busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
CATCHY

To Μουσείο των αποτυχιών στη Σουηδία

Φανούρης Δρακάκης @ 20.06.2017
Σχόλια -

Μπορεί η κοινωνία να μην ανταμείβει την αποτυχία, όμως στην επιχειρηματικότητα θεωρείται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό ως μια διαδικασία εκμάθησης μέσω της οποίας φθάνουμε στην επιτυχία. Κάτω από αυτό το πρίσμα ο Σάμουελ Γουέστ προχώρησε σε μια ιδιαίτερα πρωτότυπη ιδέα. «Να εκθέσει την αποτυχία» με στόχο να αναδείξει ότι αποτελεί απαραίτητο συστατικό της προόδου. Το «Μουσείο των Αποτυχιών» ξεκίνησε να λειτουργεί ήδη στη Σουηδία, στο Helsingborg, εκθέτοντας δεκάδες προϊόντα που αποτέλεσαν μεγάλες εμπορικές αποτυχίες. Από το χώρο της τεχνολογίας, της αυτοκίνησης, της διατροφής ή του παιχνιδιού η συλλογή περιλαμβάνει προϊόντα που συνέλλεξε αποκλειστικά ο Σάμουελ Γουέστ τα τελευταία χρόνια. “Ήθελα να δείξω στον κόσμο ότι πρέπει να αποδεχτούμε την αποτυχία εάν ζητάμε την πρόοδο και την καινοτομία” αναφέρει ο κ. Γουέστ στην επικοινωνία που είχαμε μαζί του, προσθέτοντας ότι η ιδέα της δημιουργίας του Μουσείου των Αποτυχιών του ήρθε «από την κούρασή του να ακούει συνεχώς για τα κάθε είδους επιχειρηματικά success stories σε όλο τον κόσμο».

O Samuel West, εμπνευστής και δημιουργός του Μουσείου των Αποτυχιών.

Στο Μουσείο, όπως μας αναφέρει, εκθέτονται 70 προϊόντα, ενώ άλλα 15 αναμένεται να προστεθούν όταν η συλλογή μετακομίσει σε μεγαλύτερο χώρο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ρωτήσαμε τον κ. Γουέστ πως ανταποκρίνεται το κοινό στην ίδια τη συλλογή αλλά κυρίως και στο μήνυμα που θέλει να περάσει. «Το θέμα της αποτυχίας κάνει κλικ στον κόσμο» μας απαντάει. «Ανησυχούσα αρχικά από το γεγονός ότι το περιεχόμενο του Μουσείου δεν είναι τόσο διαδραστικό»  προσθέτει, αλλά τελικά το μήνυμα φαίνεται να είναι ισχυρότερο από αυτό το «μειονέκτημα». «Οι επισκέπτες αντιλαμβάνονται ότι ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν να αποτύχουν και αυτό καθιστά πιο εύκολη την αποδοχή των δικών τους αποτυχιών».

Ας δούμε μερικές από τις εμπορικές αποτυχίες που περιλαμβάνει η συλλογή


Nokia N-Gage

Παρουσιάστηκε το 2002, κυκλοφόρησε το 2003 και είχε ως μεγάλο στόχο να ανταγωνιστεί τις φορητές παιχνιδοκονσόλες, όπως το Nintendo Game Boy, προσφέροντας μια 2 σε 1 λύση: κινητό τηλέφωνο και παιχνιδομηχανή. Ο στόχος δεν επιτεύχθηκε, η Nokia το προσπάθησε άλλη μία φορά, παρουσιάζοντας την αναβάθμισή του, N-Gage QD, όμως και για τα δύο το κοινό αδιαφόρησε, με αποτέλεσμα να έρθει το 2005 το τέλος τους.

 

Twitter Peek

Πόση επιτυχία μπορεί να έχει μια συσκευή που κοστίζει 200 δολάρια και το μόνο που προσφέρει είναι πρόσβαση στο Twitter; Μάλλον το ερώτημα αυτό δεν απασχόλησε ποτέ τους ανθρώπους της Peek που αποφάσισαν να προχωρήσουν στο λανσάρισμα της συσκευής το 2009. Το εμπορικό αποτέλεσμα ήταν μάλλον το αναμενόμενο

 

Coca Cola Blak (αριστερά στη φωτογραφία)

Μια Coca Cola με άρωμα καφέ. Αυτήν την ιδέα είχαν οι άνθρωποι της εταιρείας το 2006. Ωστόσο, ο συνδυασμός αναψυκτικού με γεύση καφέ και τα αυξημένα επίπεδα καφεΐνης οδήγησαν την εταιρεία να σταματήσει την παραγωγή της Coca Cola Blak δύο χρόνια αργότερα.

Sony Betamax (δεξιά στη φωτογραφία)

Την εποχή των βιντεοκασετών η Sony δημιουργεί το δικό της standard, το Betamax, το οποίο αρνείται να μοιραστεί με τις άλλες εταιρείες του χώρου, κατασκευαστές αλλά και εταιρείες παραγωγής. Ένα χρόνο αργότερα έρχεται η JVC με το VHS, με εντελώς άλλη πολιτική, πιο συνεργάσιμη. Το αποτέλεσμα προδιαγεγραμμένο, με τη Sony να αναγκάζεται να εγκαταλείψει το Betamax μερικά χρόνια αργότερα. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές υποθέσεις στο χώρο της τεχνολογίας, με τον «μύθο» να κάνει λόγο ότι η στροφή της βιομηχανίας του πορνό προς το VHS ήταν εκείνη η ενέργεια που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ της JVC.

 

Κρύα γεύματα από την Colgate

To 1982 η Colgate προχωράει στο εμπορικό λανσάρισμα κρύων γευμάτων, παροτρύνοντας τον καταναλωτή να τα δοκιμάσει πριν βουρτσίσει τα δόντια του. Η ιδέα δεν έπιασε και η Colgate αναγκάστηκε γρήγορα να τα αποσύρει.

 

Rejuvenique

Μια μάσκα προσώπου που υποσχόταν τόνωση του δέρματος με τη χρήση ηλεκτροσόκ. Η ιδέα μάλλον είχε περισσότερες πιθανότητες να πιάσει ως λύση για το Halloween.

 

Google Glass

Τα έξυπνα γυαλιά της Google δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των ανθρώπων της εταιρείας. Λίγο το design (που ενδεχομένως να διορθωνόταν με τον καιρό) αλλά πολύ περισσότερο τα λειτουργικά προβλήματα και τα προσωπικά δεδομένα που παραβίαζε είχαν ως αποτέλεσμα το κοινό να μην τα αγαπήσει όσο θα ήλπιζε η Google.

 

Τραμπ, το παιχνίδι

Αρκετά χρόνια πριν γίνει Πρόεδρος των ΗΠΑ, ο Ντόναλντ Τραμπ κυκλοφορεί το 1989 παιχνίδι με το όνομά του (από τότε του άρεσε λίγο παραπάνω ο εαυτός του). Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με αντικείμενο πολύ κοντινό στη γνωστή μας Μονόπολη. Το κοινό ανταποκρίνεται σε πολύ μικρότερο βαθμό από αυτό που περίμενε ο Ντόναλντ Τραμπ, όμως αυτό δεν τον πτόησε αφού 15 χρόνια αργότερα, το 2004 και αφού έχουν προηγηθεί οι εμφανίσεις του σε διάφορα τηλεπαιχνίδια, προχωράει στο επαναλανσάρισμά του. Ούτε η δεύτερη προσπάθεια έπιασε.

 

Bic for her

H Bic λανσάρει μια σειρά στυλό «μόνο για… εκείνη», όμως… εκείνη μαζί με την πλειοψηφία του γυναικείου κοινού όχι μόνο αδιαφορούν αλλά εκφράζονται αρνητικά για την ιδέα “Bic for Her”. Πολύ σύντομα η Bic αναγκάστηκε να κόψει την συγκεκριμένη σειρά.    

 

Ford Edsel

Το 1957 η Ford υπόσχεται ότι με το Ford Edsel φέρνει το μέλλον στην αυτοκίνηση, όμως εκ του αποτελέσματος, το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν μάλλον… τόσο μπροστά ώστε το κοινό δεν μπορούσε να ακολουθήσει. Έτσι αντί να εκπληρώσει τις προσδοκίες της εταιρείας για να κερδίσει μερίδιο στην αμερικάνικη αγορά από την GM, το Edsel ακολούθησε εντελώς αντιστρόφως ανάλογη πορεία, δημιουργώντας ζημιές 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Η παραγωγή του σταμάτησε το 1960.

 

To πλαστικό ποδήλατο από την Σουηδία

To 1981, μετά από αρκετούς μήνες έρευνας της αγοράς, στη Σουηδία κυκλοφορεί το Itera Plastic Bicycle, ένα ποδήλατο εξολοκλήρου από πλαστικό, το οποίο ο καταναλωτής θα το έπαιρνε σε ένα κουτί και θα το συναρμολογούσε μόνος του (κάτι σαν τα έπιπλα από τα Ikea). Προβλήματα, όπως η απουσία απαραίτητων εξαρτημάτων από το κουτί, η αστάθεια του ποδηλάτου κ.α. οδήγησαν στο κλείσιμο της παραγωγής του τέσσερα χρόνια αργότερα.

 

* Το Μουσείο των Αποτυχιών, όπως μας ανέφερε ο κ. Γουέστ, θα εκτεθεί στη συνέχεια και σε διάφορες μεγαλουπόλεις, όπως το Λος Άντζελες, η Νέα Υόρκη, η Σαγκάη, η Σιγκαπούρη, το Τόκιο, ενώ πρόθεσή του είναι το φέρει αργότερα και σε μικρότερες αγορές, 

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS