Μάρκετινγκ μέσω Snapchat; Χμμμμ...

Μάρκετινγκ μέσω Snapchat; Χμμμμ...

Έχει περάσει απαρατήρητο από αρκετό κόσμο όμως όχι και από τους marketers και δη τους marketers εταιρειών του μεγέθους της Honda, της McDonald's, της HBO και της Taco Bell και, εσχάτως, της Heineken: όσοι πιστεύουν ότι το Snapchat είναι μόνο για sexting καλά θα κάνουν να το σκεφτούν λίγο καλύτερα. Αν οι άνθρωποι των εν λόγω εταιρειών (και, πιθανότατα, και άλλων που ετοιμάζονται να τους ακολουθήσουν) έχουν δει ότι υπάρχει χρυσάφι στις αυτοκαταστρεφόμενες φωτογραφίες του μικρού κίτρινου φαντάσματος μάλλον όντως θα υπάρχει. Ή τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν τον τελευταίο καιρό διάφορα κλαδικά (και όχι μόνο) ΜΜΕ.

Από την άλλη, προσωπικά διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Κατ' αρχάς, κανένα από τα προαναφερθέντα ΜΜΕ δεν αναφέρει πουθενά αν οι ενέργειες των συγκεκριμένων εταιρειών έχουν φέρει αποτελέσματα -στις ίδιες, γιατί στο Snapchat όλα επιμένουν στο μάντρα της εποχής "δεν έχει ακόμα οικονομικό μοντέλο". Και κατά δεύτερον, δεδομένου του κοινού του Snapchat, βλέπω ίσως τα "εκρηγνυόμενα κουπόνια" της  McDonald's και της Taco Bell (όπου η αλυσίδα εμφανίζει την προσφορά και ο χρήστης πρέπει να σπεύσει να την απαθανατίσει με screen capture και στη συνέχεια να πάει στο μαγαζί και να την εξαργυρώσει) αλλά δε βλέπω με τίποτα τα Acura της Honda ή τις πράσινες της Heineken.

Ίσως και να βγω ψεύτης αλλά η όλη ιστορία μου θυμίζει -πέραν των αμέτρητων παραδειγμάτων από το ίδιο το Internet- εκείνες τις αλήστου μνήμης εποχές που επειδή οι Beatles αποδείχθηκαν οι Beatles, όλες οι δισκογραφικές εταιρείες είχαν προσλάβει και από μερικούς μονίμως μαστουρωμένους/τριπαρισμένους πιτσιρικάδες και υπέγραφαν συμβόλαια σε όποιον είχε μακριά μαλλιά με την ελπίδα ότι θα πιάσουν το επόμενο λαβράκι. Όμως η ιστορία απέδειξε ότι μόνο οι Beatles ήταν οι Beatles και ότι, γενικώς ειπείν, οι απομιμήσεις αργά ή γρήγορα εξαφανίστηκαν.

Όχι ότι πιστεύω ότι το Snapchat είναι απομίμηση: μάλιστα, όπως έγραφα και προ ημερών τρέφω πλέον αρκετό σεβασμό στον άνθρωπο που το εμπνεύστηκε αν και όχι τόσο για την ίδια την εφαρμογή όσο για την ευρύτερη άποψή του γι αυτή και για τα online πράγματα. Πιστεύω όμως ότι οι marketers που σπεύδουν να την "αξιοποιήσουν"  το κάνουν περισσότερο υποκινούμενοι από μια διάθεση "μη μας ξεφύγει το νέο trend" παρά επειδή όντως το νέο trend μπορεί να προσφέρει κάτι χειροπιαστό στους πελάτες τους και κάτι τέτοιο μου ακούγεται και αντιεπαγγελματικό και, μακροπρόθεσμα, αντικοινωνικό. Εκτός βεβαίως αν αρχίσουν να εμφανίζονται νούμερα που πιστοποιούν το αντίθετο οπότε είμαι πρόθυμος να ανακαλέσω.

SNAPCHAT,DIGITAL MARKETING,ONLINE MARKETING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home