Δύσκολο πράγμα οι προβλέψεις...

Δύσκολο πράγμα οι προβλέψεις...

Καθώς πλησιάζει το τέλος του χρόνου, όλα τα ΜΜΕ του κόσμου έχουν επιδοθεί στις αναπόφευκτες ανασκοπήσεις της χρονιάς και –οσονούπω- στις προβλέψεις για την επόμενη. Θέλοντας να παρατείνω για λίγο ακόμα κάποιο κείμενο αυτού του είδους (ποτέ δεν τα συμπάθησα!) σκέφτηκα αντ’ αυτού να σχολιάσω ένα παραπλήσιο πόνημα κάποιων ξένων συναδέλφων και συγκεκριμένα του blog/site Read Write Web, η αξιοπιστία του οποίου είναι αρκετά ψηλή ώστε όλοι να το χρησιμοποιούμε συχνά ως πηγή.

Το συγκεκριμένο, πολύ ενδιαφέρον κείμενο αναφέρεται σε έναν «θεσμό» του RWW, δηλαδή την πρόβλεψη της πιο πολλά υποσχόμενης εταιρείας για την επόμενη χρονιά –για φέτος, η πρόβλεψη αναφέρεται στην appMobi, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη εφαρμογών μέσω HTML 5 (περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό άρθρο). 

Το κείμενο που εννοώ, ωστόσο, είναι αυτό που αναφέρεται στην επαλήθευση ή μη των προβλέψεων του μπλογκ/σάιτ από το 2004. Feedburner, Memeorandum, Techmeme, Digg, Sharpcast/SugarSync, το κίνημα του open source, BrightkiteAardvark και Simplegeo –πόσα από τα ονόματα αυτά λένε κάτι και σε πόσους από εμάς; Αν εξαιρέσει κανείς το κίνημα του  open source, το οποίο έτσι κι αλλιώς παραμένει επίκαιρο από την εποχή που εφευρέθηκε το Ίντερνετ, όλα τα υπόλοιπα ονόματα πέρασαν, άφησαν ένα μικρό αποτύπωμα και εξαφανίστηκαν· το αποτύπωμα ακόμα και των πιο επιτυχημένων από αυτά συνίσταται (κατά δήλωση και του ίδιου του RWW), στο ότι εξαγοράστηκαν από κάποια μεγαλύτερη εταιρεία με πιο κραυγαλέα περίπτωση αυτή της Feedburner από την Google.

Και ναι, είναι εύκολο να κάνει κανείς τον έξυπνο εκ των υστέρων, αλλά τη χρονιά που οι εκλεκτοί συνάδελφοι του RWW είδαν ως πιο ελπιδοφόρα εταιρεία τη Sharpcast, διέλαθε της προσοχής τους η Twitter, τη χρονιά που υποστήριξαν τον ανοιχτό κώδικα, τους διέφυγε η Zynga, το 2008 έχασαν τη Groupon έναντι της Brightkite που αποπειράθηκε να κάνει αυτό που αργότερα έκανε η Foursquare και το 2009 έχασαν τη Foursquare έναντι της (ανύπαρκτης πλέον) Aardvark. Τέλος, το 2004, τη χρονιά που πόνταραν στη Feedburner, έχασαν (όσο απίθανο και να ακούγεται αυτό σήμερα) τη Facebook!

Τι μας λένε τα παραπάνω; Ότι όσο εντός του παιχνιδιού και αν είναι κανείς –και οι καλοί συνάδελφοι στο RWW είναι από τους πιο εντός που έχω δει- μπορεί να πέσει θεαματικά έξω. Ο χώρος μας κινείται τόσο γρήγορα και τόσο απροσδόκητα μερικές φορές που είναι πολύ δύσκολο να μπορέσει κανείς να εντοπίσει με ακρίβεια όχι το «επόμενο Facebook» αλλά ακόμα και το ίδιο το Facebook. Αν δε, κάποιοι θεωρήσουν ότι τα γράφω αυτά για να επικαλεστώ την επιείκεια του αναγνώστη, πιστέψτε με δεν το κάνω γι αυτό· περισσότερο εκφράζω την ανακούφισή μου που οι
δικές μου προβλέψεις είναι καταδικασμένες να έχουν πολύ μικρότερο αντίκτυπο. Ή αλλιώς, there but with the grace of God go Ι...

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ,FOURSQUARE,ZYNGA,FACEBOOK,TWITTER,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home