300 εκατομμύρια δολάρια η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς των eSports

Deasy @ 08.04.2016
300 εκατομμύρια δολάρια η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς των eSports
Φωτογραφία: Wikipedia

Η εποχή που το gaming συνδεόταν με την ψεύτικη εικόνα ακοινώνητων ατόμων νεαρής ηλικίας που δεν έβγαιναν για κανένα λόγο από το δωμάτιό τους έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το gaming και ειδικότερα η βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ένας από τους πλέον αναπτυσσόμενους χώρους της αγοράς ενώ τα τουρνουά eSports που διεξάγονται τώρα σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεπερνούν πολλές άλλες βιομηχανίες θεαμάτων, όπως τον παραδοσιακό αθλητισμό. Σήμερα, μερικά τουρνουά gaming συγκεντρώνουν πολύ μεγαλύτερο κοινό ακόμα και από τα σημαντικότερα ποδοσφαιρικά παιχνίδια, ενώ σε κάποιες χώρες - όπως η Νότια Κορέα - τα eSports θεωρούνται πλέον εθνικά αθλήματα.

Με αφορμή το επικείμενο Πρωτάθλημα World of Tanks Grand Finals 2016, η PayPal και η SuperData δημοσίευσαν μια νέα έρευνα για την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών αθλημάτων, η οποία εκτιμάται ότι αγγίζει σε αξία τα 300 εκατομμύρια δολάρια, προσφέροντας διασκέδαση σε περίπου 23 εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.

 

Η άνοδος του online gaming

O μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των eSports προβλέπεται να αγγίξει το 14%, πράγμα που σημαίνει ότι το 2017 τα έσοδα ενδέχεται να φτάσουν περίπου τα 343 εκατομμύρια δολάρια και το 2018 - σχεδόν τα 390 εκατομμύρια δολάρια.

Οι τρεις κορυφαίες χώρες στις οποίες διεξήχθη η έρευνα είναι η Ρωσία, η Γαλλία και η Ισπανία - τόσο από άποψη μεγέθους της αγοράς των eSports, όσο και σε σχέση με τον αριθμό των θεατών. Στη Ρωσία, τα έσοδα από τα eSports ξεπερνούν τα 35 εκατομμύρια δολάρια και ο αριθμός των ένθερμων υποστηρικτών αγγίζει τα 2 εκατ. θεατές.

Στην Ελλάδα, τα έσοδα φτάνουν τα 790 354 δολάρια, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να ξεπεράσει το 10%, αυξανόμενος σε περίπου 880 χιλιάδες δολάρια το 2017 και 1.221 εκατομμύρια δολάρια το 2018.

 

Ποιο είναι το προφίλ των fans των eSports;

Οι επαγγελματίες παίκτες των eSports υποστηρίζονται σήμερα από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες τους παρέχουν υψηλής ποιότητας λογισμικό hardware και αξεσουάρ gaming. Εντούτοις, εκτός του ότι έχουν πρόσβαση στον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό, κερδίζουν και πολλά χρήματα εξασκώντας αυτό το επάγγελμα. Τα μεγαλύτερα αστέρια των eSports παιχνιδιών, όπως το League of Legends (multiplayer online battle arena με μία από τις μεγαλύτερες κοινότητες των eSports), λέγεται ότι κερδίζουν ακόμα και 150 000 δολάρια ετησίως.

Ποιο είναι το γενικό προφίλ των τακτικών fans των eSports; Σύμφωνα με τη SuperData, μελετώντας μια δημογραφική κατανομή της Ευρώπης, αποκαλύπτεται  ότι ο μέσος όρος αποτελείται από άντρες (78% άντρες fans έναντι 21% γυναίκες), μεταξύ ενός ή δύο ηλικιακών ομάδων - 18 με 24 ετών (30%) ή 25 με 34 ετών (30%). Εκτιμώντας τα έσοδα της βιομηχανίας παιχνιδιών, μπορούμε να συμπεράνουμε πως ένας μέσος θεατής μεταφράζεται σε 13,3 δολάρια το χρόνο.

Και τι συμβαίνει με τους Έλληνες οπαδούς των ηλεκτρονικών αθλημάτων; Η κατανομή των φύλων είναι παρόμοια με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο - 80% άντρες έναντι 20% γυναίκες. Ωστόσο, εξετάζοντας συγκεκριμένες αγορές, το ποσοστό των γυναικών fans των eSports στην Ελλάδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα, σε σύγκριση με την Ισπανία όπου οι γυναίκες fans αποτελούν μόλις το 13%, και τη Ρωσία με 15%.

Όσον αφορά τους πιο νεαρούς gamers, ηλικίας 13-17 ετών, στην Ελλάδα και τη Γαλλία το ποσοστό αγγίζει το 20%, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται στο 13%, με το χαμηλότερο ποσοστό να σημειώνεται στην Πολωνία και τη Ρωσία, με μόλις 3%. Οπότε, σε ποια ηλικία απολαμβάνει κανείς συνήθως τα eSports; Σύμφωνα με την έρευνα, κατά μέσο όρο το πιο ένθερμο ηλικιακό κοινό είναι μεταξύ 18 και 24 ετών, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να σημειώνονται στην Πολωνία (43%) και στην Ουγγαρία (42%), ενώ στην Ελλάδα είναι 24%. Οι πιο πολλοί Έλληνες fans είναι ηλικίας 25-34 ετών, με ποσοστό 28%, ενώ η Ρωσία σημειώνει το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη στην ηλικιακή αυτή ομάδα (47%).

ESPORTS,ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ,ONLINE GAMING,PAYPAL,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home