Αντεπίθεση της Amazon στη διαφήμιση

Αντεπίθεση της Amazon στη διαφήμιση

Η απάντηση στην πιο ενδιαφέρουσα είδηση της εβδομάδας, αυτή της «Wall Street Journal» που θέλει την Amazon να αναβαθμίζει τις διαφημιστικές της υπηρεσίες, είναι μια αράδα προς το τέλος του άρθρου: κατά τους συντάκτες, το διαφημιστικό κομμάτι της Google έφερε στην εταιρεία του Λάρι Πέιτζ περισσότερα λειτουργικά κέρδη στο πρώτο εξάμηνο αυτής της χρονιάς από όσα έχει καταγράψει η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος στα 20 χρόνια λειτουργίας της∙ οι συντάκτες επικαλούνται την εταιρεία οικονομικών αναλύσεων S&P Capital IQ για τη συγκεκριμένη πληροφορία οπότε θεωρούμε ότι δεν κρύβει καμία υπερβολή.

Η διαφήμιση είναι για την Google μια δραστηριότητα των 50 δις το χρόνο ενώ για την Amazon, στην καλύτερη περίπτωση, του ενός. Και μόνο γι αυτό, η εταιρεία έχει κάθε λόγο να θέλει έστω και ένα μικρό κομμάτι από τη συγκεκριμένη πίτα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη ότι όπως και η πρώτη, διαθέτει και η ίδια πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες που επισκέπτονται τα sites της. Ορισμένοι μάλιστα, θα έσπευδαν να επισημάνουν ότι ως προς τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τους διαφημιζόμενους, διαθέτει πολύ πιο ουσιαστικά καθώς οι… φάκελοί της δεν περιλαμβάνουν απλώς τις κινήσεις των χρηστών αλλά και τις ίδιες τους τις αγορές. Και όταν ξέρεις πού χαλάει κάποιος λεφτά μπορείς να κάνεις αρκετά αξιόπιστες προβλέψεις σχετικά με το πού αλλού θα τα χαλάσει.

Αν επαληθευτεί το δημοσίευμα της «WSJ» και τα σχέδια του Σιάτλ περιλαμβάνουν μια ολοκληρωμένη διαφημιστική πλατφόρμα, όλα τα παραπάνω καθώς και το μέγεθος της Amazon και η πρόσβασή της σε πολλές διαφορετικές αγορές, εγγυώνται ότι το επιτελεί του Μάουντεν Βιού έχει σοβαρούς λόγους να ανησυχεί. Βεβαίως το AdWords είναι ένα ώριμο εργαλείο που εξελίσσεται επί 14 χρόνια και που έχει γίνει το πρότυπο της αγοράς όμως όπως συμβαίνει πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις διαθέτει και αρκετούς επικριτές –αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η διαφημιστική αγορά καλωσόρισε την έλευση του Facebook (παρά τα προβλήματά του): διασπορά των μέσων και των πλατφορμών σημαίνει και μεγαλύτερη ευελιξία.

Η Amazon δε χρειάζεται να κάνει την πλατφόρμα της εξίσου μεγάλη με αυτή της Google –αυτό που χρειάζεται είναι να προσφέρει μια εναλλακτική λύση και το μέγεθός της και η πρόσβασή της στο κοινό του Internet, σχεδόν εγγυάται ότι θα το πετύχει (ειδικά αν φροντίσει να δώσει κάτι σε όσους συμμετέχουν στο affiliate πρόγραμμά της το οποίο κάθε άλλο παρά γενναιόδωρο είναι). Αν καταφέρει να αποσπάσει έστω και ένα ποσοστό 5% από την Google, η ωφέλεια θα είναι τεράστια και όχι μόνο για την ίδια αλλά και για ολόκληρη την αγορά: όπως λέμε συχνά, τα μονοπώλια δεν ωφελούν ­–τελικά- κανέναν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,DIGITAL MARKETING,AMAZON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home