Και εγένετο .tokyo -αλλά γιατί;

Και εγένετο .tokyo -αλλά γιατί;

Το όλο πράγμα είναι τόσο τυπικά ιαπωνικό, τόσο από άποψη σύλληψης όσο και από άποψη παρουσίασης που καταντάει συγκινητικό: σε εκδήλωση σε μεγάλο ξενοδοχείο, ο κυβερνήτης της μεγαλύτερης μητρόπολης στον κόσμο ανακοίνωσε ότι πλέον η πρωτεύουσα της Ιαπωνίας διαθέτει το δικό της TLD, το ".tokyo" το οποίο από τον Ιούνιο θα διατίθεται σε επιχειρήσεις και οργανισμούς που θα θέλουν να ταυτιστούν με την πόλη. Σύμφωνα με τον κ. Γιοΐτσι Μασουζόε (τέως βουλευτή, υπουργό και τηλεοπτικό σχολιαστή) το νέο TLD θα συνεισφέρει στην προσπάθεια να "γίνει το Τόκιο η Νο 1 πόλη στον κόσμο".

Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς; Την αναμνηστική φωτογραφία όπου ο κυβερνήτης του Τόκιο χαμογελάει πλαισιωμένος από οκτώ μέλη του συγκροτήματος J-pop ΑΚΒ48; Την τεράστια κάρτα που ανακοινώνει την ηλεκτρονική  διεθνοποίηση του Τόκιο γραμμένη σε... άπταιστα ιαπωνικά; Την ίδια την ιδέα της προώθησης μέσω Internet σε μια χώρα που για τα δεδομένα της θέσης της στο παγκόσμιο στερέωμα εξακολουθεί να υστερεί σχεδόν σε όλες τις διαστάσεις της εμπλοκής με το Δίκτυο; Το ότι το περί "Νο 1 πόλης στον κόσμο" αναφέρεται στον κατάλογο "Global Power City Index" τον οποίο καταρτίζει ένας ιαπωνικός φορέας (το Ίδρυμα Μόρι); Ή ότι το Τόκιο στην πραγματικότητα δεν είναι καν "πόλη" αλλά μια υπέρ-νομαρχία που περιλαμβάνει (μεταξύ άλλων) 23 δήμους, 26 πόλεις και 17 νησιά;

Για όσους παρακολουθούμε την ιαπωνική πραγματικότητα, το όλο θέμα έχει μια -αναπόφευκτα- θλιβερή διάσταση. Και αυτή σχετίζεται με τη βαθιά δυσκαμψία της ιαπωνικής κοινωνίας να αντιληφθεί τον κόσμο πέρα από τα σύνορα της χώρας της, τόσο σε επίπεδο πολιτών όσο και σε επίπεδο θεσμών. Για λόγους ιστορικά ερμηνεύσιμους (για όσους ενδιαφέρονται να επιδοθούν σε μια τέτοια μελέτη), οι Ιάπωνες δυσκολεύονται να συλλάβουν σε όλη του την ένταση το... concept του "μη-Ιάπωνα" και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να καλύψει καμία επικοινωνιακή δράση τους προς τα έξω. Ότι η χώρα τους εξακολουθεί να δέχεται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο αποτελεί τεκμήριο της ομορφιάς και του ενδιαφέροντός της όμως σίγουρα δεν μπορεί να το πιστωθεί ιδιαίτερα η επικοινωνιακή τους στρατηγική.

Στο περιθώριο όλων αυτών, όπως και πολλοί άλλοι παρατηρητές του Internet συμμερίζομαι κι εγώ την αντίληψη ότι τα GeoTLD είναι μάλλον υπερτιμημένα σαν εργαλεία επικοινωνίας. Υπάρχει αλήθεια πολύς κόσμος που χρειάζεται το ".tokyo", το ".nyc" ή το ".london" για να καταγράψει στη συνείδησή του μητροπόλεις του σύγχρονου πολιτισμού όπως το Τόκιο, η Νέα Υόρκη ή το Λονδίνο; Ειλικρινά, αν παρακάμψω το οικονομικό όφελος για εταιρείες όπως η GMO Registry η οποία προσφέρει "συμβουλευτικές υπηρεσίες" για το καινούριο TLD, αδυνατώ να σκεφτώ ποιος άλλος έχει πραγματικά να ωφεληθεί και τι.

 

ΙΑΠΩΝΙΑ,ΤΟΚΙΟ,URL,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home