Ό,τι πληρώνεις (;) παίρνεις

Ό,τι πληρώνεις (;) παίρνεις

Ένα συμπτωματικό φαινόμενο (δύο εκνευριστικά προβλήματα από τις υπηρεσίες δύο αντίπαλων εταιρειών) μου έφεραν ξανά στο νου ένα βασικό πρόβλημα που έχει η αντίληψή μας για το Internet και τον τρόπο που το χρησιμοποιούμε* φοβάμαι μάλιστα ότι αν η... μικρή αυτή λεπτομέρεια μπορεί να ξεφύγει από την προσοχή κάποιου που χρησιμοποιεί το Δίκτυο επί δύο δεκαετίες, πιθανότατα δεν περνάει καν από το μυαλό κάποιου που άρχισε να το χρησιμοποιεί πρόσφατα και μάλιστα με όλες τις ανέσεις που προσφέρουν οι εταιρείες (τόσο της διασύνδεσης, όσο και των υπηρεσιών) τα τελευταία χρόνια.

Το ένα μου πρόβλημα είναι με τη Facebook: για κάποιο ανεξήγητο λόγο, το interface των ρυθμίσεων του λογαριασμού μου, δεν περιλαμβάνει τη δυνατότητα απενεργοποίησης ηχητικών σημάτων στα notifications -για κάποιον εξίσου ανεξήγητο λόγο, τα notifications άρχισαν να συνοδεύονται από ηχητικά σήματα πολύ πρόσφατα. Και βεβαίως, παρότι δήλωσα το πρόβλημα στην εταιρεία (εξηγώντας το όσο καλύτερα μπορούσα και συνοδεύοντάς το μάλιστα από screenshot), δεν πήρα καμία απάντηση.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι (πάντα για κάποιον ανεξήγητο λόγο!) το Gmail δεν μπορεί να "μάθει" ότι ένας αποστολέας τον οποίο έχω δηλώσει με αστεράκι ως "σημαντικό" και για τον οποίο έχω δημιουργήσει ειδικό label, (α) δε συγκαταλέγεται στα "notifications" (πάλι αυτή η λέξη!) όπως επιμένει να τον χαρακτηρίζει αυτόματα το ίδιο, και, (β) δεν είναι spammer ώστε τα mail του να καταλήγουν πολύ συχνά στο αντίστοιχο folder -ευτυχώς έχω ως πάγια τακτική να τσεκάρω τα spam πριν τα σβήσω και έτσι δεν έχω χάσει κάποιο πολύτιμο μήνυμα (κυριολεκτώ: τα μηνύματα του συγκεκριμένου αποστολέα μου είναι απολύτως αναγκαία).

Η ενστικτώδης αντίδραση είναι από αυτές που στα κόμικς εκφράζονται με τα σύμβολα στην πάνω σειρά των αριθμών: είναι άραγε τόσο δύσκολο εταιρείες μεγέθους Google και Facebook να φτιάξουν κάτι τόσο απλό; Σίγουρα όλα τα προγράμματα έχουν bugs αλλά τελικά αυτό που έχει περισσότερη σημασία απ' όλα είναι να είναι ικανοποιημένος ο πελάτης, έτσι δεν είναι; Και μέρος της ικανοποίησης του πελάτη είναι στην καλύτερη περίπτωση να προλαμβάνονται τα προβλήματα και στη χειρότερη να λύνονται άμεσα -υπάρχει κάποιο λάθος σ' αυτό τα σκεπτικό;

Ναι, υπάρχει! Γιατί ούτε στην περίπτωση της Google, ούτε στην περίπτωση της Facebook δεν είμαστε πελάτες -εννοώ όλοι εμείς οι απλοί χρήστες. Χρησιμοποιούμε κάποιες υπηρεσίες που οι εταιρείες μας χορηγούν δωρεάν με την ελπίδα ότι ανά διαστήματα, αρκετοί από εμάς θα αξιοποιήσουμε κάποιες από τις επί χρήμασι υπηρεσίες τους ή ότι η παρουσία μας θα τους επιτρέψει να ζητήσουν χρήματα από κάποιους άλλους, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Μ' άλλα λόγια, οι απαιτήσεις μας προς αυτές δεν μπορούν να είναι αντίστοιχες με τις απαιτήσεις που έχουμε από την εταιρεία που μας παρέχει διασύνδεση γιατί τη δεύτερη την πληρώνουμε -την Google και τη Facebook όχι.

Έχει σημασία αυτή η συνειδητοποίηση; Πιστεύω πως ναι. Γιατί μας θυμίζει ότι σε έναν κόσμο που τα πάντα χρεώνονται, συχνά πολύ πάνω από την αξία τους, κάτι πολύ σημαντικό για τους περισσότερους από εμάς είτε δε χρεώνεται είτε χρεώνεται πολύ λίγο. Είναι άραγε τόσο σημαντική η συνεισφορά μας στο τεράστιο αυτό σύστημα που λέγεται "Internet" ώστε να έχουμε την απαίτηση να "αμείβεται" με υπηρεσίες που λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως και στο 100% της απόδοσής τους; Υπάρχει καν δική μας συνεισφορά;

 

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home