Στις 200 λίρες (ή 226 ευρώ αν προτιμάτε) ανέρχεται, κατά μέσο όρο, το ποσό που πληρώνουν ετησίως χωρίς λόγο στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας της χώρας τα τρία τέταρτα των Βρετανών καταναλωτών. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει έρευνα της εταιρείας Billmonitor, η οποία έλεγξε 28.000 λογαριασμούς συμβολαίου, και κατέληξε πως οι Βρετανοί δεν επιλέγουν το σωστό πρόγραμμα συμβολαίου φοβούμενοι ότι θα ξεπεράσουν το όριο των δωρεάν λεπτών ομιλίας που τους προσφέρεται. Επιπλέον, η έρευνα, όπως αναφέρει το BBC, έδειξε ότι κατά μέσο όρο οι Βρετανοί δαπανούν 439 λίρες ετησίως (περίπου 500 ευρώ) για τις δαπάνες κινητής τηλεφωνίας, τουλάχιστον όσον αφορά στους συνδρομητές συμβολαίου.
Το πρόβλημα του λάθος συμβολαίου (wrong contract problem) δεν είναι μόνο βρετανικό φαινόμενο, αλλά μάλλον αφορά ολόκληρη την Ευρώπη, όπως και τη χώρα μας, όπου σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο οι καταναλωτές προσπαθούν με κάθε τρόπο να περικόψουν τις δαπάνες τους.
Η έρευνα της Billmonitor είχε πάντως και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Όπως, για παράδειγμα, ότι οι Βρετανοί συνδρομητές συμβολαίου αποστέλλουν περίπου 300 γραπτά μηνύματα το μήνα, αριθμός που μάλλον είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Επίσης, ο μεγαλύτερος μηνιαίος λογαριασμός που έγινε κατά τη διάρκεια της έρευνας και στο συγκεκριμένο δείγμα ήταν 1700 λίρες (περίπου 1920 ευρώ) και μάλλον ήταν εκείνος όπου περιείχε 1500 λίρες (περίπου 1700 ευρώ) σε υπηρεσίες περιαγωγής. Το πιο ακριβό τηλεφώνημα ήταν μία κλήση που έγινε σε κατάσταση περιαγωγής και κόστισε 100 λίρες (περίπου 113 ευρώ), ενώ κάποιος πλήρωσε 560 λίρες (περίπου 630 ευρώ) σε έναν μήνα για υπηρεσίες δεδομένων σε κατάσταση περιαγωγής.
Σχόλια