busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
Ideacast for GR startups
“Big data”, “big” startups... και αλλάζει ο κόσμος

“Big data”, “big” startups... και αλλάζει ο κόσμος

Τάσος Παγκάκης @ 11.10.2012
Σχόλια -

Με ρώτησε ένα γνωστός τις προάλλες “βλέπεις ευκαιρία στα big data και το cloud;” Απάντησα ότι φαίνονται υποσχόμενοι χώροι, αλλά δεν ξέρω την εξέλιξη. Δεν πέρασαν ούτε 2 ημέρες και διαβάζω: “…former Washington-based startup, founded by a trio of national security experts that are placing all of their bets on big data, has received $2 million in its first seed round of funding from investors. Sqrrl data Inc., a startup focused on the challenges of Big Data, including its the complexity of its analytics and the constraints by legal and regulatory bodies, has landed $2 million from investment firms Atlas Ventures in Cambridge and Waltham-based Matrix Partners and has moved its business from the nation’s capital to Kendall Square in Cambridge.”

Στέλνω το link στο γνωστό μου και σκέφτομαι τις πιθανότητες.... Ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι μια από τις μεγαλύτερες συνεισφορές του facebook, εκτός από το να μαθαίνεις αν το pet του φίλου σου είναι καλά, ήταν ότι έμαθε στον κόσμο πως να διαχειριζόμαστε big data (όπως και το Linkedin κλπ), είδαμε πρώτη φορά φωτογραφίες από server farms και μάθαμε πως το open sourcing γίνεται business!  Λάβαμε κάποιοι από εμάς invitation από το Jigsaw (“…world's largest database of up-to-date, downloadable, and complete business contact and company information”). Εταιρίες όπως η Fon, από τα μεγαλύτερα δίκτυα παγκοσμίως WiFi εκμεταλλεύονται παρόμοιες επενδύσεις και είναι όλα open source. Το open source είναι μια συνεργατική Ευρωπαϊκή ιδέα που την πήρε όλος ο κόσμος και σήμερα είναι ...τα back offices των μεγαλύτερων εταιριών κοινωνικής δικτύωσης. Εχει μεγάλο νόημα αν σκεφτούμε ότι η database των πελατών σου θέλει προστασία και έξυπνη διαχείριση. Τα μεγάλα δεδομένα (Big data) συνδυασμένα με την προσέγγιση open source θα φέρει σημαντικές καινοτομίες και τεράστιο value creation.

Στο μέλλον όλο και περισσότερες εταιρίες θα έχουν ανάγκη για (huge amounts)...‘big data’, ιδιαίτερα όταν συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει οι βάσεις πελατείας τους να γίνουν ...διεθνείς (για όποιον με καταλαβαίνει) και ακόμη να τις διαχειριστούν έξυπνα και σωστά. Σε μία πρόσφατη έρευνα / report της Ventana Research 600 μέλη μιας κοινότητας open-source δήλωσαν ότι τα analytics μπορούν να πληροφορήσουν την επιχείρηση για την εμπειρία και τις συμπεριφορές των πελατών. Αυτό είναι η αρχή του νέου customer experience και αφορά Εμπορικούς Δ/ντές, Πωλητές των επιχειρήσεων αλλά και τους application developers, report developers, ή/και τους system administrators που σήμερα είναι σε κάποιο τμήμα πληροφορικής και αύριο θα πρέπει να διευθύνουν το ICT κέντρο της εταιρίας.

Ας δούμε ένα τρελό παράδειγμα (για να με νιώσετε) και αν μπορείτε στείλτε το κάποιος στο Υπουργείο Τουρισμού... Σήμερα στο facebook μοιραζόμαστε 2,5 δις content pieces (links, status updates, κλπ), κάνουμε νομίζω 2,7 δις likes και φορτώνουμε 300 εκ φωτογραφίες ...τα δεδομένα είναι σε επίπεδο 500TB (πω πω ....εμείς τα παράγουμε)!! Ας υποθέσουμε ότι κάθε τουρίστας που μπαίνει στη χώρα μας, καταγράφεται με ένα προφίλ προσωπικών προτιμήσεων, χώρο διαμονής, που έχει πάει  στο παρελθόν, προτιμήσεις (ανταγωνιστικοί προορισμοί) κλπ. Σε αυτή την (big data) “καρτέλλα”, ας υποθέσουμε, ότι ήταν διαδικτυωμένα όλα τα σημεία επαφής που χρησιμοποίησε και τις επιλογές που έκανε κατά τη διαμονή του στη χώρα (σουπερμαρκετ, RFID coding, ξενοδοχείο, ταβέρνα, παραλία, τον κύριο με την ξαπλώστρα) και του δίναμε ένα μικρό κίνητρο να τα δηλώνει (σαν ένα social network καταγραφής εμπειριών) ...θα χτίζαμε το φαντασιακό database επ’ ονόματι Unique Greek experience (να κάνω και λίγο branding).

Τι θα είχαμε; Καταγεγραμμένα όλα τα πεδία και προτιμήσεις ενός υποψήφιου πελάτη, που θα έδιναν την ευκαιρία στον Ελληνικό Τουρισμό (δεν με ενδιαφέρει ο φορέας) να κάνει personalized marketing και να αποφασίζει ποιά predefined offer packages με ποιές added value προσφορές θα στέλνονταν στον εν λόγω τουρίστα. Big data! Φέτος θα ήταν η Ρόδος, του χρόνου η Κρήτη και το χειμώνα το Αγιο Ορος...δείτε ένα παράδειγμα ακόμη, ως απλό ερέθισμα σκέψης! Δηλαδή θα μπορούσε το Υπουργείο να ...οραματίζεται τον όγκο δεδομένων ενός facebook; Για σκεφτείτε το...

Τα big data δεν είναι η απάντηση (μόνο) στη μείωση λειτουργικών εξόδων, στην καλύτερη διαχείριση των συστημάτων πελατείας, αλλά και στην οργάνωση πόλεων, των συστημάτων μεταφοράς κοκ. Είναι η ευρηματική απάντηση να κάνεις business σε ένα χαοτικό, παγκόσμιο, ανταγωνιστικό ...χωριό όπως εύστοχα γράφει το entrepreneur.com. Τα big data των franchise αλυσίδων, των δημοτολογίων, των κυβερνητικών υπηρεσιών, των ενώσεων επαγγελματιών, των εξυπηρετούμενων πελατών, των μέσων κοινωνικής δικτυώσης, των social startups θα είναι μια μεγάλη επανάσταση γιατί θα υποχρεώσει τις εταιρίες να προσφέρουν customized, personalized offerings και όχι “τυφλά” και μαζικά όπως ακόμη μέχρι σήμερα. Τα big data θα φέρουν big startups...για σκεφτείτε λίγο, πόσα big data είναι σπαρμένα και αναξιοποίητα για να κάνει μια εταιρία / οργανισμός καλύτερο business;

Σήμερα το παγκόσμιο κατα κεφαλή capacity αποθήκευσης πληροφορίας έχει διπλασιαστεί (κάθε μέρα δημιουργούνται 2.5 quintillion (2.5×1018) bytes δεδομένων). Η πραγματικότητα αυτή οδηγεί σε ένα νέο πεδίο πως αποθηκεύουμε, αναλύουμε, εξάγουμε συμπεράσματα και δεδομένα για το business μας. Οποιο κι αν είναι αυτό!! Μακάρι αύριο κιόλας να κατανοούσαν την ευκαιρία οι κοινωνικοί φορείς, οι αλυσίδες λιανικής, οι brand managers, οι πάροχοι επικοινωνίας, οι κυβερνητικές υπηρεσίες.

Για σκεφτείτε, πως είναι δυνατον ένα ταξιδιωτικό startup να συγκεντρώνει 12 εκ δολλάρια; Τι κάνει ξεχωριστό το ταξιδιωτικό Hopper.com και αντλεί τέτοια εμπιστοσύνη και υποστήριξη ενώ είναι στα πρώτα του βήματα; Είναι η υπόσχεση για πολύ big data…πεντακοσίων χιλιάδων σελίδων προορισμών κιόλας, ενώ δεν έχει ξεκινήσει καλά-καλά. Δηλαδή, μας λες φίλε ότι το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και με όλους τους αγοραστές σκυλοτροφών; Θα μπορούσε ένα startup να τους καταγράφει, να δηλώνουν προτιμήσεις, συνήθειες, να εκπαιδεύονται και το big data startup να τους δίνει τις προσφορές κόστους της εβδομάδας προσωποποιημένα: Πως είπατε; Εχουμε 4 εκατομμύρια σκυλιά και γάτες στην Ελλάδα; Αχα! τόσο, έ;

Εσείς τι λέτε; Σας έδωσα καμμια ιδέα;

Τάσος, stay tuned!

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS