Napster: προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στη μουσική

Συνέντευξη με τον κ. Thorsten Schliesche, Napster Senior Vice President and General Manager Europe

Αφορμή ήταν το ξεκίνημα της αποκλειστικής διάθεσης της μουσικής υπηρεσίας Napster μέσω της Vodafone. Αιτία οι αναμνήσεις που ξυπνούν στο άκουσμα του όρου Napster, που πολλοί από εμάς έχουν από τα τέλη της δεκαετίας του 90, όταν και βέβαια η υπηρεσία ήταν πολύ διαφορετική και σίγουρα αμφιλεγόμενη. Για όλους τους παραπάνω λόγους είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Thorsten Schliesche, Napster Senior Vice President and General Manager Europe, ο οποίος μας πρόσφερε μια πλήρη εικόνα της εξέλιξης (ή μεταμόρφωσης) του Napster τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ένα στοίχημα δύσκολο, όπως συμφώνησε μαζί μας και ο κ. Schliesche, όταν για αρκετά χρόνια ο όρος Napster ήταν συνώνυμο της δωρεάν ανταλλαγής μουσικών αρχείων. «Το brand Napster είναι ένας χώρος όπου οι χρήστες μπορούν να βρουν τη μουσική που τους αρέσει αλλά στις πρώιμες του μέρες  το Napster ήταν συνώνυμο με τη δωρεάν μουσική. Ακόμα προσφέρουμε μουσική επομένως το μόνο που έπρεπε (και πρέπει) να αντικαταστήσουμε είναι το «δωρεάν» με το «great value for money» μας εξηγεί ο κ. Schliesche, παραθέτοντας και την προστιθέμενη αξία στη βιομηχανία της μουσικής που προσφέρει η υπηρεσία πλέον. «Πέρα από το να προσφέρουμε μια standard τιμή, προσφέρουμε επιπλέον άρθρα όπου οι πελάτες μας θα μπορούν να μάθουν για νέες μουσικές που θα αγαπήσουν. Περεταίρω, η υπηρεσία μας δεν έχει καμία διαφήμιση, γι’ αυτό άλλωστε λέμε ότι είναι μια «great value for money» υπηρεσία με αντίτιμο τη μηνιαία  συνδρομή που θα πρέπει να πληρώσουν οι πελάτες μας.»

Η μεταμόρφωση του Napster σε μια υπηρεσία επί πληρωμή ξεκίνησε από το 2003 και πέρα από τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει και αναφέραμε προηγουμένως, είχε και ένα σημαντικό πλεονέκτημα. «Το brand είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό και βαθιά συνδεδεμένο με τη μουσική» μας ανέφερε ο κ. Schliesche, προσθέτοντας ότι «το κοινό είναι χαρούμενο για την επιστροφή του Napster. Μάλιστα, βάσει ερευνών, οι καταναλωτές συνδυάζουν το Napster με ένα δυνατό brand για μουσική, και όχι με κάτι παράνομο, ενώ το brand είναι πολύ γνωστό σε όλες τις χώρες όπου η υπηρεσία του Napster δραστηριοποιείται».

Προφανώς αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους «η υπηρεσία είναι μία από τις top 3 υπηρεσίες streaming σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται».    

Μαζί με το λανσάρισμα στην Ελλάδα, το Napster είναι διαθέσιμο σε 16 χώρες της Ευρώπης συμπεριλαμβανομένου της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γερμανίας, της  Φινλανδίας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου, της Νορβηγίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας, της Ελβετίας, της Ολλανδίας και της Αγγλίας. Χώρες στις οποίες η υπηρεσία δεν περιορίζεται μόνο στο PC ή το κινητό τηλέφωνο αλλά έχει επεκταθεί και σε άλλες συσκευές, όπως συστήματα ψυχαγωγίας, τις τηλεοράσεις και τα αυτοκίνητα κ.λπ. Ο κ. Schliesche μας εξήγησε και τις αιτίες που επέβαλλαν αυτήν την επέκταση σε νέους χώρους. «Υπήρξε μια πλήρη τεχνική αλλαγή σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Μέχρι περίπου το 2008 το streaming ήταν μια PC εφαρμογή. Οι καταναλωτές δεν είχαν άλλη επιλογή από το να ακούσουν τη μουσική τους μέσω του υπολογιστή. Αλλά το PC δεν έγινε ποτέ μια συσκευή που βρίσκεις στους χώρους χαλάρωσης ενός σπιτιού, όπου πολλοί άνθρωποι θέλουν να ακούσουν μουσική (όπως π.χ. στο σαλόνι του σπιτιού μας). Με τη διαθεσιμότητα της μουσικής σε συσκευές όπως οι Sonos, αλλά και στα κινητά τηλέφωνα, τα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας και τις εφαρμογές αυτοκινήτων, το streaming βγήκε από τη σκιά του. Ξαφνικά το streaming  μπορεί  να εκπληρώσει πολλές από τις ανάγκες των πελατών και αυτό είναι ένα από τα κύρια σημεία εστίασης μας. Οι συνεργασίες αυτές είναι σημαντικές  για εμάς προκειμένου να προσεγγίσουμε  το στοχευόμενο κοινό  των premium χρηστών πολύ απλά και άμεσα, ώστε να μπορούν να ακούν την αγαπημένη τους μουσική μέσω του κινητού τηλεφώνου τους, καθώς και στο σαλόνι τους.»

NAPSTER,ΜΟΥΣΙΚΗ,STREAMING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home