Νέες υπηρεσίες και επενδύσεις οι απαραίτητες προϋποθέσεις για το 5G

Νέες υπηρεσίες και επενδύσεις οι απαραίτητες προϋποθέσεις για το 5G

Η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και οι επενδύσεις σε υποδομές αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για να βιώσουν οι καταναλωτές το πραγματικό αντίκτυπο του 5G, όπως προκύπτει από τη μεγάλη έρευνα του Ericsson Consumer Lab, “5G: The Next Wave”, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 49.000 καταναλωτές από 37 χώρες. Κατά συνέπεια δεν προκύπτει κανένας λόγος εφησυχασμού για τον κλάδο, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου υπάρχουν ακόμα χώρες στις οποίες δεν έχει καν υλοποιηθεί η διαδικασία αδειοδότησης για την παραχώρηση του φάσματος.

Ωστόσο, το λανσάρισμα των 5G δικτύων δεν αρκεί από μόνο του. Οι καταναλωτές θέλουν να έχουν ευρεία κάλυψη, προσιτά τηλέφωνα και καινοτόμες υπηρεσίες ώστε να είναι απολύτως ικανοποιημένοι. Αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, σύμφωνα με την οποία διπλάσιοι δυνητικοί χρήστες 5G σε σύγκριση με τους τρέχοντες χρήστες θεωρούν την κάλυψη δικτύου ως τον πιο σημαντικό λόγο για να εγγραφούν στο 5G. Παράλληλα, η διαθεσιμότητα 5G αναδεικνύεται ως το νέο σημείο αναφοράς ικανοποίησης μεταξύ των καταναλωτών. Ενώ πολλές αγορές έχουν επιτύχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G μεγαλύτερη από 60%, μόνο το 33% των χρηστών συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G περισσότερο από το 50% του χρόνου που βρίσκονται συνδεδεμένοι. Ειδικότερα για την Ελλάδα, ενώ το 65% έχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G, μόνο το 26% των χρηστών 5G συνήθως αντιλαμβάνονται ότι είναι συνδεδεμένοι σε 5G σε αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Απαιτήσεις και προσδοκίες, που σύμφωνα με τα στελέχη της Ericsson θα αποδειχθούν καθοριστικές για το επόμενο κύμα των 5G συνδρομητών και την ταχύτερη διείσδυση της τεχνολογίας. Όπως ανέφεραν, περίπου 690 εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων σε όλο τον κόσμο είναι ήδη συνδρομητές δικτύων 5G, αριθμός που μέχρι το 2027 αναμένεται να έχει αυξηθεί στα 4,4 δισεκατομμύρια, καθιστώντας το 5G την ταχύτερα αναπτυσσόμενη γενιά κινητής τηλεφωνίας.

Άλλες βασικές τάσεις που ανέδειξε η έρευνα είναι:

-  Η υιοθέτηση του 5G από τους καταναλωτές θα είναι ανθεκτική στον πληθωρισμό. Τουλάχιστον 510 εκατομμύρια καταναλωτές σε 37 αγορές είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το 5G το 2023. Αντίστοιχα, στη χώρα μας, το 26% των χρηστών σκοπεύουν να αναβαθμίσουν τις συσκευές τους σε 5G μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

- Tο 5G αυξάνει τη χρήση του cloud gaming, με 3 στους 5 υπάρχοντες χρήστες του 5G στην Ελλάδα να χρησιμοποιούν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες από ότι οι χρήστες του 4G, εκ των οποίων το 56%, τρεις ή και περισσότερες. Παγκοσμίως, τα τελευταία δύο χρόνια, ο χρόνος που αφιερώνεται σε εφαρμογές AR από χρήστες 5G έχει διπλασιαστεί σε δύο ώρες την εβδομάδα, σε σύγκριση με τους χρήστες 4G.

- Tα μοντέλα δημιουργίας εσόδων 5G αναμένεται να εξελιχθούν, με το 92% των εν ενεργεία χρηστών 5G στην Ελλάδα να θεωρούν ότι η τεχνολογία 5G αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των πλάνων ευρυζωνικότητας για τα κινητά τηλέφωνα. Αντίστοιχα, διεθνώς, 6 στους 10 καταναλωτές αναμένουν ότι οι προσφορές σε 5G δεν θα αφορούν μόνο σε αυξημένο όγκο δεδομένων και μεγαλύτερες ταχύτητες, αλλά και σε προσαρμοσμένες κατά παραγγελία δυνατότητες δικτύου, που θα καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες.

- H υιοθέτηση της τεχνολογίας 5G ανοίγει τον δρόμο για το «metaverse», με το 37% των χρηστών 4G στην Ελλάδα να ισχυρίζονται ότι θα ξεκινήσουν ή θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών AR στον πραγματικό κόσμο μόλις εγγραφούν στο 5G. Συνολικά, σε όλο τον κόσμο, οι χρήστες 5G, κατά μέσο όρο, ξοδεύουν ήδη μία ώρα περισσότερη την εβδομάδα σε υπηρεσίες που σχετίζονται με το metaverse από τους χρήστες 4G. Επίσης αναμένουν ότι θα καταναλώνονται δύο ώρες περισσότερου περιεχομένου βίντεο την εβδομάδα σε κινητές συσκευές, εκ των οποίων η 1,5 ώρα θα είναι σε γυαλιά AR/VR, έως το 2025.

5G,ERICSSON CONSUMER LAB,ERICSSON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home