Ευφορία και δυσφορία

Ευφορία και δυσφορία

Η είδηση είναι (ή θα έπρεπε να είναι) ήσσονος σημασίας: η εταιρεία Orchestra δημιουργός του app με την ίδια ονομασία το οποίο θεωρήθηκε ως η καλύτερη εφαρμογής παραγωγικότητας και οργάνωσης για το 2011, επανέρχεται με ένα app το οποίο υπόσχεται να οργανώσει εξίσου αποτελεσματικά το mailbox των χρηστών iPhone. Η νέα εφαρμογή λέγεται... Mailbox και παρότι ακόμα δεν έχει κυκλοφορήσει κανονικά (είναι σε φάση beta testing) έχει ήδη περισσότερους από 800.000 χρήστες σε αναμονή.

Προφανώς η παραπάνω πληροφορία δίνει ένα μέτρο του πόσο πλημμελώς κάνει τη δουλειά της η τρέχουσα εφαρμογή για email του iPhone -ή τουλάχιστον πόσο πλημμελώς την κάνει για 800.000 ανθρώπους. Αυτό όμως που δημιουργεί ερωτηματικά (και, ομολογουμένως, κάποια ναυτία) είναι η γλώσσα που χρησιμοποιεί για να περιγράψει την εφαρμογή και το πρόβλημα που έρχεται να λύσει, η εταιρεία -τόσο στο site της, όσο και στις δηλώσεις των στελεχών της: "Αίφνης μπορείς να έχεις την ευδαιμονική εμπειρία [σ.σ. του να είναι όλα τα mail στη θέση τους] χωρίς να χρειαστεί να αναπτύξεις την πειθαρχία ενός νίντζα [σ.σ. που χρειάζεται για να ξέρεις σε ποιο folder έχεις βάλει ποιο email] και αυτό είναι το μυστικό συστατικό που κρύβεται πίσω από αυτήν την πιο ευφορική εμπειρία".

Μνημονεύοντας το "Grey's Anatomy", seriously;! Μπορώ να παραδεχτώ ότι στην περίπτωση κάποιων επαγγελματιών (κυρίως της αγοράς του Internet) τα πολλά καθημερινά email ίσως γίνονται πρόβλημα κάποιες στιγμές αλλά το να μπορεί μια εφαρμογή να απλουστεύσει κάπως την κατάσταση ισοδυναμεί με "ευδαιμονία" και "εφορία" ενώ η οργάνωση του mailbox απαιτεί "πειθαρχία νίντζα"; Ακόμα και αν τα παραπάνω λέγονται με κάποια δόση χιούμορ (κάτι μάλλον απίθανο καθώς ο CEO της Orchestra τα δηλώνει σε μεγάλο ειδησεογραφικό φορέα η δόση υπερβολής που περιέχουν παραείναι μεγάλη.

Φέτος κλείνω online 20 χρόνια. Στο διάστημα αυτό έχω αλλάξει τρεις κύριες διευθύνσεις email πάντα αλληλεπικαλυπτόμενες ανά δύο και, λόγω της δουλειάς που κάνω, δύο από αυτές δημοσιεύονταν επί χρόνια σε πλειάδα μέσων -αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι τα mail που δέχομαι είναι ΠΟΛΛΑ! Όμως πραγματικά ποτέ δε χρειάστηκα παραπάνω από δέκα λεπτά την ημέρα προκειμένου να βάλω τα mail μου σε τάξη* για να μη θεωρηθεί ότι περιαυτολογώ, το ίδιο ισχύει και για τους περισσότερους ανθρώπους που ξέρω και που βρίσκονται σε ανάλογη θέση. Αν υπάρχει ένα πραγματικό πρόβλημα στο email, αυτό είναι το spam, όμως αυτό κανείς δεν μπορεί να το λύσει αποτελεσματικά οπότε λίγο-πολύ το έχουμε αποδεχτεί.

Αυτού του είδους η έλλειψη μέτρου -της εταιρείας αλλά και των χρηστών της, καθώς σίγουρα υπάρχει ανατροφοδότηση- ακόμα και σε λεκτικό επίπεδο δείχνει, κατά τη γνώμη μου, μια σχεδόν υστερική αντίδραση στην πραγματικότητα, την Internet-ική αλλά και γενικότερα. Από την άλλη, μπορεί να περιμένει κανείς περισσότερα από μια εταιρεία (του Internet!) που δηλώνει (εν έτει 2013!): "Φτάσαμε σε σημείο να πιστεύουμε ότι το email δεν πρόκειται να εξαφανιστεί"...

E-MAIL,SPAM,MOBILE APPLICATION,IPHONE APPS,ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home