Με τη Sony α7 III στο Λας Βέγκας

H Sony α7 III είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη της Sony στην οικογένεια των α7 φωτογραφικών μηχανών. Δεν είναι η πιο γρήγορη μηχανή της σειράς, δεν είναι εκείνη με τη μεγαλύτερη ανάλυση, όμως το πολύ καλό μείγμα των χαρακτηριστικών της και ταυτόχρονα η τιμή της την καθιστούν ως μια εξαιρετικά ελκυστική πρόταση για εκείνους που θέλουν να κάνουν το βήμα παραπάνω στις φωτογραφικές τους αναζητήσεις.

Η αλήθεια είναι ότι εδώ στο deasy αργήσαμε να πιάσουμε στα χέρια μας τη Sony α7 ΙΙΙ, η οποία ανακοινώθηκε πριν από ένα περίπου χρόνο και κυκλοφόρησε στην αγορά την προηγούμενη Άνοιξη. Ωστόσο θεώρησα ότι χάρη στο μείγμα αυτών που μπορεί να προσφέρει θα αποτελούσε μια ιδανική σύντροφο στην πρόσφατη επίσκεψη μου στη CES στο Λας Βέγκας. Μαζί με την κάμερα επέλεξα και τον φακό Vario-Tessar T E 24-70mm F4 ZA OSS. Ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής ήταν απλός. Ήθελα ένα φακό που να μου προσφέρει ευελιξία, προσφέροντας ικανοποιητικό ευρυγώνιο όπως και zoom, καλό σταθερό διάφραγμα, ώστε να ανταποκρίνεται στις δύσκολες φωτιστικές συνθήκες μιας έκθεσης. Ταυτόχρονα, λαμβάνοντας υπόψη ότι το πέρασμα από τα περίπτερα δεν θα ήταν μόνο φωτογραφικό αλλά και δημοσιογραφικό, άρα η εξοικονόμηση χρόνου ήταν σημαντική παράμετρος ήθελα να έχω στην κατοχή μου ένα μόνο φακό, ώστε να μη μπαίνω κάθε τόσο στη διαδικασία εναλλαγής δύο ή περισσότερων.

Για να αποκτήσετε μια εικόνα για το μέγεθος της έκθεσης, το συνολικό εμβαδό της CES αγγίζει τα 270.000 τετραγωνικά μέτρα σε δύο διαφορετικούς εκθεσιακούς χώρους, που απέχουν 5 περίπου χιλιόμετρα μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, υπήρξαν και οι περιπτώσεις εταιρειών που είχαν μισθώσει επιπλέον χώρους σε διάφορα ξενοδοχεία στο Λας Βέγκας. Το… κοντέρ των χιλιομέτρων που διανύαμε έγραφε καθημερινά περισσότερα από 15 χιλιόμετρα ποδαρόδρομο. Αριθμοί που πιστεύω ότι δικαιολογούν, τουλάχιστον σε ένα καλό βαθμό, τις απαιτήσεις μου από το φωτογραφικό εξοπλισμό.

 

Η εμπειρία με την κάμερα

Η αλήθεια είναι ότι αποτελεί ένα μικρό ρίσκο να παίρνεις μαζί σου σε μια φωτογραφική-δημοσιογραφική αποστολή μια κάμερα που δεν έχεις ξαναχρησιμοποιήσεις και να πέφτεις κατευθείαν στη δουλειά. Ωστόσο η προηγούμενη εμπειρία με άλλες φωτογραφικές της ίδιας οικογένειας μείωνε το ρίσκο αυτό, αφού υπήρχε μια πρώτη εξοικείωση τόσο με το μενού της Sony όσο και με τη διάταξη και τη χρησιμότητα των πλήκτρων στο σώμα της μηχανής.

Η αλήθεια είναι ότι η Sony α7 ΙΙΙ ανταποκρίθηκε και με το παραπάνω στις απαιτήσεις που προανέφερα. Ταυτόχρονα, εκτίμησα διάφορα επίσης σημεία που έκαναν ευκολότερη τη δουλειά μου:

-          Το μεγαλύτερο grip, που είναι πιο άνετο από προηγούμενα μοντέλα και πρόσφερε άνετο κράτημα της μηχανής

-          Την αυτονομία της μεγαλύτερης πλέον μπαταρίας που έδινε την ευχέρεια φωτογράφισης όλη την ημέρα, χωρίς να αναζητήσω το φορτιστή

-          Τις δύο υποδοχές καρτών, έστω και αν μόνο η μία υποστήριζε κάρτες UHS-IΙ (για μεγαλύτερες ταχύτητες δεδομένων). Αποθηκεύοντας τις φωτογραφίες σε RAW+JPEG αλλά και τα καθημερινά μικρής και μεγάλης διάρκειας video απαιτούσαν να έχω το άμεσο back up ενός δεύτερου εναλλακτικού αποθηκευτικού χώρου.

-          Οι επιλογές εξατομικευμένων ρυθμίσεων μπορεί να φαντάζουν δύσκολες αλλά στην πράξη αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες.

Επιπρόσθετα, τα προσωπικά μου highlights ως προς το αποτέλεσμα των εικόνων που έπαιρνα από τη Sony α7 ΙΙΙ ήταν:

-          Η εξαιρετική απόδοση της κάμερας σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

-          Η μείωση του ψηφιακού θορύβου ακόμα και όταν ανεβάζαμε το ISO σε υψηλά επίπεδα.

-          Το πάρα πολύ καλό δυναμικό εύρος.

-          Το πολύ γρήγορο σύστημα αυτόματης εστίασης σε συνδυασμό με τα 693 σημεία αυτόματης εστίασης που καλύπτουν σχεδόν όλο το καρέ.

-          Η απόδοση των τόνων του ανθρώπινου δέρματος.  

Πέρα όμως από τις επαγγελματικές ανάγκες ένα ακόμα «δύσκολο» φωτογραφικό στοίχημα είναι και η νυχτερινή φωτογράφιση στο Λας Βέγκας. Στην πόλη της Νεβάδα, όποιο καρέ και να επιλέξεις σε κάποια από τις μεγάλες λεωφόρους της θα έχει μέσα πάντα μια μεγάλη εστία φωτός που μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη φωτομέτρηση και κατ’ επέκταση στο αποτέλεσμα της φωτογραφίας. Έτσι πάντα θα υπάρχει ο κίνδυνος είτε να καεί το υπερφωτισμένο σημείο είτε να υποφωτιστούν τα υπόλοιπα. Είναι βέβαια προβλήματα που μπορούν να λυθούν όταν έχεις τον χρόνο να παραμετροποιήσεις τις ρυθμίσεις λήψης ώστε να πετύχεις το αποτέλεσμα που θες, όμως η Sony α7 ΙΙΙ μας έδωσε την εντύπωση ότι αρκεί ο χρήστης να βρει το καρέ. Δεν χρειάζεται να νοιαστεί για τα υπόλοιπα, τα οποία τα κάνει πολύ εύκολα η κάμερα της Sony.

Όλες σχεδόν οι φωτογραφίες που θα δείτε παρακάτω έχουν τραβηχτεί στο χέρι και με ενεργοποιημένη την αυτόματη εστίαση. Μοναδική εξαίρεση, η τρίτη από αυτές που ακολουθούν στην οποία τοποθετήσαμε την α7 ΙΙΙ σε βάση ώστε να πετύχουμε μια λήψη μακράς έκθεσης για να έχουμε καθαρό όλο το καρέ. Η μόνη επέμβαση που έχουμε κάνει παρακάτω είναι να μετατρέψουμε τα RAW αρχεία σε JPG και να μειώσουμε κατά το 1/3 την ανάλυση, ώστε να μειώσουμε λίγο το βάρος τους (έχετε τη δυνατότητα να πατήσετε σε κάθε εικόνα και να τη δείτε σε μεγέθυνση).

 

 

 

 

 

 

SONY α7 III,ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ,SONY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home