Σχετικά με το Apple Radio

Σχετικά με το Apple Radio

Δε διαψευστήκαμε: στο WWDC και ως κομμάτι ενός ανανεωμένου iOS ("άρχισαν να βγαίνουν οι βοηθητικές ρόδες" σχολίασε ένας παράγοντας της αγοράς -"καιρός ήταν, μετά από έξι χρόνια!" θα σχολίαζα προσωπικά) η Apple παρουσίασε μεταξύ άλλων τη δική της εκδοχή του "web radio" το οποίο θα έχει το ευφάνταστο όνομα "Apple Radio" και το οποίο φιλοδοξεί να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι στην Pandora, το iHeartRadio, το Spotify αλλά και τα πιο πρόσφατα αντίστοιχα εγχειρήματα της Microsoft (Xbox Music) και της Google (All Access).

Καθώς ακόμα δεν το έχουμε δει, μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το πώς στέκεται δίπλα στον ανταγωνισμό. Αν ωστόσο το βάλει κανείς δίπλα-δίπλα στις υπόλοιπες υπηρεσίες έστω από πλευράς δεδομένων ονομαστικών χαρακτηριστικών, όπως έκανε εχθές το Mashable βλέπει ότι αφήνοντας στην άκρη το οικονομικό μέρος στο οποίο έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα (στα 25 δολάρια το χρόνο είναι το πιο φθηνό από τον ανταγωνισμό) κατά τα λοιπά προσφέρει ακριβώς αυτό που προσφέρουν και οι άλλες υπηρεσίες. Με τη διαφορά ότι το προσφέρει με μια καθυστέρηση μεταξύ 5 και 8 ετών μετά.

Βεβαίως ο χώρος της τεχνολογίας έχει αποδείξει επανειλημμένως ότι η πρωτιά δεν εγγυάται την επιτυχία -σε πείσμα των fanboys που ακόμα επιμένουν ότι οφείλουμε το γραφικό περιβάλλον στο δίδυμο Τζομπς και Βόζνιακ, το Xerox Alto πρόσφερε παράθυρα και ποντίκια τουλάχιστον μια δεκαετία πριν τα Lisa και Macintosh* η Apple απλώς τα πούλησε καλύτερα οδηγώντας τη Microsoft να τη μιμηθεί και έτσι να ξεκινήσει η "επανάσταση" των user interface που στην πραγματικότητα δεν τελείωσε ακόμα. Όμως το βασικό πρόβλημα της Apple δεν είναι η έλλειψη πρωτοτυπίας. Είναι το γεγονός ότι μέσα σ' αυτή την πενταετία-οκταετία, ο ανταγωνισμός κατάφερε να συγκεντρώσει 142 εκατομμύρια χρήστες (εξαιρώντας τα Xbox Music και All Access για τα οποία δεν έχουμε στοιχεία).

Η Apple δεν ξεκινάει φυσικά από το μηδέν: το Apple Radio θα έρθει να πατήσει επάνω στο iTunes το οποίο, ενισχυμένο από τις πρόσφατες συμφωνίες με τις δισκογραφικές εταιρείες θα έχει μάλλον να προσφέρει μια πολύ πλούσια βιβλιοθήκη -"μάλλον" γιατί ο αριθμός των κομματιών παραμένει προς το παρόν άγνωστος, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Microsoft και της Google. Ακόμα περισσότερο, λειτουργώντας μόνο στην πλατφόρμα του iOS, η καινούρια υπηρεσία θα είναι αποκλειστικό προνόμιο των χρηστών της Apple, αναπόσπαστο κομμάτι του περιβάλλοντος το οποίο γνωρίζουν και, υποθέτω, αγαπούν.

Και εδώ βρίσκεται και η ουσία: για μια φορά ακόμα, η Apple επενδύει στην "καλτ" διάσταση της σχέσης που έχει με το κοινό της προσφέροντας κάτι που ήδη υπάρχει και ποντάροντας στο ότι οι χρήστες θα το προτιμήσουν επειδή είναι διακοσμημένο με το μηλαράκι. Ως τώρα της έχει βγει -και μάλλον θα της βγει για μια ακόμα φορά- όμως ίσως τελικά να έχουν δίκιο οι επενδυτές της Γουόλ Στριτ όταν λένε ότι ο ήλιος των μεγάλων ανακαλύψεων έχει δύσει στο Κουπερτίνο...

 

APPLE RADIO,ΜΟΥΣΙΚΗ,STREAMING,APPLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home