Design: ναι μεν, αλλά

Design: ναι μεν, αλλά

Με αφορμή ένα κείμενο του "Slate" αλλά και βλέποντας το νέο iOS, βρέθηκα στο σάιτ της Apple και συγκεκριμένα στο σάιτ της καμπάνιας που συνοδεύει το νέο λειτουργικό -αυτής που συνοψίζεται στη φράση "Designed by Apple in California". Όπως είναι αναμενόμενο, τα βίντεο είναι εξαιρετικής αισθητικής όμως, όπως επισημαίνει και ο καλός συνάδελφος του "Slate" δίνουν μια αρκετά καλή εικόνα για το πώς βλέπει η εταιρεία τον εαυτό της.

Κατ' αρχάς, και μόνο η χρήση της "Καλιφόρνια" στην παραπάνω πρόταση λειτουργεί σε διάφορα επίπεδα: αφενός προσπαθεί να χαλαρώσει τον... κινέζικο σύνδεσμο και όλα τα δυσάρεστα φορτία που φέρει και αφετέρου, προσδίδει μια πολύ συγκεκριμένη άλω στη συνείδηση του αμερικανικού (και ίσως όχι μόνο) κοινού. Από τη δεκαετία του 1960, η συγκεκριμένη πολιτεία έχει συνδυαστεί με την προοδευτικότητα σε όλους τους τομείς, την "υγιή" εκκεντρικότητα και το όραμα* αν κάτι έχει "σχεδιαστεί στην Καλιφόρνια", δεν μπορεί παρά να έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, έτσι δεν είναι;

Στα βίντεο τώρα, ειδικά αυτό που προορίζεται μόνο για το web (το δεύτερο είναι η τηλεοπτική διαφήμιση) δίνει ακόμα περισσότερα στοιχεία για το πώς αντιλαμβάνεται η εταιρεία τον εαυτό της: στην απίθανη περίπτωση που δεν ξέρει τι είναι η Apple, μάλλον δε θα καταλάβει τι ακριβώς παράγει η εταιρεία ή θα τη θεωρήσει δημιουργικό γραφείο/εταιρεία design. Μινιμαλιστικό, εμπνευσμένο και υψηλής αισθητικής, το βίντεο εικονογραφεί αλλά και δηλώνει απερίφραστα τη
φιλοσοφία της Apple.

Με το γνωστό κίνδυνο να φανώ δυσάρεστος στα fanboys, αυτή ακριβώς η προσέγγιση είναι που με προβληματίζει: εν έτει 2013, με την Ασία να καρφώνει το λάβαρο του Android σε όλο και περισσότερες κορυφές, τη Γουόλ Στριτ να παραπονιέται για στασιμότητα (έστω και σε παραπλανητικά μεγέθη όπως είναι οι "ρυθμοί ανάπτυξης" -ή επί το ελληνικότερο "σπέκουλα") και τον ευρύτερο ανταγωνισμό να διογκώνεται, μπορεί το design να είναι η απάντηση στα πάντα, ειδικά στην περίπτωση της Apple που, καθώς το καλλιεργεί από την εποχή του Macintosh θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένο; Μήπως κάποια στιγμή θα έπρεπε η προσοχή να στραφεί και σε κάπως πιο απτά ζητήματα όπως π.χ. σε κάποιο πραγματικό τεχνολογικό advancement ή στις αναπτυσσόμενες αγορές, εκεί όπου οι άνθρωποι δεν μπορούν να δώσουν 700 ευρώ για ένα τηλέφωνο; Όπως λέει και ο κ. Μάντζου στο "Slate", οι καιροί απαιτούν κάτι περισσότερο από
τα επίπεδα εικονίδια του iOS7...

DESIGN,LIFESTYLE,APPLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home