busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FACE2FACE

Δημοσκόπηση από το... Twitter

Οι δυνατότητες εξαγωγής συμπερασμάτων από τα tweets είναι άπειρες, όπως μας εξηγεί ο Βασίλης Λάμπος, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ.

Φανούρης Δρακάκης @ 20.04.2012
Σχόλια -

Πως θα σου φαινόταν η ιδέα να μπορούσε να γίνει εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος μέσα από τα μηνύματα του Twitter και όχι με τις παραδοσιακές τηλεφωνικές ή κατ’ οίκον δημοσκοπήσεις; Όπως φαίνεται, μάλλον δεν απέχουμε και από αυτό το σενάριο, κρίνοντας από το νέο project πάνω στο οποίο δουλεύει αυτήν την περίοδο ο Βασίλης Λάμπος, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ της Αγγλίας.

Με το Βασίλη ήρθαμε σε επαφή πριν λίγες μέρες όταν και είχαμε αναφερθεί στην εφαρμογή Mood of Nation, μέσω της οποίας μπορεί να αναδειχθεί το επίπεδο του φόβου ή του θυμού μιας κοινωνίας, όπως αυτό εμφανίζεται στα μηνύματα του Twitter. Μέλος της ομάδας αυτής που ανέπτυξε την εφαρμογή είναι ο Βασίλης. Όμως το Mood of Nation δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια εξαγωγής συμπερασμάτων μέσα από το Twitter για τον ίδιο και πιθανότατα ούτε η τελευταία. Είχε προηγηθεί και η εφαρμογή Flu Detector που αποτελεί σε ένα βαθμό ένα σύστημα αναγνώρισης και εντοπισμού των επιδημιών λοιμωδών νόσων και ιδίως γρίπης σε διάφορες περιοχές της Αγγλίας, αποτυπώνοντας τα ποσοστά της γρίπης με βάση τα καθημερινά μηνύματα στο Twitter. Και έπεται συνέχεια, όπως μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω...

Βασίλη πότε καλλιεργήθηκε η ιδέα ότι το twitter θα μπορούσε να λειτουργήσει ως "παρατηρητήριο" για την εξαγωγή αυτών των δεδομένων;

To Twitter δημιουργήθηκε το 2006, δύο χρόνια περίπου μετά την εκκίνηση του Facebook. Εκτός από τις προφανείς, δομικές διαφορές που έχουν μεταξύ τους τα δύο αυτά κοινωνικά δίκτυα, τα χαρακτηριστικά που έκαναν το Twitter πιο προσιτό στην ακαδημαϊκή κοινότητα ήταν αφενός το γεγονός ότι το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από τους περισσότερους λογαριασμούς είναι προσβάσιμο από όλους (κι όχι μόνο από «φίλους» στα πλαίσια του κοινωνικού δικτύου) κι αφετέρου ότι η εταιρεία δημιούργησε μια διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών (Twitter API) ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να συλλέξει τα δεδομένα αυτά με σχετική ευκολία. Ήδη από το 2007/08 ξεκίνησαν να δημοσιεύονται ερευνητικές μελέτες πάνω στο Twitter αναλύοντας τα χαρακτηριστικά του ή αναδεικνύοντας σημαντικές μελλοντικές χρήσεις του.

Σε ποιους άλλους τομείς θα μπορούσε να επεκταθεί η ανάλυση των μηνυμάτων του Twitter;

Η ανάλυση των μηνυμάτων του Twitter έχει ήδη επεκταθεί σε διάφορους τομείς όχι μόνο για ακαδημαϊκή έρευνα, αλλά και σε ποικίλες επιχειρηματικές προσπάθειες. Μεταξύ άλλων, έχει βρει εφαρμογές στην εξόρυξη γνώμης (Opinion Mining) σε θέματα πολιτικής ή μάρκετινγκ (προώθηση προϊόντων και χάραξη επιχειρηματικής στρατηγικής). Επίσης, έχουν αναπτυχθεί ακαδημαϊκές εφαρμογές, οι οποίες προτείνουν τρόπους για τον έγκαιρο εντοπισμό κινδύνων (περιβαλλοντικής ή άλλης φύσης) ή γενικότερα τον αυτόματο εντοπισμό και την ποσοτικοποίηση σημαντικών γεγονότων.

Εσύ προσωπικά ετοιμάζεις κάποιο καινούργιο project πάνω σ' αυτόν τον τομέα

Η τελευταία μου δουλειά προσπαθεί να προβλέψει τις προθέσεις ψήφου σε έναν πληθυσμό μέσω των μηνυμάτων (ενός δείγματος) αυτού του πληθυσμού στο Twitter. Με άλλα λόγια, χρησιμοποιεί το Twitter ως μέσο για την εξαγωγή μιας δημοσκόπησης πολιτικού τύπου. Το project αυτό βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο, αλλά έχω δημοσιεύσει μια αναφορά, η οποία προβάλλει τα αποτελέσματα της μεθόδου μου όταν εφαρμόστηκε σε tweets της προεκλογικής περιόδου Ιαν.-Μάιος 2010 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Twitter, έναντι των υπολοίπων social networks, για την εξαγωγή αυτών των δεδομένων;

Το Twitter διαθέτει μία διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών (API), η οποία επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα του. Η εξαγωγή δεδομένων μπορεί να γίνει δομημένα και με διάφορους τρόπους ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που έχει η κάθε έρευνα/εφαρμογή. Ιδιαίτερα όταν τα δεδομένα του Twitter προορίζονται για ακαδημαϊκή έρευνα, η εταιρεία - μέχρι και αυτή τη στιγμή και με βάση την προσωπική μου εμπειρία – δεν έχει οικονομικές απαιτήσεις.

Ποια είναι μέχρι στιγμής η αντίδραση της ιατρικής και κοινωνιολογικής κοινότητας σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι δύο εφαρμογές flu detector  και Mood of Nation;

Σίγουρα και οι δύο κοινότητες - στην πλειοψηφία τους – έχουν αγκαλιάσει τον νέο αυτό τρόπο εξαγωγής συμπερασμάτων. Σε κάθε περίπτωση, οι εφαρμογές αυτές δεν έρχονται να αντικαταστήσουν το σημαντικό έργο των κοινωνιολόγων ή των επιδημιολόγων, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικά εργαλεία σε αυτούς τους τομείς.

COMMENTS
TOP BRANDS