Vodafone: νέο πενταετές επενδυτικό πλάνο 500 εκατομμυρίων

Vodafone: νέο πενταετές επενδυτικό πλάνο 500 εκατομμυρίων

Αντίστοιχου ύψους με την προηγούμενη πενταετία θα είναι και το νέο επενδυτικό πλάνο της Vodafone μέχρι και το 2024, με τα συνολικά κεφάλαια που θα δαπανηθούν να ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια. Η παρουσίασή του στους δημοσιογράφους έγινε σήμερα από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone Ελλάδος, στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, η οποία περιελάβανε επιπλέον τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2019/2020, τις επιδόσεις των υπηρεσιών και του δικτύου κατά τη διάρκεια του lock down, όπως και τις δράσεις της Vodafone για τη στήριξη της κοινωνίας αλλά και των εργαζομένων της.

Σύμφωνα με τον κ. Μπρουμίδη το νέο πενταετές πλάνο επενδύσεων περιλαμβάνει τη συνεχή ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών και του δικτύου 5G, όπως επίσης και τον εμπλουτισμό του τηλεοπτικού περιεχομένου αλλά και την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στον τομέα του Internet of Things. Ειδικότερα για το 5G, o επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος σημείωσε ότι η εταιρεία προχωράει ήδη σε εκσυγχρονισμό των υποδομών της ώστε να είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα δίκτυα 5ης γενιάς, προσθέτοντας όμως ότι για την ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου σε όλο το εύρος της ελληνικής επικράτειας η αρμόδια ρυθμιστική αρχή θα πρέπει να εξετάσει κι εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης του φάσματος.

Στο επενδυτικό πλάνο θα πρέπει να προστεθεί και ένα ακόμα αναπτυξιακό έργο ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει την υποθαλάσσια σύνδεση της Αττικής με νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, μέσω καλωδίου μήκους 610 χιλιομέτρων, όπως επίσης και την διασύνδεση της Κέρκυρας με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, με καλώδιο μήκους 30 χιλιομέτρων.

 

Θετικά τα οικονομικά αποτελέσματα

Με θετικό πρόσημο σε όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη έκλεισε το οικονομικό έτος της Vodafone Ελλάδος στο τέλος Μαρτίου. Ειδικότερα, το σύνολο των εσόδων της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 958 εκατομμύρια ευρώ (+2% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά),  με τα 884 εκατομμύρια να προέρχονται από τις υπηρεσίες, ενώ το EBIDTA έφθασε τα 304 εκατομμύρια, αυξημένο κατά 4,5%.

Η πελατειακή βάση της εταιρείας στη σταθερή ανήλθε στις 945.000 χιλιάδες, ενώ στους 125.000 έφθασε η βάση χρηστών του Vodafone TV, με τον κ. Μπρουμίδη να κλείνει την αναφορά του στις οικονομικές επιδόσεις χαρακτηρίζοντας το προηγούμενο έτος ως μια ισχυρή χρονιά για την εταιρεία.

 

Οι επιπτώσεις της πανδημίας

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου έγινε ιδιαίτερη αναφορά και στις επιπτώσεις της πανδημίας τόσο στη Vodafone όσο και στην κοινωνία συνολικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο εγκλεισμός των πολιτών στα σπίτια οδήγησε σε μια εντυπωσιακή αύξηση στη χρήση φωνής από σταθερό δίκτυο, που έφθασε ακόμα και στο 92%, ενώ στο +53% κινήθηκε η αύξηση της data κίνησης από το ίδιο δίκτυο. Μάλιστα, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε ότι στο διάστημα του lock down η αύξηση στη ζήτηση υψηλότερων ταχυτήτων από τους καταναλωτές έφθασε το 50%, ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί στο σύνολο των τηλεπικοινωνιακών παρχόων της χώρας.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της χρήσης του Vodafone TV, η οποία κινήθηκε στο 142% και ένα μεγάλο μέρος της οποίας αποδίδεται στο αποκλειστικό περιεχόμενο της πλατφόρμας και ειδικότερα στον κατάλογο των παραγωγών της ΗΒΟ. Μάλιστα, ο κ. Μπρουμίδης δήλωσε αισιόδοξος ότι ο στόχος των 200.000 συνδρομητών στο Vodafone TV μέχρι το τέλος του 2020 είναι εφικτός, με την εταιρεία να είναι έτοιμη να λανσάρει νέα χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Χαρακτηριστικά που είναι ικανά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone, να ωθήσουν τη ζήτηση της τηλεοπτικής πλατφόρμας προς τα πάνω.

Πάντως ο κ. Μπρουμίδης προανήγγειλε ότι η οικονομική κρίση ως αποτέλεσμα του κορωνοϊού θα χτυπήσει και τις τηλεπικοινωνίες, αφού σε ένα περιβάλλον –σημαντικής όπως φαίνεται- ύφεσης είναι αδύνατο να μείνουν ανεπηρέαστες. Ιδιαίτερα οι απώλειες από έσοδα περιαγωγής, λόγω της μείωσης του τουρισμού, θα είναι σημαντικές, συμπληρωματικές. Όμως τα μακροπρόθεσμα οφέλη ενδεχομένως να είναι πιο εντυπωσιακά, με τον κ. Μπρουμίδη να υπογραμμίζει την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας κατά τη διάρκεια του lock down, που θεωρείται βέβαιο ότι θα δημιουργήσει νέες ανάγκες για τους καταναλωτές. Άρα και σε πιθανές αλλαγές και τους παρόχους, με τον κ. Μπρουμίδη να κάνει μια ιδιαίτερη αναφορά, κατόπιν ερώτησης που δέχθηκε, σε ενδεχόμενες αλλαγές στο μοντέλο των καταστημάτων. «Τα καταστήματα της Vodafone δεν θα μειωθούν, αλλά θα αλλάξουν με τρόπο τέτοιο, ώστε να καλύπτουν τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται» ανέφερε, προσθέτοντας ότι η πανδημία ανέδειξε την στροφή των καταναλωτών στις online πληρωμών, μία τάση που εφόσον συνεχιστεί θα οδηγήσει και τα καταστήματα στην ανάγκη διαφοροποίησης, για την εξυπηρέτηση νέων αναγκών, όπως η πρόσβαση σε λύσεις ή συσκευές, η εκπαίδευση των πελατών για την χρήση υπηρεσιών IoT κ.α.

Στην αναφορά του για την πανδημία ο επικεφαλής της Vodafone δεν παρέλειψε να κάνει μνεία και στις δράσεις της εταιρείας για τη στήριξη των εργαζομένων της και της κοινωνίας, η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

 

Η έκθεση της Rewheel

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου έγινε αναφορά και στην πρόσφατη έκθεση της Rewheel, με τον κ. Μπρουμίδη να σημειώνει ότι «το να κάνει κανείς benchmarking τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές και καταναλωτικές συνήθειες είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί εμπειρία και τα κατάλληλα εργαλεία. Ειδικότερα, για την αγορά της Ελλάδας, ο CEO της Vodafone πρόσθεσε ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ του ονομαστικού καταλόγου των τιμών στα site των παρόχων και των τελικών τιμών που πληρώνει ο καταναλωτής, ως αποτέλεσμα των υψηλών εκπτώσεων που εφαρμόζονται κατά κανόνα. Αυτή η απόκλιση οδηγεί και σε αρκετές ανακρίβειες την έρευνα, με τον κ. Μπρουμίδη να καταλήγει ότι η πραγματική εικόνα είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι σίγουρα η πιο φθηνή αγορά της Ευρώπης, όπως επίσης δεν είναι και η πιο ακριβή, κινούμενη κοντά στο μέσο όρο τιμών.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home