Στο -6,6% η αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2013

Στο -6,6% η αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 2013

Κάπως καλύτερα απ’ ότι περίμεναν πολλοί κινήθηκε το δ’ τρίμηνο του 2013 η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας. Σύμφωνα με την έρευνα GfΚ Temax, το δ’ τρίμηνο του 2013, η αξία της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας διαμορφώθηκε στα 515 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση μόλις 0,8% σε σχέση με τα 519 εκατ. ευρώ του δ’ τριμήνου του 2012. Συνολικά, το 2013 η αξία της συγκεκριμένης αγοράς διαμορφώθηκε στα 1,72 δισ. ευρώ με την πτώση να είναι στο -6,6% σε σχέση με το 2012. Οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς όπως ο Κωτσόβολος και η Media Markt έκαναν λόγο τον Δεκέμβριο για εκτιμώμενη συνολική πτώση της τάξεως του 8%, οπότε η χαμηλότερη του αναμενομένου μείωση μάλλον αποτελεί ένα σημάδι αισιοδοξίας ή τουλάχιστον ότι υπάρχει κάποια σταθεροποίηση στο χώρο των καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων.

Ο λόγος που υπήρξε αυτή η εξέλιξη ήταν οι πωλήσεις των προϊόντων πληροφορικής με τα tablets να εκπλήσσουν τους πάντες, καθώς μόνο τον Δεκέμβριο διετέθησαν 126 χιλιάδες τεμάχια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfΚ Temax, ο κλάδος των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε στο δ’ τρίμηνο εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 30,2% κλείνοντας στα 123 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο τρίμηνο. Αξιοσημείωτο δε το γεγονός ότι και χωρίς τα tablets, το πρόσημο θα ήταν θετικό! Συνολικά, το 2013 η αύξηση της αξίας των πωλήσεων προϊόντων πληροφορικής ήταν στο +14,1%.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες «μεγάλες» κατηγορίες, μόνο αυτή των λευκών συσκευών δείχνει να κινείται ανοδικά. Συγκεκριμένα, η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε αύξηση 6% στα 94 εκατ. ευρώ, ενώ το -3,9% που ήταν η επίδοση για το σύνολο της χρονιάς ήταν από τις καλύτερες μεταξύ όλων των κατηγοριών. Πρακτικά, η συγκεκριμένη αγορά οδηγείται από προϊόντα όπως είναι τα πλυντήρια όπου οι καταναλωτές στρέφονται προς μοντέλα με μεγαλύτερη χωρητικότητα, ενώ υπάρχουν και εκπλήξεις όπως η άνοδος των στεγνωτηρίων, την οποία η GfK αποδίδει στην …αιθαλομίχλη.

Η κατηγορία που συνεχίζει να κινείται καθοδικά με διψήφια ποσοστά είναι αυτή των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (consumer electronics) καθώς οι Έλληνες έχουν περιορίσει τις αγορές τηλεοράσεων, ενώ παράλληλα έχει πέσει σημαντικά και η μέση τιμή τους. Η συγκεκριμένη κατηγορία το δ’τρίμηνο του 2013 κινήθηκε πτωτικά κατά 16,1%, επίδοση μάλλον καλή αν αναλογιστεί κανείς ότι στο σύνολο της χρονιάς η πτώση ήταν στο -18,7%.

Η μεγαλύτερη κατηγορία παραμένει αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων όπου η αύξηση των πωλήσεων smartphones απλώς περιορίζει τον ρυθμό πτώσης, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν συσκευές που είναι «έξυπνες» μεν αλλά κοστίζουν κάτω από 200 ευρώ δε. Έτσι, η κατηγορία των προϊόντων τηλεπικοινωνιών έκλεισε με -10,1% στο δ’ τρίμηνο του 2013 στα 132 εκατ. ευρώ και στο -13% στα 456 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρονιάς.

ΕΡΕΥΝΕΣ,ΕΛΛΑΔΑ,GFK,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home