Social Media και εκλογές στην Ιαπωνία

Social Media και εκλογές στην Ιαπωνία

Τις ημέρες αυτές, η Ιαπωνία βρίσκεται για μια ακόμα φορά σε προεκλογική περίοδο, γεγονός που από μόνο του δε λέει και σπουδαία πράγματα καθώς η συγκεκριμένη χώρα περνάει προεκλογική περίοδο σχεδόν κάθε δύο χρόνια -ενίοτε και πιο συχνά. Αυτό που έχει ενδιαφέρον αυτή τη φορά (ή εν πάση περιπτώσει, αυτό που έχει ενδιαφέρον για ένα μέσο όπως το Deasy) είναι ένα φαινόμενο που σχετίζεται με τα social media και τη χρήση τους, ειδικά από έναν νέο και άκρως αμφιλεγόμενο πολιτικό, το δήμαρχο της Οσάκα και "υπαρχηγό" του νεοσύστατου και άκρως συντηρητικού (για την ακρίβεια, ακροδεξιού) Κόμματος για την Αποκατάσταση της Ιαπωνίας (το link παραπέμπει στη Wikipedia καθώς το κόμμα, πιστό στις ξενοφοβικές αρχές του δεν έχει site στα αγγλικά) Χασιμότο Τόρου.

Η ιαπωνική νομοθεσία, για λόγους ισότητας μεταξύ των πλούσιων και των λιγότερο πλούσιων κομμάτων, θέτει σαφείς περιορισμούς για τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι προεκλογικές καμπάνιες* ειδικά τις τελευταίες δώδεκα ημέρες πριν τις εκλογές, οι υποψήφιοι δεν μπορούν να στέλνουν παρά συγκεκριμένο αριθμό προεκλογικών φυλλαδίων και να κολλούν συγκεκριμένο αριθμό αφισών. Το πρόβλημα είναι ότι, κατά τρόπο απολύτως εναρμονισμένο με την ιαπωνική λογική αλλά απολύτως παράλογο σύμφωνα με οποιαδήποτε άλλη λογική, το μέτρο αυτό έχει επεκταθεί και στα ηλεκτρονικά μέσα -παρόλο που στο Δίκτυο οι δυνατότητες είναι κοινές για όλους. Έτσι, σε μια από τις πιο τεχνολογικά αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, οι υποψήφιοι δεν μπορούν, πρακτικά, να χρησιμοποιήσουν το Internet για την καμπάνια τους.

Θεωρητικώς υποκινούμενος από την κοινή λογική -αλλά, κατά βάση, προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις, κάτι που έτσι κι αλλιώς είναι η τακτική που προτιμάει- ο κ. Χασιμότο, ο οποίος με πάνω από 900.000 followers στο Twitter είναι ο πιο δημοφιλής ιάπωνας πολιτικός στο micro-blog, αποφάσισε να αγνοήσει εντελώς το νόμο και να συνεχίσει να στέλνει tweets -και για την ακρίβεια, δεκάδες tweets καταγγέλλοντας τόσο την ίδια τη νομοθεσία όσο και αυτούς που την εφαρμόζουν. Η δε φρασεολογία που χρησιμοποιεί, η οποία δυστυχώς είναι επίσης μόνο στα ιαπωνικά, είναι αρκετά ακραία, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει, αν μη τι άλλο, το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ.

Παρότι ο εθνικιστής δήμαρχος δεν κατεβαίνει ο ίδιος στις εκλογές (επικεφαλής του κόμματος και υποψήφιος βουλευτής είναι ο πρώην κυβερνήτης του Τόκιο, Ισιχάρα Σίνταρο, ένας επίσης ακροδεξιός πολιτικός με σωρεία επεισοδιακών δηλώσεων στο ενεργητικό) η κίνησή του δείχνει να έχει αντίκτυπο στην ιαπωνική κοινωνία -όπως όλοι οι λαϊκιστές λέει αυτά που ο λαός θεωρεί "λογικά" και ευαγγελίζεται μια αλλαγή που όλοι θέλουν (ή νομίζουν ότι θέλουν). Το πρόβλημα είναι ότι από Internet-ικής άποψης έχει δίκιο: όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), η πλειονότητα των πολιτικών δεν έχει αντιληφθεί πώς να αξιοποιήσει το Δίκτυο. Και αυτοί που το αντιλαμβάνονται είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καρπωθούν τα οφέλη!

ΕΚΛΟΓΕΣ,ΙΑΠΩΝΙΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home