Τον τελευταίο καιρό βρίσκουμε σχεδόν καθημερινά στα mailbox μας μηνύματα ότι κάποιος φίλος μάς ακολουθεί στο Pinterest , την πιο πρόσφατη προσθήκη στη... συλλογή κοινωνικών δικτύων που διατίθενται στο Δίκτυο.
Αν και θέλουμε να πιστεύουμε ότι είμαστε trendsetters (εξάλλου γράψαμε γι' αυτό αρκετά πριν από άλλους) η πραγματικότητα είναι ότι το σύστημα «social discovery» όπως τείνει να επικρατήσει να λέγεται, έχει δημιουργήσει αρκετό θόρυβο διεθνώς τον τελευταίο καιρό.
Αν δείγμα του πόσο καλή είναι η ιδέα σου είναι το πόσο συχνά σε αντιγράφουν, οι δημιουργοί του Pinterest θα πρέπει να αισθάνονται ιδιαίτερα τιμημένοι: σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Mashable, πέρα από το Pinspire υπάρχουν ήδη στο δίκτυο άλλα έξι σάιτ-αντίγραφα του Pinterest: τα GetVega, Stylepin, Gentlemint, Minglewing, Reform Revolution και Thinng.
Είμαστε δε σίγουροι ότι όσο περνάει ο καιρός θα δούμε και ακόμα περισσότερα. Δεν είναι περίεργο: το Pinterest είναι καινούριο και είναι χρήσιμο· παράλληλα, και παρόλο που ορισμένοι μπορεί να το θεωρήσουν κάπως αθέμιτο ή άκομψο, προσφέρει στους χρήστες του τη δυνατότητα να ωφεληθούν και οικονομικά από τα «pins» τους με τη χρήση ενός προγράμματος affiliate sites-καταστημάτων, κάτι ανάλογο με αυτό που χρησιμοποιούν και πολλά μπλογκ.
Το Pinterest, χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό το πρόγραμμα και την τεχνολογία της Skimlinks και στο μπλογκ της, η συν-δημιουργός της εταιρείας, Αλίσια Ναβάρο εξηγεί πώς λειτουργεί και γιατί δεν πρέπει αυτό να εκληφθεί ως το «σκοτεινό μυστικό» του Pinterest.
Η αύξηση που διαπιστώνουμε εμείς στα mailbox μας λοιπόν, αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση, μια τάση που καταγράφεται και σε αριθμούς. Σύμφωνα με το Shareaholic, τον Ιανουάριο που πέρασε, το Pinterest βρέθηκε να έχει περισσότερο referral traffic από το Google Plus, το YouTube και το LinkedIn μαζί, ενώ σύμφωνα με το Breaking News World, οι μηνιαίοι unique visitors του έχουν φτάσει πλέον τα 17 εκατομμύρια και μάλιστα με μεγάλο αριθμό pageviews (οι πιο πρόσφατοι αριθμοί, επίσης από το Mashable μιλούν για ένα μέσο όρο 140 pagevies ανά χρήστη).
Αν όντως το Pinterest έχει καταφέρει να μπει στο ΤΟΡ 10 των κοινωνικών δικτύων όπως δείχνουν όλα όσα διαβάζουμε, τότε τους επόμενοι μήνες θα το ακούμε όλο και περισσότερο. Δεν πιστεύουμε ότι πρόκειται να αποτελέσει ανταγωνιστή του Facebook ή του Twitter –η λειτουργία του, άλλωστε, δεν είναι αυτή- όμως όσο το web παραμένει ένας τεράστιος χώρος όπου πάντα κάποιος θα ανακαλύπτει κάτι καινούριο, θα υπάρχει πάντα η ανάγκη για ένα σύστημα bookmarks. Το Delicious, το Digg και το Reddit δεν τα κατάφεραν –ίσως το Pinterest να έχει καλύτερη τύχη!
Σχόλια