Mobile, ένας ιδιότυπος –ωφέλιμος– πόλεμος

Mobile, ένας ιδιότυπος –ωφέλιμος– πόλεμος

Η Mobile οικονομία είναι εδώ. Τα smartphones και tablets φέρνουν μια επανάσταση, και σαν αποτέλεσμα η ζωή μας δένεται μαζί τους και με όσα μας προσφέρουν. Το “mobile payment”, η χρήση του NFC (near field communications) και σαν payment option επιτρέπουν στον χρήστη να κουνάει μια ‘έξυπνη’ κάρτα ή την κινητή συσκευή του μπροστά από ένα αισθητήρα και να κάνει συναλλαγές. Οι αναγνώστες καρτών επίσης προσφέρουν προστή πρόσβαση σε υπηρεσίες και αναγνώριση στοιχείων του πελάτη και είναι βέβαιο ότι όλες αυτές οι λύσεις θα διεισδύσουν περισσότερο στις αγορές. Οι συναλλαγές αλλάζουν και μαζί η επιχειρηματικότητα. Από ένα μαγαζί συνοικιακό έως μια μεγάλη αλυσίδα μπορούν να έχουν τον πελάτη τους σε βάσεις δεδομένων, ανάλογα με στοιχεία αγορών, προτιμήσεων, επισκεψιμότητας κλπ. Ξέρουν ποιός είναι!

Οι υπεύθυνοι των μικρομεσαίων Ελληνικών εταιριών πρέπει να καταλάβουν ότι ο ιδιότυπος πόλεμος συνεχούς ανακοίνωσης νέων συσκευών και υπηρεσιών mobile, σημαίνει μόνο ένα πράγμα: ότι πρέπει να αλλάξουν την προσέγγισή τους. Τους δίνει η αγορά το χρόνο. Δεν ξέρω πως θα αισθάνονται τα στελέχη μεγάλης Ελληνικής τράπεζας, όταν ανακάλυψαν ότι μία εφαρμογή τους φέρνει πελατεία, επιβράβευση και νέες πωλήσεις χωρίς να δαπανούν 2 εκατ ευρώ το χρόνο για να διαφημίζουν μαζικά τις πιστωτικές τους κάρτες.... Ακόμη και ο ανταγωνισμός μεταξύ των Google, Apple, Microsoft βοηθάει την αγορά, γιατί επιτρέπει να τεσταριστούν και να λανσαριστούν νέα μοντέλα που στο τέλος θα βοηθήσουν και το λιανομάγαζο και τον εξαγωγέα, τη ναυτιλιακή εταιρία, τις ασφάλειες και τόσες ακόμη κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Θυμάμαι τον Ανδρέα Κωνσταντίνου 3 χρόνια πριν να περιγράφει ότι μέσω αυτών των τριών (κλειστών οικογενειών – θα προσέθετα και το Amazon με τα Kindle) θα αγοράζεις συσκευή, λειτουργικό σύστημα, συνεργάτες, λιανική, τηλεοπτικό περιεχόμενο και υπηρεσίες από ένα brand.

Δεν παίζει κανένα ρόλο τι πουλάς ...χάπια, ασφάλειες, ενέργεια, αυτοκίνητα, κοινωνικές υπηρεσίες, εστίαση, ομόλογα...μέσω αυτών των οικοσυστημάτων θα φτάνεις σε χιλιάδες πελάτες-καταναλωτές καθημερινά εύκολα και γρήγορα. Για να μην μιλήσουμε για τις δημόσιες υπηρεσίες σε μια εποχή με έλλειψη διαθέσιμου χρόνου και το πιεστικό καθημερινό πρόγραμμα για κάθε πολίτη. Για να μην μιλήσουμε για εξαγωγικές πλατφόρμες, για πρόβλεψη καιρού με ειδικές πληροφορίες, για να να μην πούμε για την εύρεση αγορών και τιμών στις αγροτικές καλλιέργειες μέσω του κινητού (ήδη 10 χώρες εφαρμόζουν την πλατφόρμα). Μήπως οι ‘έξυπνες’ υπηρεσίες σε βιώσιμες πόλεις, από τη μέτρηση των κλιματολογικών συνθηκών έως τη διασύδνεση όλων των μέσων μεταφοράς προς διαρκή ενημέρωση του χρήσtη;

Η Apple των 3 τρισ., η Google με την εξαγορά της Motorola και σχετικά σύντομα οι Amazon, Microsoft (και ίσως κάποια στιγμή το Facebook) θα εμπλουτίσουν τον ανταγωνισμό της Mobile οικονομίας με προϊόντα και υπηρεσίες. Σε αυτό τον ιδιότυπο πόλεμο δύο παράγοντες είναι κρίσιμοι : τα apps να ειναι εργαλεία για εξυπηρέτηση και επίλυση προβλημάτων και δεύτερον οι μέθοδοι εξυπηρέτησης και συναλλαγών να είναι απλοί, εύκολοι (από το interface έως τη λειτουργία) ώστε να φέρουν κοντά και τους μεγαλύτερης ηλικίας ή/και μη εξοικειωμένους με τη χρήση της τεχνολογίας. Σήμερα για να καταλάβετε μόνο οι εταιρίες έχουν: στο Advantage Apple 435 εκατ. πιστωτικές, στο  Amazon 152 εκατ. πιστωτικές, και η Microsoft περίπου 40 εκατ. κάρτες (από το Xbox). Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Visa International και Mastercard εκδίδουν οδηγίες προς τους issuers τους να αγκαλιάσουν τα mobile payments και όσο πιο γρήγορα γίνει αυτό, τόσο πιο ταχεία θα είναι η διείσδυση στην πραγματικη αγορά, από τον επαγγελματία και τον καταναλωτή που οδηγεί την αλλαγή.

Βεβαια όλα αυτά, από μόνα τους, δεν εγγυώνται αυτόματα ανάπτυξη και βιωσιμότητα των επιχεριήσεων. Πρέπει οι τελευταίες να επαναπροσδιορίσουν την αξία τους και το τι προσφέρουν στην αγορά. Αυτό θα είναι η τελική διαφορά.

 

Stay tuned,

Τάσος

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home