Πάρτε μυρωδιά από το μέλλον... που συμβαίνει τώρα

Πάρτε μυρωδιά από το μέλλον... που συμβαίνει τώρα

Η χώρα μας ξημεροβραδιάζεται στις τηλεοπτικές αντιδικίες, αναμεταδίδει μαχαιρώματα (στις παρελάσεις), ενώ ο κόσμος αλλάζει με παραδείγματα και θετικές παραστάσεις. Η  δημοσιογράφος Katie Fehrenbacher που παρακολουθώ, γράφει στο GigaOM. H Katie καινοτομεί. Αντί για τη βαρετή επικαιρότητα, γράφει για το μέλλον, καλύπτοντας το ρεπορτάζ τεχνολογίας, τη νέα επιχειρηματικότητα, την καινοτομία στη Silicon Valley και την πράσινη ενέργεια. Διαβάστε λίγο την οπτική που βάζει. Την ίδια στιγμή το παρελθόν ακόμη μονοπωλεί τις ειδήσεις στην Ελλάδα, για παράδειγμα ποιός επιχειρηματίας συλλαμβάνεται για μία επιχείρηση που έκανε λάθη στην “κλειστή” Ελληνική αγορά...

Το taxibeat δείχνει στους νέους επιχειρούντες ότι όταν έχεις ένα καλό προϊόν, ένα σχετικά δυνατό δίκτυο, καινοτομείς με diversification και εμπλουτίζεις την υπηρεσία σου προς ικανοποίηση περισσότερων αναγκών και περισσότερων πελατών. Αντί να γράφει η ομάδα του taxibeat στα κοινωνικά δίκτυα για την πορεία της Ευρώπης, φαντάζομαι ξημεροβραδιάζονται για να σκεφτούν προστιθέμενες αξίες στους πελάτες τους και διπλή ευκαιρία πιστότητας στους ταξιτζήδες. Διαβάστε για τη νέα υπηρεσία door-to-door του Taxibeat. Η καινοτομία λοιπόν δεν έχει άσπρες μπλούζες, αλλά μπορεί να εφαρμόσει μοντέλα marketing στο νέο ψηφιακό οικονομικό και service κόσμο...μμμ, έτσι ε;

Η SAP είναι ένας ακόμη επενδυτής που μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία διοίκησης για την Νότια Ευρώπη στην Αθήνα, όπως ανακοίνωσε ο ίδιο ο CEO της εταιρείας Τζιμ Χάγκμαν Σνέιμπ μετά από συνάντηση με τον Ελληνα πρωθυπουργό. Αν δεν το ξέρετε, το πελατολόγιο επιχειρηματικών εφαρμογών της SAP εκπροσωπεί το 85% του παγκόσμιου ΑΕΠ!!!!!!! Πριν λίγες εβδομάδες ανάλογη αναγγελία είχαμε και από την ΗΡ. Τι σημαίνει αυτό; Κάτι άλλο από το κλισέ “έρχονται επενδυτές”. Αναδεικνύει το έλλειμμα ηγεσίας και εξυπνάδας που έχουν στη χώρα μας τα επιμελητήρια, οι επαγγελματικές ενώσεις στο να καλέσουν και αυτές ξένες εταιρίες στην Ελλάδα. Πως; Με συνεργασίες! Μπορεί να μην χρειάζεται να μεταφέρουν ξένες εταιρίες τα γραφεία διοίκησης τους στην Ελλάδα, αλλά αρκεί να συνεργαστούν σε διεθνή projects. Μιλάμε για αυτά; Οχι....

Ορισμένοι παρατηρούν αμήχανοι την παλιά λιανική να αργοπεθαίνει, άλλοι αγοράζουν παιδικά παπουτσάκια από τους retailers του eBay για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας της οικογένειας ...και άλλοι δημιουργούν σύμφωνα με νέες λογικές: H Intelligent Markets είναι μία νεοσύστατη εταιρεία που παρουσίασε ένα νέο marketplace, το plantobuy.com, το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές και τους εμπόρους ανά τον κόσμο να έρθουν σε επικοινωνία τη χρονική στιγμή και υπό τις προϋποθέσεις που τα 2 μέρη καθορίζουν. Η νέα πλατφόρμα χρησιμοποιεί τα social media με τρόπο που επιτρέπει στον καταναλωτή να ζητήσει, συγκεντρώσει και αξιολογήσει συμβουλές από ‘γνωστούς και φίλους’ με μερικά clicks. Crowd-do-something; Κοινότητες; Empowered πολίτες και καταναλωτές; Ολα μαζί! Μακάρι να πάει...

Πάμε Ινδία; Το ασήμι και ο χρυσός ακόμη πουλάνε σαν τρελά στην Νοτιοανατολική Ασία κι αν δεν το ξέρετε αυξάνονται τα μεγέθη... Τι θα λέγατε αν ένα ζευγάρι έφτιαχνε ένα startup e-shop, το Yaasna; Θα μου πείτε, σπουδαίο πράγμα. Οχι φίλοι μου, το σπουδαίο είναι ότι δεν περιμένουν να έχουν αυξημένες πωλήσεις από τα εποχικά κύμματα τουριστών με τη (γνωστή) διάθεση φολκλόρ αποκτημάτων, αλλά ανοίγονται στην παγκόσμια αγορά. Επιθυμούν κι αυτοί μείωση φορολογίας (μεγάλο δομικό πρόβλημα στην Ινδία), αλλά περιμένουν τη λύση από τον όγκο πωλήσεων, όχι από την Κυβέρνηση.

Υπάρχουν νέοι επιχειρηματίες που συμβουλεύουν να μάθουμε να λέμε ΟΧΙ! Ορίστε, πως είπατε; Σε αυτές τις δύσκολες εποχές να λες όχι; Τον βρήκα σε μία κοινότητα στο linkedin, και ενώ έφτιαξε ήδη δύο εταιρίες που πάνε καλά, τις TravelPost.com και την DealBase.com, έφτιαξε ακόμη μία...για να πειραματιστεί!!! όπως λέει με “…with new formats for user-generated travel content.” Μην βιαστείτε να πείτε, ε, καλά στις ΗΠΑ και παρόμοια... διαβάστε την απλοική αλλά ουσιαστική συμβουλή και σκεφτείτε....

Πείνασα! Τι θα λέγατε, να μην κάνουμε εμπάργκο στα ξένα προϊόντα, όπως δεν θα θέλαμε να κάνουν οι ξένες χώρες στα δικά μας ονομασίας προέλευσης; Ελάτε να δούμε μαζί το greekfoodshop.com. Να το διαδώσουμε στα social media; Να αγοράσουμε δοκιμαστικά για να κρίνουμε την εξυπηρέτηση; Ας δώσουμε μια ευκαιρία σε ανθρώπους που προσπαθούννα χτίσουν κάτι βιώσιμο, προσιτό, αποτελεσματικό και όχι σε αυτούς που περιμένουν πόσο θα κρατήσει η επιδότηση στο λάδι... Οπως πάντα, δεν ξέρω κανέναν από αυτούς που γράφω, ούτε αν θα τα καταφέρουν. Θα μπορούσε να είναι το igourmet.com. Αλλά όλα αυτά είναι παραδείγματα από το μέλλον...που συμβαίνουν τώρα!

Είναι πολλά ακόμη και σίγουρα (ευτυχώς) πολύ μακρινά από τη γκρίνια και την πολιτικολογία της Ελλάδας. Είναι αξιόλογα κατά την ταπεινή μου γνώμη, γιατί δείχνουν μια άλλη λογική συνολικά διαφορετική σε πολύ απλά πράγματα. Ανθρωποι παντού εκεί έξω αποφάσισαν να αλλάξουν και να κάνουν, όπως λέω, για αυτό τους θαυμάζω. Αυτοί οι άνθρωποι θα ζουν σε ένα περιβάλλον μετάβασης, σίγουρα με τις δικές τους δυσκολίες αλλά κάνουν τον αγώνα. Πράξεις, πάθος, αποφασιστικότητα, σχέδιο. Οχι άλλο παρελθόν....

Μιλήστε για αυτά τα παραδείγματα και όσα εσείς γνωρίζετε στο περιβάλλον σας. Κάντε ανάχωμα κόντρα στο trolling της παραπολιτικής κουβέντας. Αντιτάξτε όραμα, έμπνευση, τη φρεσκάδα των νέων ιδεών ...λέγοντας ”να, σαν κι αυτό”.

 

...και stay tuned! Τάσος

STARTUPS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home