Προβλήματα Ελληνικών e-shops

Οι καλοί θα ξεχωρίσουν.

Γεράσιμος Γερολυμάτος @ 26.07.2011
Προβλήματα Ελληνικών e-shops

Μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης, αλλά και κατά τα έτη 2006 και 2009 που άνθισε περισσότερο το e-shopping με τη δημιουργία των γνωστών σε όλους online ηλεκτρονικών καταστημάτων, παρατηρούνται ερωτηματικά σχετικά με τις παραγγελίες ειδών σε αυτά, που οφείλονται στην κατά περίπτωση διαθεσιμότητα του κάθε κωδικού.

1. Παραγγελίες που γίνονται και το προϊόν δεν υπάρχει αλλά φαίνεται υπαρκτό

2. Παραγγελίες που εκτελούνται αλλά το προϊόν δεν υπάρχει καν στην αποθήκη

3. Εσωτερική ενημέρωση αντιμετώπισης του πελάτη με χρόνο-καθυστέρηση λόγω μη ύπαρξης του προϊόντος.

4. 'Στημένες' επικοινωνιακές πρακτικές πώλησης δίχως ύπαρξη του προϊόντος (online ψευτο-κωδικός) και με περαιτέρω απολογίες καθυστέρησης από εκνευρισμένους πελάτες έως την άφιξη του προϊόντος στην ίδια την επιχείρηση.

5. Χρονοβόρες αποστολές και δημιουργία 'μπάλας' του πελάτη ανάμεσα στο e-shop και την εκάστοτε εταιρεία courier

6. Μη κατανόηση ή σκέψη από την πλευρά της επιχείρησης του ότι ο online πελάτης, είναι τις περισσότερες φορές και 'ψαγμένος', και μάλιστα πολλές φορές, ιδιαίτερος/καλύτερος γνώστης του προϊόντος και της τιμής που αναζητάει.

Η διαθεσιμότητα του κάθε κωδικού ΔΕΝ απασχολεί ιδιαίτερα τον πελάτη που ίσως μπορεί να το κατανοήσει, ίσως και όχι. Ένα e-shop δια-'κρίνεται' για αυτόν ακριβώς τον δυναμισμό.

Τι ξεχνάμε; Πως ή όλη φιλοσοφία της online αγοράς που στηρίζεται στην αμεσότητα, ασφάλεια συναλλαγής και σύντομης αποστολής εντός 1-2 ημερών θεωρείται άριστη και λαμβάνει αξιοπιστία και κυρίως ικανοποίηση από τον πελάτη που αν λαμβάνει τέτοιου είδους υπηρεσίες θα παραμένει πιστός πελάτης για περισσότερο διάστημα (εκτός επεξήγησης για καθυστέρηση μεγαλύτερης διάρκειας αποστολής, αρκεί να μην υπερβαίνει σε μεγάλο ποσοστό του συνόλου των προϊόντων).

Υπάρχει τάση, μετεξέλιξης του ελληνικού online μοντέλου σε απλή εμπορική πράξη με φυσική παρουσία στο ίδιο το κατάστημα. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, αποκτάμε το προϊόν για το οποίο προβληματιζόμαστε online, πολύ ευκολότερα τελικά με το να πάμε στο κατάστημα. Άρα, εκεί που θέλαμε να αποφύγουμε αυτή την ενέργεια και να γλυτώσουμε χρόνο και χρήμα, ξαναγυρνάμε σε αυτή την επιλογή με ότι μας επιφυλάσσει πλέον εκεί…

Η online εμπορική πολιτική θα πρέπει να θέτει ξεκάθαρους στόχους και να προβάλει τα προϊόντα σύμφωνα με τους internet-ικούς κανόνες και όχι απαραίτητα με αυτούς της λιανικής στο κατάστημα. Οι υποδομές που χρειάζονται από την πλευρά της επιχείρησης στο συνολικό στήσιμο της online πλατφόρμας (Σχεδίαση, κώδικας, σύνδεση με την αποθήκη, διαδικασίες παραγγελίας – αποστολής – επιστροφών, ενημέρωση προϊόντων, εμπορική & μάρκετινγκ στρατηγική κ.α.) είναι σοβαρές για το όλο εγχείρημα και η εκπαίδευση επίσης απαραίτητη στο υπεύθυνο προσωπικό.

Η ερώτηση είναι, θα καταφέρουν τα ελληνικά e-shop να βελτιστοποιήσουν ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες τους ώστε, σε συνδυασμό και με τη φιλοσοφία των γνωστών web search engines, να αγγίξουν ένα σοβαρό επίπεδο παρουσίας, εξυπηρέτησης και διαφοροποίησης στο ιντερνετικό ελληνικό επιχειρείν; Οι προσπάθειες που έχουν γίνει και εξακολουθούν να γίνονται δείχνουν θέληση και ο ανταγωνισμός μεγαλώνει. Μακάρι να το βιώσει ανάλογα και ο τελικός καταναλωτής που, με τη βοήθεια της τεχνολογίας τόσο στην επιλογή όσο και στον τρόπο πληρωμής επιζητά πάντα το καλύτερο, φθηνότερα, εύκολα και άμεσα, σήμερα, τώρα.

 

* O κ. Γεράσιμος Γερολυμάτος είναι Research Analyst Greece, Cyprus & Malta για την IDC

 

 

E-COMMERCE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home