"Χοντρική λιανική" και ένα αλλιώτικο είδος e-commerce

'Χοντρική λιανική' και ένα αλλιώτικο είδος e-commerce

Είχα ακούσει την ιδέα από τότε που ξεκίνησε στις ΗΠΑ όμως δεν είχα την ευκαιρία να τη δω στην πράξη μέχρι που ήρθα στην Ιαπωνία και βρέθηκα σε ένα από τα καταστήματα της Costco μιας από τις πρώτες και, σήμερα, μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες "χοντρικής λιανικής" στον κόσμο.  Το μοντέλο της Costco στηρίζεται στην ιδέα ότι ακόμα και ο τελικός καταναλωτής ψωνίζει κάποια αγαθά σε μεγάλες ποσότητες και ότι αν η τιμή ήταν αρκετά χαμηλή, θα είχε ένα ακόμα κίνητρο για να το κάνει -στα καταστήματά της, δεν μπορεί κανείς να αγοράσει, μια συσκευασία με 2 ή 6 ή 10 χαρτιά τουαλέτας αλλά μια με 50 ή 100, ενώ αν θέλει μακαρόνια, θα πρέπει να συμβιβαστεί με πακέτα των 5 κιλών (περίπου 10 κανονικά πακέτα).

Τα νούμερα της Costco διεθνώς αποδεικνύουν ότι η ιδέα αποδείχθηκε πολύ καλή, τόσο για τους καταναλωτές (που κερδίζουν αρκετά σε τιμές ανά μονάδα) όσο και για την ίδια (που πλέον διαθέτει περισσότερα από 630 καταστήματα-αποθήκες σε όλον τον κόσμο). Δεν είναι περίεργο λοιπόν που μια άλλη εταιρεία, γέννημα-θρέμμα του Internet, αποφάσισε να τη μεταφέρει στο Δίκτυο με τον απλούστερο δυνατό τρόπο: χωρίς καν site! Πρόκειται για την Boxed η οποία δημιουργήθηκε από μια ομάδα πρώην στελεχών της εταιρείας παιχνιδιών Astro Ape η οποία πουλήθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι στη Zynga και με κεφάλαιο κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια.

Απ' ό,τι φαίνεται, δε χρειάζονταν παραπάνω: με τα χρήματα σχεδίασαν ένα app για iPhone και Android και νοίκιασαν αποθήκες ώστε να κρατούν οι ίδιοι στοκ για 600 διαφορετικά προϊόντα -για τις μεταφορές συνεργάζονται με τρίτες εταιρείες και καθώς δεν πρόκειται για αγαθά πρώτης ανάγκης, δεν μπαίνουν στο παιχνίδι της ταχύτητας παράδοσης εταιρειών όπως η Amazon. Και όπως φαίνεται, η υλοποίηση δουλεύει ήδη πολύ καλά καθώς εντός λιγότερων από έξι μήνες καλύπτουν με τις υπηρεσίες τους σχεδόν όλες τις ΗΠΑ και έχουν προσθέσει τη δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς για παραγγελίες άνω των 75 δολαρίων.

Ήδη αρκετά από τα ΜΜΕ της αγοράς αναφέρονται στην Boxed σαν το επόμενο "big thing", σπεύδοντας μάλιστα να επισημάνουν ότι ο συγκεκριμένος κλάδος θα παραμείνει εκτός της σφαίρας ενδιαφερόντων κολοσσών όπως η Amazon, η Walmart  ή η Target* το σκεπτικό είναι ότι οι εταιρείες αυτές προσπαθούν να καλύψουν κάθε πιθανή και απίθανη επιθυμία του καταναλωτή και, άρα, αναγκάζονται να κινούνται σε πολλά διαφορετικά μέτωπα ταυτόχρονα. Προσωπικά δεν είμαι σίγουρος, ειδικά για την Amazon, όμως από ό,τι διάβαζα σε μια συνέντευξη με τον Τσίε Χουάνγκ, CEO της Boxed τα σχέδια της  εταιρείας κάθε άλλο παρά στερούμενα φαντασίας είναι -ήδη υπάρχουν συζητήσεις, μεταξύ άλλων, για την αυτοματοποίηση των επαναληπτικών παραγγελιών ώστε ο πελάτης να μη χρειάζεται να ασχοληθεί καν. Πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και αν η Amazon αποφασίσει να μπει στο παιχνίδι, ίσως θα βρει μπροστά της έναν σοβαρό ανταγωνιστή.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,E-COMMERCE,ΙΑΠΩΝΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home