Goldendeals.gr: έχουμε εξοικονομήσει 6.700.000 ευρώ στους καταναλωτές

Συνέντευξη με το Δημήτρη Ανδριανάκη για τα οφέλη των ομαδικών αγορών και τα διαφοροποιά στοιχεία του Goldendeals.gr.

Ένας ιδιαίτερα δυναμικός τομέας στο χώρο του Internet είναι οι ομαδικές αγορές ή αλλιώς το social buying, τα sites δηλαδή που προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να πετύχουν καλύτερες τιμές απόκτησης προϊόντων ή υπηρεσιών εφόσον αυτοί λειτουργούν «συλλογικά». Ο τρόπος λειτουργίας τους είναι απλός: ένα τέτοιο site παρέχει μια προσφορά με τον ελάχιστο αριθμό χρηστών που θα πρέπει να συμμετέχουν στην αγορά της και εφόσον επιτευχθεί ο στόχος, μπορούν να αποκτήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία οι συμμετέχοντες.

Από τα πρώτα sites στην Ελλάδα και μάλλον ένα από τα δημοφιλέστερα από αυτά είναι το goldendeals.gr, ένα από τα νεώτερα projects του ομίλου της Χρυσής Ευκαιρίας. Σε όσους αρέσουν οι αριθμοί, αξίζει να αναφέρουμε ότι το goldendeals έχει πλέον περισσότερους από 140.000 εγγεγραμμένους χρήστες, έχει εξαργυρώσει περισσότερα από 68.000 κουπόνια και βέβαια έχει εξοικονομήσει συνολικά περισσότερα από 6.700.000 ευρώ στους καταναλωτές που συμμετείχαν στις προσφορές του. Ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο, που μάθαμε από τους ανθρώπους του goldendeals είναι ότι το 20% του συνολικού όγκου των online συναλλαγών της τράπεζας με την οποία συνεργάζεται το site, προέρχονται από τις δικές του πωλήσεις. Αριθμοί ενδεικτικοί για την επιτυχία που ήδη γνωρίζει, παρά τους ελάχιστους μήνες λειτουργίας του.

Όπως μας ανέφερε ο κ. Δημήτρης Ανδριανάκης, επικεφαλής του τμήματος, “η ιδέα του goldendeals.gr προέκυψε πριν από περίπου 6 μήνες» και όπως είναι φυσιολογικό βασίζεται σε επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα του εξωτερικού που ξεκίνησαν δύο χρόνια πριν. «Διαπιστώσαμε πλέον ότι συνδυάζονταν και στην Ελλάδα τρεις απαραίτητες προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες των ομαδικών αγορών. Οι Έλληνες χρήστες αναζητούσαν μέσω Internet ευκαιρίες και προτάσεις στην πόλη τους, οι επιχειρήσεις έναν αποτελεσματικό και απόλυτα μετρήσιμο τρόπο προώθησης και βέβαια το social networking γνώριζε μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη» προσθέτει στην κουβέντα μας ο Δημήτρης.

Παλαιότερα αναφερόμασταν σε επιχειρηματικά μοντέλα win-win, όταν κέρδιζαν και οι δύο πλευρές από μία συνεργασία. Το goldendeals αλλά και τα υπόλοιπα αντίστοιχα sites, προτείνουν ένα ακόμα πιο ωφέλιμο μοντέλο: win-win-win, καθώς πλέον τρεις είναι οι πλευρές που μπορούν να οφεληθούν από τις ομαδικές αγορές. «Ο καταναλωτής κερδίζει χρόνο και χρήμα αφού ενημερώνεται για προτάσεις που ίσως δεν γνώριζε πριν και ευκαιρίες λόγω της χαμηλότερης τιμής. Οι εταιρείες αποκτούν άμεση και γρήγορη πρόσβαση στο καταναλωτικό κοινό, η προσέγγιση του οποίου θα κόστιζε πολύ περισσότερο εφόσον χρησιμοποιούσε παραδοσιακά μέσα διαφήμισης και προώθησης. Και το goldendeals επωφελείται εφόσον βέβαια επιτευχθεί ο στόχος της κάθε προσφοράς».

Σε αντίθεση με ίσως ότι θα θεωρούσαμε, η διαδικασία να πειστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις να συμμετέχουν στο μοντέλο του goldendeals δεν πήρε πολύ χρόνο. Σίγουρα έπρεπε σε πρώτη φάση να πείσουν για την επιτυχία του αλλά αυτή η διαδικασία από ότι φαίνεται ήταν πιο γρήγορη από ότι θα αναμέναμε. Μάλιστα, όπως μας είπε ο Δημήτρης, «το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων πλέον είναι πολύ θερμό, γεγονός που μας φέρνει στην ευχάριστη θέση να τηρούμε σειρά προτεραιότητας».

 

Ο καταναλωτής εμπιστεύεται πλέον τις online συναλλαγές

Όμως για να λειτουργήσουν με επιτυχία οι ομαδικές αγορές, θα πρέπει ο βασικός παράγοντας, ο χρήστης, να είναι πρόθυμος να τις πραγματοποιήσει.  Και εκεί φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει αλλάξει συμπεριφορά τα τελευταία χρόνια. «Ο καταναλωτής εμπιστεύεται πλέον τις online συναλλαγές, γεγονός που βοηθάει sites όπως το goldendeals να αναπτυχθούν» αναφέρει ο Δημήτρης, προσθέτοντας ότι «σ΄αυτήν τη γενικότερη τάση, στο goldendeals παρατηρούμε και ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο: το γυναικείο κοινό που κάνει online αγορές είναι μεγαλύτερο, αποδεικνύοντας ότι οι γυναίκες είναι εξοικειωμένες με το Internet, τις online συναλλαγές και το μοντέλο αγορών που προτείνει το site μας».  Το 60% των φίλων του group του goldendeals στο Facebook αποτελείται από γυναίκες, ενώ επίσης η πλειοψηφία των εγγεγραμμένων χρηστών ανήκουν στο «αδύναμο» (λέμε τώρα) φύλο.

Στο δυναμικό περιβάλλον του Internet, όπου είσαι σε διαρκή έκθεση στο κοινό αλλά και ο ανταγωνισμός απέχει ένα κλικ μακρυά, αρκούν ελάχιστες ενέργειες για να μην παραμείνεις ελκυστικός. Σε αυτόν τον κίνδυνο, ιδιαίτερη σημασία παίζει, όπως είναι προφανές, το καλό επίπεδο υπηρεσιών και προτάσεων-προσφορών. Στο goldendeals, σύμφωνα με το Δημήτρη «αξιολογούμε κάθε συνεργάτη-προμηθευτή και τον βοηθάμε να ανταποκριθεί στον ξαφνικό όγκο δουλειάς που θα εμφανιστεί. Άλλωστε αυτούς τους πρώτους μήνες λειτουργίας του μοντέλου ομαδικών αγορών είναι απαραίτητη η διαδικασία εκπαίδευσης, τόσο του καταναλωτή όσο όμως και του προμηθευτή. Από την άλλη πλευρά, μεγάλη σημασία δίνουμε και στην αξιοπιστία του brand του προμηθευτή μας. Γι’ αυτό άλλωστε έχουμε συνεργαστεί και με εταιρείες, όπως η Pizza Hut, το Allou Fun Park, την αλυσίδα εστιατορίων Meat Me αλλά και το ξενοδοχείο Royal Myconian, που κάθε ένα στο χώρο του έχει καθιερωθεί».   

 

Ο ρόλος της Χρυσής Ευκαιρίας

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το goldendeals είναι κομμάτι του Ομίλου της Χρυσής Ευκαιρίας. Μιας εταιρείας με μεγάλη γνώση στο χώρο του Internet, διαθέτοντας τα sites, xe.gr, automoto.gr και property.gr που είναι από τα πλέον δημοφιλή site στην Ελλάδα. Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στο goldendeals να διαθέτει ένα οικοσύστημα, τόσο από πλευράς υποδομής όσο και από άποψη υπόληψης, ιδιαίτερα αξιόπιστο στα μάτια των συνεργατών του. Παράλληλα, έχει τη δυνατότητα να στελεχωθεί, όπως επιβεβαιώνει και ο Δημήτρης «με μια πολύ έμπειρη ομάδα στελεχών με δυνατό background».

Επιπλέον, η συγγένεια αυτή Χρυσής Ευκαιρίας και goldendeals επιφέρει και επιπλέον οφέλη τόσο στο ίδιο το site όσο και στους προμηθευτές των προσφορών που αυτό προσφέρει. Στο goldendeals παρέχεται η δυνατότητα να διαφημίζει τις προσφορές του στο site της Χρυσής Ευκαιρίας και στους προμηθευτές η δυνατότητα προβολής του ονόματός τους σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό από αυτό που διαθέτει το goldendeals.

Βέβαια, όπως αφήνει να εννοηθεί ο Δημήτρης «το πιο αποτελεσματικό διαφημιστικό μέσο του site είναι το ίδιο το κοινό του, που διαφημίζει την εκάστοτε προσφορά, ώστε να συμπληρωθούν οι απαραίτητες συμμετοχές της».

Ο αριθμός των sites που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ομαδικών αγορών αυξάνεται διαρκώς, δημιουργώντας ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού και ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο χώρο. Σ’ αυτό το πεδίο, που αναμφίβολα μεγαλώνει την πίτα της αγοράς, ποια είναι τα στοιχεία που θα πρέπει να διαθέτει ένα site, ώστε να παραμείνει στην προτίμηση κοινού και επιχειρήσεων; «Είναι απαραίτητο να εστιάσεις στον καταναλωτή, και να προσπαθείς να ικανοποιείς διαρκώς τις ανάγκες του. Σε κάθε πρόταση που προσφέρουμε στο κοινό, έχει προηγηθεί μια σημαντική έρευνα της ομάδας μας, ώστε η πρότασή μας να ανταποκρίνεται διαρκώς στις ανάγκες του. Εστιάζουμε στον καταναλωτή, τις ανάγκες του και κατόπιν αναζητούμε την κατάλληλη πρόταση». Αυτό θεωρεί η ομάδα του goldendeals ως ένα ακόμα βασικό συστατικό στοιχείο για την επιτυχία.

Μια έρευνα που από ότι φαίνεται δεν περιορίζεται στην πεπατημένη και σε επιτυχημένες προσφορές και υπηρεσίες, καθώς πολύ σύντομα, όπως μας επιβεβαιώνουν τα παιδιά από το goldendeals «θα δούμε νέες κατηγορίες προϊόντων που έως τώρα δεν είχαν κάνει την εμφάνισή τους στις ομαδικές αγορές».

 

* Τα νούμερα που αναγράφονται στο κείμενό μας είναι αρκετά διαφορετικά από αυτά που αναφέρονται στο video, καθώς έχουν αυξηθεί από την ημέρα πραγματοποιήσης της συνέντευξης μέχρι σήμερα.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home