Η μάχη εναντίον του μίσους ξεκίνησε

Deasy @ 07.12.2016
Η μάχη εναντίον του μίσους ξεκίνησε

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει πως θέλει να τα βάλει με όλους αυτούς που βρήκαν στο διαδίκτυο μια βολική πλατφόρμα για να διαδώσουν το μίσος τους προς άλλους ανθρώπους και χθες ανακοίνωσε τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας στον οποίο συμφώνησαν τον περασμένο Μάιο οι “μεγάλοι” του ψηφιακού μας κόσμου δηλαδή οι Facebook, Twitter, Microsoft και YouTube (με το τελευταίο να αποτελεί προφανώς την εκπροσώπηση της Google στο σχήμα).

Σύμφωνα με την Κομισιόν λοιπόν, το 28% του περιεχομένου που οι χρήστες επισημαίνουν πως περιέχει τα χαρακτηριστικά του λόγου του μίσους απομακρύνεται από τις πλατφόρμες στο οποίο έχει δημοσιευτεί. Δηλαδή, από το σύνολο των αναφορών, σε μία στις τρεις με μία στις τέσσερις διαπιστώνεται από τους διαχειριστές της εκάστοτε πλατφόρμας πως εμπίπτει στην κατηγορία των δημοσιεύσων με ρητορική μίσους και διαγράφεται. Ομως από αυτές τις δημοσιεύσεις μόλις το 40% απομακρύνεται εντός 24ώρου, όταν οι εταιρείες είχαν περιγράψει ως στόχο την ταχεία απομάκρυνση τουλάχιστον του μισού προσβλητικού περιεχομένου.

Προκειμένου να καταλήξει η Επιτροπή σε αυτή τη διαπίστωση, οι εταιρείες συνεργάστηκαν με 12 οργανισμούς από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και τη Βρετανία που ανέφεραν συνολικά 600 περιπτώσεις δημοσιεύσεων που -κατά τις ίδιες- εμπίπτουν στην κατηγορία της ρητορικής μίσους. Το 45% των αναφορών αφορούσαν το Facebook και το 27% το Twitter, ενώ το 21% αφορούσε στο YouTube.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το περιεχόμενο των επίμαχων δημοσιεύσεων:

- 24% περιείχε αντισημιτικό περιεχόμενο

- 21% περιείχε περιεχόμενο εναντίον συγκεκριμένων εθνικοτήτων

- 20% περιλάμβανε υποτιμητικά σχόλια για τους Μουσουλμάνους

- 12% είχε υποτιμητικές αναφορές για συγκεκριμένες φυλές

Ενδιαφέρον εμφανίζει επίσης η ταχύτητα αντίδρασης των δικτύων:
Στο Facebook, απομακρύνθηκε εντός 24ώρου το 50% του περιεχομένου που κρίθηκε πως έπρεπε να απομακρυνθεί. Αντίστοιχα, το ποσοστό στο YouTube ήταν 671% ενώ στο Twitter μόλις 23,5% και αυτό νομίζουμε πως αναδεικνύει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου.

Υποθέτουμε πως η Κομισιόν θα επανέλθει στο θέμα σύντομα, μέχρι τότε όμως μπορείς να διαβάσεις τον κώδικα δεοντολογίας εδώ.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home