Λίγα πιο βαθιά στο Facebook Home

Μια δεύτερη ματιά στις χθεσινές ανακοινώσεις του Facebook

Λίγα πιο βαθιά στο Facebook Home

Πόσες φορές μέσα στην ημέρα κοιτάς το κινητό σου έστω και για να δεις την ώρα; Αν και δεν τις έχεις μετρήσει, μπορεί να ξεπερνάνε τις 50 φορές, μη σου πω και παραπάνω και τρομάξεις πόσο εθισμένος είσαι με το smartphone που έχεις στα χέρια σου. Πόσες φορές μπαίνεις στο Facebook; Μπορεί να μην τις έχεις μετρήσει αλλά σύμφωνα με τις έρευνες που έχουν γίνει, ο μέσος χρήστης μπαίνει από 10 έως 12 φορές την ημέρα στο Facebook από το κινητό του τηλέφωνο.

Τι θα συμβεί με το Facebook Home; Αν κατεβάσεις το Facebook Home θα μπαίνεις στο Facebook κάθε φορά που θα τσεκάρεις το τηλέφωνο ακόμα και για να δεις… την ώρα. Με άλλα λόγια,  το «πείραμα» του Facebook έχει ως στόχο να σε κρατήσει εξαρτημένο από το μεγάλο μπλε δίκτυο όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Θα πετύχει; Άγνωστο… Εφόσον πετύχει δεν είναι όμως μόνο το Facebook εκείνο που θα επωφεληθεί. Δεν ξέρω αν έτυχε να δεις τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της AT&T (η αμερικάνικη εταιρεία κινητής η οποία συνεργάστηκε με την HTC για το πρώτο «Facebook Home κινητό»)  είχε ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά. Και δεν ήταν μόνο για λόγους δημοσίων σχέσεων. Γνωρίζει και ο ίδιος ότι εφόσον πετύχει το Facebook Home, η κατανάλωση data από τα smartphones θα ανέβει ακόμα περισσότερο, άρα περισσότερα έσοδα και για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Το μεγάλο ερωτηματικό: διαφημίσεις…

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο Mark Zuckerberg δήλωσε ότι στο λανσάρισμά του το Facebook Home δεν θα υποστηρίζει διαφημίσεις. Λογική κίνηση αν μη τι άλλο, αφού το πρώτο διάστημα είναι σφυγμομετρικό και σε καμία περίπτωση οι άνθρωποι του Facebook δεν θα ήθελαν κάτι που να λειτουργεί ανασταλτικά στην εμπειρία των χρηστών. Το παράθυρο όμως μένει ανοικτό για το μέλλον, καθώς οι ίδιοι είναι και εκείνοι που αναζητούν τρόπους ώστε να αυξήσουν τα έσοδα που προέρχονται από τη διαφήμιση στο κινητό τηλέφωνο.

First we take Android, then?

Το Facebook Home ξεκινάει με την Android έκδοσή του και μάλιστα μόνο στα smartphones. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός, ότι το Android σα λειτουργικό είναι πιο ανοικτό και κατ’ επέκταση μπορεί να τροποποιηθεί χωρίς να εμπλακείς σε συνομιλίες, διαπραγμάτευση και στενή συνεργασία με την Google. Μία διαδικασία που εφόσον θέλουν να βάλουν και στο iPhone το Facebook Ηοme θα πρέπει να ακολουθήσουν οι συνεργάτες του Mark Zuckerberg με την Apple. Από την άλλη πλευρά, όπως δήλωσανχθες, η έκδοση και για Android ταμπλέτες δεν θα αργήσει να εμφανιστεί.

Επιπλέον, όπως επίσης ανέφεραν, σε μηνιαία βάση το Facebook Home θα αναβαθμίζεται σε τακτική βάση, εισαγάγοντας όλο και περισσότερο νέα χαρακτηριστικά από την web έκδοσή του, όπως video, facebook groups κ.α. Μια κρίσιμη παράμετρος για το Facebook Home είναι το γεγονός ότι η ενσωματωμένη έκδοση που θα διαθέτει π.χ. το HTC First υποστηρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά από την έκδοση που θα διατίθεται για download μέσω του Play Store. Ειδικά για τις ενημερώσεις, όπως έγινε γνωστό χθες, η έκδοση για download, δεν θα περιλαμβάνει ενημερώσεις από emails, χαρακτηριστικό αδιανόητο για το κοινό που χρησιμοποιεί το smartphone του και για επαγγελματικούς λόγους. Μπορεί για το νεανικό κοινό να μην έχει τόσο μεγάλη σημασία, όμως για τους «επαγγελματίες» χρήστες είναι ένα αποτρεπτικό χαρακτηριστικό να μην έχουν άμεση ενημέρωση για τα emails που έχουν λάβει.

Περισσότερες πληροφορίες για το Facebook Home θα έχουμε λογικά από τις 12 Απριλίου και έπειτα, όταν θα είναι πλέον διαθέσιμο από το Play Store.

FACEBOOK HOME,SMARTPHONES,ANDROID,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home