Αν είσαι μία ομάδα που έχει αρχίσει να δημιουργεί το δικό του startup στην Ελλάδα και ακόμη αναζητείς κάποιες κατευθύνσεις και οδηγίες, τότε να βρεθείς ενώπιον της 6μελούς ομάδας που έκανε το pitching στο StartupBootCamp που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα, σίγουρα αποτελούσε μία μεγάλη ευκαιρία. Όπως, το StartupBootCamp Pitch Day Athens ήταν μία καλή ευκαιρία δικτύωσης και ανταλλαγής απόψεων.
Επτά ομάδες έκαναν τη δική τους παρουσίαση στην πρώτη εκδήλωση του StartupBootCamp στην Ελλάδα, το οποίο φιλοξενήθηκε στους χώρους της Hellas Direct και στους χορηγούς ήταν η Yuboto και η Amazon Web Services. Πιο συγκεκριμένα, παρών δήλωσαν οι:
- Matetti (ένα online marketplace για προσωποποιημένα παιδικά παιχνίδια που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης)
- Codebender (πλατφόρμα ανάπτυξης εργαλείων και υπηρεσιών για το Arduino, το οποίο είναι μία πλατφόρμα open source hardware)
- Pollfish (μία καινοτόμα πλατφόρμα διεξαγωγής ερευνών σε παγκόσμιο δείγμα και με αξιοποίηση των δυνατοτήτων των κινητών τηλεφώνων)
- Combadi (πλατφόρμα για τουριστικές εμπειρίες που έχουν κάτι το ιδιαίτερο)
- easyKENAK (εφαρμογή καταχώρισης ενεργειακών δεδομένων)
- iBoutique (ηλεκτρονικό εμπόριο με συνδυασμό ψηφιακής εμπειρίας και πραγματικών δεδομένων)
- SociallGreen (startup με στόχο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανακυκλώνουν)
Την ομάδα των μεντόρων αποτελούσαν ο Λαρς Μπουκ (γενικός διευθυντής του StartupBootCamp στην Κοπεγχάγη), ο Αιμίλιος Μάρκου (Hellas Direct), Μάρκος Βερέμης (Upstream), Γιώργος Φασσέας (Bold Ogilvy), Νίκος Μωραϊτάκης (Workable) και Νίκος Καλλιαγκόπουλος (Dutch Expansion Capital). Οι μέντορες προτίμησαν να μην χαϊδέψουν τα αυτιά των ομάδων και ήταν αρκετά πιεστικοί με τις ερωτήσεις τους αλλά και με τις συμβουλές που έδωσαν σε διάφορα θέματα: από τον τρόπο που γίνεται η παρουσίαση σε ένα πάνελ ενδιαφερόμενων επενδυτών μέχρι το εμπορικό μοντέλο που έχει επιλέξει να ακολουθήσει η κάθε ομάδα.
Η χθεσινή εκδήλωση αποτελεί πάντως μέρος της προσπάθειας του StartupBootCamp για επέκταση εντός της Ευρώπης και η Αθήνα είναι από τις 40 πόλεις όπου έγιναν αντίστοιχα pitches. Το StartupBootCamp είναι ένας επιταχυντής νεοφυών επιχειρήσεων (accelerator) που δημιουργήθηκε το 2010 και έχει εγκαταστάσεις και προγράμματα σε 5 πόλεις (Κοπεγχάγη, Βερολίνο, Άμστερνταμ, Δουβλίνο και Χάιφα). Όπως εξήγησε στο deasy ο κ. Μπουκ, το σημαντικότερο στοιχείο προκειμένου μία πόλη να αποκτήσει το δικό της πρόγραμμα StartupBootCamp είναι το δίκτυο από μέντορες που διαθέτει, καθώς το mentoring είναι το βασικό ατού του StartupBootCamp. Συνολικά, το δίκτυο έχει περισσότερους από 600 μέντορες.
Το μοντέλο που ακολουθείται είναι η επιλογή ομάδων που δείχνουν να έχουν τι προϋποθέσεις για το κάτι παραπάνω, η ενίσχυση τους με 15.000 ευρώ και τη φιλοξενία για 6-9 μήνες στις εγκαταστάσεις του StartupBootCamp (έναντι ποσοστού 8% στην εταιρεία) και, φυσικά, η βοήθεια στην εξεύρεση περαιτέρω χρηματοδότησης. Σύμφωνα με τον κ. Μπουκ, την τελευταία διετία όλες οι ομάδες που πέρασαν από το StartupBootCamp βρήκαν χρηματοδότηση. Ίσως γι’ αυτό και οι αιτήσεις να πλησίασαν πέρσι τις 2000 για τα 5 προγράμματα. Πάντως, αυτή τη στιγμή ο αριθμός των ομάδων που είναι στο StartupBootCamp είναι γύρω στις 60.
Σημειωτέον επίσης πως μέχρι στιγμής, το StartupBootCamp έχει αποχωρήσει μέσω πώλησης της συμμετοχής του από 2 μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις που ξεκίνησαν το 2010 μέσα από το πρόγραμμα. «Κυρίως ασχολούμαστε με επιχειρήσεις που είναι πολύ μικρές και σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται διάστημα 5 και περισσοτέρων ετών προκειμένου να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος γύρος επένδυσης και αποεπένδυσης» σημειώνει στο deasy ο κ. Μπουκ.
Σχόλια