busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Ένας προσωπικός απολογισμός

Ένας προσωπικός απολογισμός

3473 ποστ, 5803 σχόλια, 81 φωτογραφίες, 4449 λάικ και άλλες αντιδράσεις –δεν είναι και καμιά τρομερή δραστηριότητα αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για οκτώ χρόνια συμμετοχής στο Facebook. Ναι, όπως και πολλοί άλλοι και εγώ κατεβάζω πού και πού το αρχείο των πληροφοριών που έχει το Μεγάλο Μπλε Δίκτυο για μένα, συνήθως για να μπορέσω να ψάξω πιο διεξοδικά για κάτι που έγραψα ή το οποίο σχολίασα πριν από καιρό. Και παράλληλα, για να επιβεβαιώσω αυτό που ήδη έχω καταλάβει και έχω επαν-επιβεβαιώσει αρκετές φορές αυτά τα χρόνια: άσχετα με αυτά που λέγονται, αυτά που πραγματικά ξέρει το Facebook για μένα είναι ελάχιστα.

Δεν είμαι παρανοϊκός όμως έχω ένα μέτρο ως προς τι γράφω, τουλάχιστον δημόσια –ναι, υπάρχουν και τα προσωπικά μηνύματα όμως ως τώρα δεν έχω δει κάτι που έχω γράψει εκεί να σχετίζεται με το πώς αντιδρά το Facebook απέναντί μου οπότε θεωρώ ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, αυτά παραμένουν σχετικά προσωπικά. Και τα περισσότερα από αυτά που γράφω αποκαλύπτουν πράγματα που μπορεί κανείς να μάθει για μένα και από τη δουλειά μου: καθώς το μεγαλύτερο μέρος της συνίσταται σε δημόσιο γράψιμο, κάποιες προσωπικές πληροφορίες έχουν αναπόφευκτα δημοσιοποιηθεί.

Υποτίθεται ότι όλο το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στηρίζεται στο να μαθαίνει πράγματα για όλους εμάς που το χρησιμοποιούμε και να πουλάει τα πράγματα αυτά σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Και παρότι δεν μπορώ να μιλήσω για το τι συμβαίνει με άλλους, μετά από μια διεξοδική ανάλυση των 400 ΜΒ αποτυπωμάτων που έχω αφήσει στις σελίδες του Facebook, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει τίποτα εκεί μέσα που θα μπορούσε να καθοδηγήσει επιτυχώς μια διαφημιστική τοποθέτηση μπροστά μου. Όχι (μόνο) επειδή είμαι συνειδητοποιημένος καταναλωτής, αλλά επειδή οι πληροφορίες που υπάρχουν στα 400 αυτά μεγκαμπάιτ είναι ανεπαρκείς για να φτιάξουν το προφίλ που χρειάζεται.

Παρόλα αυτά, και ενώ για να γράψω αυτό το κείμενο μπαινοβγαίνω στο Facebook, έχω έρθει αντιμέτωπος με δύο άρθρα και τρία διαφορετικά σχόλια σχετικά με το πόσο κινδυνεύουν τα δεδομένα μου εκεί –τα άρθρα είναι σχετικά σοβαρά ενώ τα σχόλια ποικίλλουν από την ήπια δυσφορία ως την υστερία. Όμως ειλικρινά, δεν μπορώ να συμμεριστώ κανένα από τα παραπάνω. Όπως δεν μπορώ να συμμεριστώ και κανένα παρόμοιο άρθρο ή σχόλιο έχω διαβάσει ως τώρα –όσο για το σχόλιο σχετικά με την πολιτικής αξιοποίησης των προτιμήσεων των χρηστών στις ΗΠΑ, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το τμήμα του πληθυσμού στο οποίο λειτούργησε, θα ήταν εξίσου ευάλωτο και σε πιο “παραδοσιακές” μορφές επικοινωνίας.

Πάνε πολλά χρόνια που έχω πειστεί ότι στο Δίκτυο κυκλοφορούν μερικοί ιδιαίτερα προβληματικοί άνθρωποι και άρα καλό είναι να είναι κανείς στοιχειωδώς προσεκτικός. Όμως από αυτού του σημείου μέχρι την ακατάσχετη καταστροφολογία σχετικά με τα πολύτιμα προσωπικά μας δεδομένα υπάρχει μια απόσταση που τα κοινωνικά δίκτυα (ή έστω, το Facebook) όπως είναι σήμερα, χρειάζονται αρκετή δουλειά για να την καλύψουν. Δεν πιστεύω ότι δε θα το πετύχουν –μην παρεξηγηθώ!- όμως σίγουρα δε βρίσκονται ακόμα εκεί. Όποιος δεν το πιστεύει, δεν έχει παρά να κατεβάσει τα δεδομένα του και να τα ψάξει λιγάκι. Θα τα βρει πάνω-πάνω στη σελίδα των Ρυθμίσεών του...

Topics: SOCIAL MEDIA
Brands: FACEBOOK
COMMENTS
TOP BRANDS