Την κίνηση των πωλήσεων στα smartphones μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2013 σε παγκόσμιο επίπεδο δημοσίευσε σε έκθεσή της και η Canalys, επιβεβαιώνοντας προηγούμενες αντίστοιχες έρευνες για το μέγεθος της αγοράς, που ξεπέρασε τα 250 εκατ. συσκευές.
Οι Apple και Samsung, σύμφωνα με την Canalys, διατήρησαν τα ποσοστά τους στο 34% και 15%, με τις Huawei, Lenovo και LG να ακολουθούν και να διαμορφώνουν την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν επιμέρους στοιχεία που δίνει η εταιρεία ερευνών για την αγορά των smartphones. Για παράδειγμα, τα smartphones με οθόνη 5 ιντσών ή και μεγαλύτερη ανεβαίνουν εντυπωσιακά σε επίπεδο δημοτικότητας, αποτελώντας το 22% του συνόλου των πωλήσεων, με το σύνολο των πωλήσεων τους να ανέρχεται στα 56 εκατομμύρια. Από αυτά, το 66% των 56 εκατ. συσκευών αφορούσε πωλήσεις smartphones με οθόνη 5 ιντσών, το 31% οθόνη μεταξύ 5 και 6 ιντσών, ενώ ένα ποσοστό 3% αφορούσε οθόνη μεγαλύτερη των 6 ιντσών. Ωστόσο, παρά τη μεγάλη αύξηση της παραπάνω κατηγορίας, η Canalys εκτιμά ότι και το 2014 η πιο δημοφιλής κατηγορία των smartphones θα είναι εκείνη μεταξύ 4 και 5 ιντσών.
Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, όπου βλέπουμε την περιοχή της Κίνας (που περιλαμβάνει και την Ταϊβάν) να αποτελεί το 39% της αγοράς, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη περιοχή να φθάνει τα 100 εκατομμύρια smartphones. Η αύξηση αγγίζει τα επίπεδα του 64%, με τη δεύτερη αγορά σε ρυθμούς ανάπτυξης να είναι η Λατινική Αμερική (ποσοστό 59%).
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η Canalys στα Windows Phones, όπου το ποσοστό τους εμφανίζει αυξητικούς ρυθμούς και στο τρίτο τρίμηνο έφθασε σε μερίδιο αγοράς το 4%. Μάλιστα, οι πωλήσεις σε απόλυτους αριθμούς παρουσιάζουν αύξηση 185% αγγίζοντας τα 9,2 εκατομμύρια τεμάχια. Μάλιστα, σε 19 χώρες είναι πλέον το δεύτερο δημοφιλέστερο λειτουργικό, ξεπερνώντας το iOS, με το πλέον τρανταχτό παράδειγμα να είναι αυτό της Φινλανδίας (φυσιολογικό σε ένα βαθμό λόγω Nokia), όπου το ποσοστό των Windows Phones έχει διαμορφωθεί στο 39%.
Σχόλια