Βλέπουμε τηλεόραση με άλλο τρόπο

Αύξηση του streamed περιεχομένου εντοπίζει έρευνα της Ericsson, η οποία δείχνει παράλληλα ότι ο κλασικός τρόπος τηλεθέασης παραμένει δημοφιλής

Βλέπουμε τηλεόραση με άλλο τρόπο

Σταδιακή αλλαγή στον τρόπο παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, με το Διαδίκτυο και τις ευρυζωνικές συνδέσεις να παίζουν σημαντικό ρόλο, εντοπίζει μία πρόσφατα δημοσιοποιημένη έρευνα της Ericsson. Συγκεκριμένα, η έρευνα με τίτλο «TV & Video Consumer Trend Report 2011», την οποία πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο σουηδικός όμιλος, δείχνει ότι υπάρχει μία συνεχής αύξηση του χρόνου των καταναλωτών που «δαπανάται» για παρακολούθηση περιεχομένου, το οποίο ο χρήστης ζήτησε να δει μία δεδομένη στιγμή (on-demand TV), ενώ αντίστοιχα παρατηρείται μία μείωση του χρόνου που δαπανάται για παρακολούθηση τηλεοπτικώ προγραμμάτων που προβάλλονται σε συγκεκριμένο χρόνο (scheduled broadcast TV).

Η έρευνα βασίστηκε σε συνεντεύξεις από 13.000 άτομα στην Αυστραλία, την Αυστρία, τη Βραζιλία, την Κίνα, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Ρωσία, την Ισπανία, τη Σουηδία, την Ταϊβάν, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Νότια Κορέα. Πάνω από το 44% των ερωτηθέντων απάντησε ότι παρακολουθεί τηλεοπτικό πρόγραμμα (είτε εκπομπές είτε σειρές είτε ταινίες) τη στιγμή που τις θέλει μέσω on demand υπηρεσιών ή αφού πρώτα τις έχει «κατεβάσει» μέσω Διαδικτύου. Το ποσοστό είναι κατά τουλάχιστον 3 ποσοστιαίες μονάδες αυξημένο σε σχέση με το 2010 και οι αναλυτές της έρευνας υποστηρίζουν ότι είναι σαφής η τάση των καταναλωτών να θέλουν να βλέπουν αυτό που τους αρέσει τη στιγμή που το επιθυμούν. Σημειωτέον πως αυξήθηκε από 26% σε 29% το ποσοστό των καταναλωτών που παρακολουθούν περιεχόμενο που «κατέβασαν» από το Internet.

Από την άλλη πλευρά, όμως, αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι εγκαταλείπουν τον «παραδοσιακό» τρόπο παρακολούθησης. Πάνω από το 80% των ερωτηθέντων απάντησε ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα βλέπει προγραμματισμένο τηλεοπτικό περιεχόμενο. Το ποσοστό πάντως είναι κατά 4 μονάδες μικρότερο σε σχέση με το 2010.
 

 

Internet και Facebook

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι πάντως και ότι παρατηρούνται υψηλά ποσοστά καταναλωτών που ενώ παρακολουθούν τηλεόραση ασχολούνται με το Διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, το «σερφάρισμα» στο Web είναι η τρίτη πιο δημοφιλής ενασχόληση ενώ παρακολουθεί κάποιος τηλεόραση, καθώς το ποσοστό είναι πάνω από 60%, ενώ στο 40% είναι το ποσοστό εκείνων που ασχολούνται με υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook. Σημειωτέον πως τους τελευταίους μήνες, ακόμη και στην Ελλάδα, είναι πολύ έντονο το φαινόμενο στο Facebook και στο Twitter οι θεατές μίας σειράς ή ενός αγώνα να σχολιάζουν άμεσα τα τεκταινόμενα στην οθόνη τους.
 

 

Τι ζητούν

H έρευνα ασχολήθηκε επίσης και με το τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές όσον αφορά το χώρο της τηλεόρασης. Πάνω από το 30% απάντησε πως θέλει –και θα πλήρωνε γι’ αυτό- να παρακολουθεί στην τηλεόραση ταινίες ταυτόχρονα με την κυκλοφορία τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Περίπου στα ίδια επίπεδα ήταν και το ποσοστό εκείνων που θέλουν υψηλή ευκρίνεια, ενώ σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται και εκείνοι που ζητούν την απουσία διαφημίσεων αλλά και προσωποποιημένο περιεχόμενο.

 

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,STREAMING,SOCIAL MEDIA,VIDEO ON DEMAND,ERICSSON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home