Τα καλύτερα και τα χειρότερα δώρα των γιορτών

Έρευνα της MasterCard για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων και των Ευρωπαίων.

Deasy @ 02.12.2014
Τα καλύτερα και τα χειρότερα δώρα των γιορτών

Αν έχεις σκοπό μέσα στις γιορτές να κάνεις δώρο σε κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο μετρητά καλύτερα να το ξανασκεφτείς. Ή τουλάχιστον να ρίξεις μια ματιά στην έρευνα της MasterCard, που σκιαγραφεί τις αγοραστικές συνήθειες των Ευρωπαίων αλλά και των Ελλήνων καταναλωτών αυτές τις μέρες αλλά και τις αντιδράσεις τους όταν λαμβάνουν ως χριστουγεννιάτικο δώρο ένα συγκεκριμένο ποσό σε μετρητά. Ειδικά ως προς το τελευταίο, το 1/3 των Ευρωπαίων πιστεύει ότι τα μετρητά είναι ένα προσβλητικό δώρο και δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος. Τόσο, που 1 στους 10 υποστηρίζει ότι αυτό θα ήταν αιτία για καυγά με ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Όποτε λοιπόν έχεις λίγο ελεύθερο χρόνο, ρίξε μια ματιά στο Internet, εντόπισε ένα πιο προσωπικό δώρο για το αγαπημένο σου πρόσωπο και προχώρησε στην αγορά του, είτε μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα είτε από κάποιο φυσικό σημείο πώλησης.  

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Η πανευρωπαϊκή μελέτη της MasterCard διεξήχθη σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες για να μας δείξει τι μας αρέσει και τι απεχθανόμαστε όσον αφορά στα δώρα – και όταν τα λαμβάνουμε και όταν τα προσφέρουμε. Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%). Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).

Όταν δεν αφιερώνουμε χρόνο και σκέψη, η ενοχή μας καταβάλλει: ένας στους τέσσερις μετάνιωσε για ένα δώρο που προσέφερε γιατί δεν έβαλε αρκετή σκέψη σ’ αυτό. Το 45%, σχεδόν οι μισοί, που λένε ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο, έχουν επίσης απογοητευτεί. Φαίνεται ότι η σκέψη είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνουμε όταν αγοράζουμε ένα δώρο, με σχεδόν όλους μας (97%) να πιστεύουμε ότι το κόστος του δώρου που παίρνουμε από ένα αγαπημένο μας πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.

Πώς πληρώνουν οι Ευρωπαίοι:

- Σχεδόν δύο στους τρεις (66%) Ευρωπαίους θα πληρώσει χρησιμοποιώντας κάρτα όταν ψωνίζει στο κατάστημα

- Όταν κάνουν online αγορές, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιστωτική (39%) ή χρεωστική κάρτα (25%).

- Σχεδόν το 90% των καταναλωτών στη Σουηδία και τη Γαλλία πληρώνει στο κατάστημα με κάρτα

Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής

Η μελέτη ρίχνει φως και στο πόσο νωρίτερα ξεκινάμε τα ψώνια των εορτών. Παρόλο που το 1/3 των καταναλωτών (32%) ξεκινάει ένα μήνα νωρίτερα, σχεδόν οι μισοί (45%) παραδέχονται ότι ξεκινούν να ψάχνουν για δώρα μόλις μια εβδομάδα νωρίτερα ή την τελευταία στιγμή! Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής, (60%) περιμένοντας την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσουν τα εορταστικά ψώνια τους. Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να  αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις μια εβδομάδα πριν. Είναι ενδιαφέρον ότι από αυτούς που είπαν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο ( 45%), σχεδόν ένας στους τρεις (28%) πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι αγαπημένοι τους άφησαν την αγορά του δώρου για την τελευταία στιγμή.

Συνήθειες των Ευρωπαίων κατά την αγορά δώρων

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία παίζει ρόλο στις συνήθειες των Ευρωπαίων όσον αφορά την αγορά δώρων. Οι πελάτες ηλικίας 55 ετών και άνω (55%) είναι δυο φορές πιο πιθανό να δώσουν απλώς μετρητά ως δώρο σε σχέση με τους πελάτες ηλικίας 18-34 (7%).

Εκτός από τα μετρητά, τα δώρα τα οποία θεωρούνται ως τα πιο απρόσωπα από τους Ευρωπαίους – και τα οποία οι έμποροι θα ήθελαν να αποφεύγουν να τα θεωρούν ως τέλεια δώρα –είναι τα χρυσόψαρα (52%), οι οικιακές συσκευές (35%), τα σεντόνια (26%) και το προϊόντα μπάνιου (26%).

Η έρευνα δείχνει επίσης τους ενδιαφέροντες τρόπους σύμφωνα με τους οποίους η προσέγγισή μας όσον αφορά στο τι είναι μη απρόσωπα δώρα, διαφέρει σε ολόκληρη την Ευρώπη:

- Το να προσφέρεις χρήματα θεωρείται απρόσωπο στην Ισπανία (52%) και στην Ιταλία (45%), κάτι το οποίο μας προκαλεί έκπληξη καθώς οι καταναλωτές των δύο χωρών είναι οι κορυφαίοι χρήστες μετρητών στην Ευρώπη

- Οι καταναλωτές στη Σουηδία (45%) και τη Πολωνία (36%) είναι οι πιο μετανιωμένοι και αισθάνονται ντροπή για ένα δώρο που έχουν αγοράσει στο παρελθόν στο οποίο δεν είχαν αφιερώσει σκέψη και χρόνο

- Στην Ολλανδία (21%) και την Ουγγαρία (17%) οι καταναλωτές έχουν  λιγότερες πιθανότητες να δηλώσουν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο

- Ενώ οι λιγότερο μετανιωμένοι καταναλωτές  είναι στη Γαλλία (12%) και το Βέλγιο (9%)

- Το να δοθούν μετρητά ως δώρο μάλλον θα αποτελέσει αιτία καυγά για περισσότερους από έναν στους τέσσερις στην Τουρκία, (27%), περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα στο δείγμα της έρευνας

- Οι Βέλγοι και Πολωνοί είναι οι πιο αναβλητικοί, καθώς το 43% αγοράζει τα δώρα του την τελευταία στιγμή

- Οι Βρετανοί είναι οι καλύτεροι στην οργάνωση με σχεδόν το 40% να ξεκινάει τα ψώνια του ένα μήνα πριν ή κι ακόμη πιο νωρίς

- Οι Τσέχοι είναι αυτοί που νοιάζονται περισσότερο για τα δώρα τους από όλη την Ευρώπη: το 91% αισθάνεται ότι η σκέψη και το να ενδιαφέρεσαι είναι ο καθοριστικός παράγοντας όταν αποφασίζουμε τι να αγοράσουμε

- Περισσότερο από οπουδήποτε στην Ευρώπη, οι Ρώσοι πιστεύουν ότι το να αφιερώσεις χρόνο και σκέψη για να αποφασίσεις τι να αγοράσεις, είναι πιο σημαντικό όταν πρόκειται για την οικογένεια (34%) και τους φίλους (31%)

- Αντιθέτως οι Γάλλοι είναι ρομαντικοί και αυτοί που νοιάζονται περισσότερο όταν ψωνίζουν για τον σύντροφό τους (41%)

- Οι Αυστριακοί θεωρούν το να κάνουν προσωπικά δώρα είναι το παν: το 94% πιστεύει ότι το να κάνεις προσωπικά δώρα είναι το πιο σημαντικό

ΔΩΡΑ,ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ,MASTERCARD,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home