Αντέχουν τους κραδασμούς Huawei και Honor στην Ελλάδα

H σειρά iPhone 11 ο μεγάλος νικητής του Σεπτεμβρίου.

Αντέχουν τους κραδασμούς Huawei και Honor στην Ελλάδα

Ανθεκτικότητα στους κραδασμούς που έχουν επιφέρει οι αμερικανικές κυρώσεις εξακολουθούν να επιδεικνύουν οι Huawei και Honor, οι οποίες κατάφεραν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους το Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά σχεδόν αμετάβλητο σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα.

Ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς της Huawei (ως προς τον αριθμό τεμαχίων που πωλήθηκαν) διατηρήθηκε σε επίπεδα πάνω από 24%, παραμένοντας στην δεύτερη θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών. Παρόμοιο φαινόμενο παρατηρούμε και για την Honor, η οποία διατηρήθηκε το Σεπτέμβριο στα ίδια ακριβώς επίπεδα με εκείνα του Αυγούστου (4%).

Η ανθεκτικότητα των δύο brands παρατηρείται και στο επίπεδο 4μήνου Ιουνίου-Σεπτεμβρίου, δηλαδή σε όλο το χρονικό διάστημα, από όταν έγιναν γνωστές οι κυρώσεις των ΗΠΑ και έπειτα. Συγκεκριμένα, εξαιρώντας την απότομη πτώση που είχαμε από Μάιο σε Ιούνιο, όπου η Huawei έχασε 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, από εκεί και έπειτα παρατηρείται μια μικρή ανάκαμψη σε μερίδια αγοράς άνω του 23%. Κάτι αντίστοιχο, σε μικρότερη κλίμακα είχαμε και με την Honor, με τις απώλειές της να είναι μικρότερες από δύο ποσοστιαίες μονάδες.

Οι απώλειες της Huawei φαίνεται ότι έχουν περιοριστεί κατά κύριο λόγο στις ακριβές προτάσεις της εταιρείας (π.χ. σειρά Huawei P30 Pro), κάτι που γίνεται αντιληπτό αν εξετάσουμε την ελληνική αγορά  smartphones ως προς την αξία των συσκευών που πωλήθηκαν. Στο συγκεκριμένο πεδίο οι απώλειες ξεπερνούν τις τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες. Στην Honor οι απώλειες είναι μικρότερες, καθώς το συγκεκριμένο brand είναι επικεντρωμένο στα χαμηλότερα και μεσαία στρώματα.

 

Στην κορυφή σταθερά η Samsung, στην 3η σταθερά η Xiaomi

Τις απώλειες της Huawei έχoυν εκμεταλλευτεί τόσο η Samsung, το μερίδιο αγοράς της οποίας για δεύτερο συνεχόμενο μήνα και το Σεπτέμβριο κινήθηκε σε επίπεδα άνω του 32%, όπως και η Xiaomi (Mi-Redmi), η οποία παραμένει κοντά στο 19%. Ενδεικτικό της δημοτικότητας της Samsung, όπως μας ανέφεραν στελέχη της αγοράς, είναι το γεγονός ότι ανάμεσα στα 10 πιο δημοφιλή μοντέλα του Σεπτεμβρίου, τα πέντε ανήκαν στην κορεατική εταιρεία. Από τα υπόλοιπα, τα τρία ανήκαν στην Xiaomi και δύο στη Huawei.

Στην τέταρτη θέση της κατάταξης ως προς τον αριθμό των συσκευών παρέμεινε η MLS, όμως με σημαντική πτώση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, όπου επεδείκνυε μια σταθερότητα κοντά στο 8%, με πολύ μικρές μεταβολές. Το Σεπτέμβριο το μερίδιο αγοράς της έπεσε στο 6,9%.

 

Ανάκαμψη για iPhone και Apple

Ο Σεπτέμβριος στην ελληνική αγορά των smartphones σημαδεύτηκε και από την είσοδο της νέας σειράς iPhone 11. Μπορεί οι νέες συσκευές να διατέθηκαν λίγο πριν λήξει ο μήνας (στις 27 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε η κυκλοφορία τους) όμως αυτές οι μέρες αρκούσαν για να δώσουν μια σημαντική ώθηση στο brand της Apple, που είχε υποχωρήσει τον Αύγουστο σε ιστορικά χαμηλά.

Ειδικότερα, η θερμή υποδοχή των νέων μοντέλων είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί το μερίδιο αγοράς της Apple το Σεπτέμβριο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες (σε σχέση με τον Αύγουστο), ανεβαίνοντας ξανά στο 6,6%. Όμως η πιο εντυπωσιακή ανάκαμψη του brand είναι ως προς την αξία πωλήσεων, όπου επανήλθε σε επίπεδα πάνω από το 20%. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η ανάκαμψη της Apple θα είναι εμφανής και μέσα στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.

 

Κατάταξη κατασκευαστών

Κατασκευαστής Μερίδιο αγοράς
(όγκος πωλήσεων)
Κατασκευαστής

Μερίδιο αγοράς
(αξία πωλήσεων)

Samsung 32,6% Samsung 39,1%
Huawei 24,3% Apple 20,7%
Xiaomi 18,9% Huawei 19%
MLS 6,9% Xiaomi 12,3%
Apple 6,6% MLS 3,4%


SMARTPHONES,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home