Ξεκινάει από την 1η Ιανουαρίου η πλήρης λειτουργία του 112

Ξεκινάει από την 1η Ιανουαρίου η πλήρης λειτουργία του 112

Μετά από 55 μήνες υλοποίησης του έργου το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα δώσει σήμερα το πράσινο φως για την πλήρη λειτουργία του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112.

Το σύστημα έκτακτης ειδοποίησης 112 θα παραδοθεί σήμερα σε λειτουργία στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, στο Χαλάνδρι, με την κυβέρνηση να κερδίζει το στοίχημα για τη λειτουργία της υπηρεσίας, η οποία είχε αναδειχθεί σε προτεραιότητά της, ιδιαίτερα μετά την φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική το προηγούμενο καλοκαίρι.


Τι είναι το 112

Το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης και χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι και στην Ελλάδα πλέον ο πολίτης μπορεί να καλέσει το 112 σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε και αν βρίσκεται, ενώ επιπρόσθετα και η υπηρεσία του 112 επιτρέπει την προειδοποίηση των πολιτών σε περιπτώσεις φυσικών, τεχνολογικών και άλλων καταστροφών με την αποστολή μηνυμάτων μέσω διαφόρων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου του 2020 οι Έλληνες πολίτες μπορούν να καλέσουν τον αριθμό όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, με την κλήση να πραγματοποιείται χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, ακόμη και χωρίς κάρτα SIM. Επιπρόσθετα, η κλήση υποστηρίζεται και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα. Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ωστόσο ακόμα και αν δεν καλύπτεται η περιοχή του συμβάντος από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος η κλήση δρομολογείται μέσω άλλων δικτύων.

Στην άλλη πλευρά της γραμμής ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές (απαντώντας σε τρεις γλώσσες –ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά) θα δρομολογούν τα περιστατικά στα σώματα ασφαλείας που έχουν την ευθύνη, με τον εντοπισμό της γεωγραφικής θέσης του καλούντος να γίνεται αυτόματα για όλες τις κλήσεις, αμέσως μόλις απαντήσει ο χειριστής. Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, από τον Απρίλιο του 2020 ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος θα γίνεται με το σύστημα Advanced Mobile Location/Emergency Location Service (AML/ELS), το οποίο βασίζεται στο δέκτη GPS έξυπνου κινητού τηλεφώνου, επιτυγχάνοντας εντοπισμό με ακρίβεια μικρότερη των 100 μέτρων εντός 30 δευτερολέπτων.

Η χρήση της υπηρεσίας του συστήματος 112 μπορεί να γίνει και με αποστολή μηνυμάτων SMS, MMS αλλά και με email ή fax. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις η διαδικασία εντοπισμού διαρκεί 15 λεπτά, ωστόσο όπως σημειώνει η ανακοίνωση, γίνονται προσπάθειες σε συνεννόηση με τους παρόχους για την διερεύνηση της δυνατότητας μεσοπρόθεσμης αυτοματοποίησης του συστήματος. Κατά συνέπεια, οι υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης θα μπορούν να κατευθυνθούν στο συμβάν ακόμα και όταν ο καλών σε βοήθεια δεν δύναται να εξηγήσει το σημείο στο οποίο βρίσκεται (π.χ. λόγω οπτικής αναπηρίας) ή να δώσει διευκρινήσεις για το είδος της ανάγκης που έχει (π.χ. λόγω νοητικής ή γνωστικής αναπηρίας).

Από την άλλη πλευρά ο αριθμός 112 μπορεί να λειτουργήσει και ως σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης πολιτών σε περιπτώσεις φυσικών, τεχνολογικών και άλλων καταστροφών μέσω της αποστολής μηνυμάτων σε καθορισμένες γεωγραφικές περιοχές. Τα μηνύματα αυτά συντάσσονται στα ελληνικά και τα αγγλικά, και προσαρμόζονται κατά περίπτωση ανάλογα με το είδος του συμβάντος και τις απαιτούμενες ενέργειες, παρέχοντας οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από πολίτες που επηρεάζονται ή μπορεί δυνητικά να επηρεαστούν από μια τέτοια κατάσταση.

Τα μηνύματα μπορούν να είναι φωνητικά ή γραπτά. Ο πολίτης λαμβάνει στο έξυπνο κινητό του τηλέφωνο γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα, που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής). Η αποστολή μηνυμάτων CB γίνεται δωρεάν και υποστηρίζεται δυνητικά από την πλειοψηφία των έξυπνων κινητών τηλεφώνων που έχουν αγοραστεί στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, ποσοστό μεγαλύτερο του 80% των Ελλήνων είναι κάτοχοι έξυπνου κινητού τηλεφώνου.

Στην περίπτωση που ο πολίτης δεν διαθέτει smartphone λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο γραπτό μήνυμα στο οποίο αποστολέας του εμφανίζεται το «112».

Επιπλέον, ο πολίτης μπορεί να λάβει email, που μπορεί να διαβάσει smartphone, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή αλλά και φωνητικούς συναγερμούς μέσω τηλεφωνικών κλήσεων σε κινητό ή σταθερό τηλέφωνο, όπου μόλις απαντήσει ακούει φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο.

 

Απαιτούμενες ενέργειες

Προκειμένου να λαμβάνουν μηνύματα Cell Broadcast οι χρήστες smartphone χρειάζεται το κατάλληλο ενημερωμένο λογισμικό (firmware) από τον κατασκευαστή και παράλληλα μέσα από το μενού της συσκευής (στο πεδίο μηνύματα δικτύου) να προχωρήσει στις απαραίτητες ρυθμίσεις.

Όσοι δεν διαθέτουν smartphone,  προκειμένου να λαμβάνουν SMS, όπως επίσης και για τους πολίτες που επιθυμούν να λαμβάνουν email ή φωνητικούς συναγερμούς, προϋπόθεση είναι η προηγούμενη εγγραφή τους σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Κατά την εγγραφή του, ο πολίτης δηλώνει τον αριθμό του, τη διεύθυνση του email του, ανάλογα με τον τύπο του μηνύματος που επιθυμεί να λαμβάνει, καθώς και τη διεύθυνση κατοικίας ή εργασίας του. Η στόχευση του μηνύματος γίνεται με βάση τη διεύθυνση που έχει δηλώσει και θα ειδοποιείται, όταν η διεύθυνση αυτή βρεθεί εντός της καθορισμένης γεωγραφικής περιοχής που επιλέγεται ανάλογα με τον κίνδυνο.

112,SMARTPHONES,ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home