Incredible Crete: Η Κρήτη στα καλύτερα της

Η Περιφέρεια Κρήτης χρησιμοποιεί τη δύναμη των νέων ηλεκτρονικών μέσων για να προβάλει το νησί ως ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό.

Η αρχή έγινε το 2012. Ένα βίντεο με εξαιρετική αισθητική, πρωτότυπο σενάριο που συνδύαζε στοιχεία της περυσινής επικαιρότητας και τα μετατρέπει σε θετικά μηνύματα αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις και δημιουργεί μεγάλο «θόρυβο» (για τα ελληνικά δεδομένα) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συγκεντρώνοντας πολλά κολακευτικά σχόλια. Μια πολύ καλή αρχή, γεμάτη υποσχέσεις από την Περιφέρεια Κρήτης. Δες και μόνος σου, αν δεν το έχεις ήδη κάνει...

 

Η συνέχεια της επιτυχίας γράφεται φέτος με ακόμα πιο εμφατικό τρόπο. Μια καλοσχεδιασμένη -και ολοκληρωμένη από πλευράς περιεχομένου- τουριστική πύλη (incrediblecrete.gr), δύο νέες -εξίσου όμορφες και πρωτότυπες- παραγωγές βίντεο, κανάλι στο YouTube, σελίδα στο Facebook και account στο Twitter, συνθέτουν πλέον μια ενιαία εικόνα της Κρήτης στο εσωτερικό της χώρας μας αλλά και στο εξωτερικό, προβάλλοντας την Κρήτη ως ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό. Όπως ήταν φυσιολογικό, μας κέντρισε το ενδιαφέρον εδώ στο deasy. Έχοντας καταγωγή από την Κρήτη (καταλαβαίνεις, τονώθηκε λίγο το πατριωτικό αίσθημα :)) αλλά κυρίως βλέποντας επιτέλους μια ολοκληρωμένη ενέργεια τουριστικής προβολής να ξεφεύγει από γνωστά κλισέ, μεταφέροντας σύγχρονα μηνύματα, να έχει υψηλό επίπεδο αισθητικής και να δείχνει να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να απευθυνθεί σε κάθε μέσο, μεγιστοποιώντας τελικά τα οφέλη, ψάξαμε να γνωρίσουμε τους ανθρώπους της Περιφέρειας Κρήτης που βρίσκονται πίσω από την υλοποίηση του project. Και η πρώτη ερώτηση στην τηλεφωνική επικοινωνία μου με τον κ. Νίκο Ραπτάκη, Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας και την Ήρα Βουτσαλά, Ειδική Σύμβουλο της Περιφέρειας στάθηκε στο σπάνιο παράδειγμα για τα ελληνικά δεδομένα που ένας δημόσιος φορέας προσπαθεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τα νέα μέσα και τη δυναμική τους.

«Τα ηλεκτρονικά κοινωνικά μέσα αποτέλεσαν στρατηγική επιλογή για την προβολή και την επικοινωνία για τον τουρισμό και για τις υπόλοιπες δράσεις της Περιφέρειας» σημείωσε o Νίκος Ραπτάκης, προσθέτοντας ότι «η ταχύτητα της ενημέρωσης, το χαμηλό κόστος, η σχέση απόδοσης και τιμής και φυσικά η ευρύτητα του κοινού που απευθύνονται αποτελούν τους βασικούς λόγους που τα χρησιμοποιήσαμε».

Τα αποτελέσματα δείχνουν να δικαιώνουν την ομάδα της Περιφέρειας. Για να έχεις μια εικόνα και εσύ, τα video στο κανάλι στο YouTube έχουν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες views, τα posts στο Facebook κερδίζουν την αλληλεπίδραση με το κοινό,  η καμπάνια Incredible Crete έχει φιλοξενηθεί με σχετικά posts σε blogs, media και τουριστικά sites, όχι μόνο της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ η Περιφέρεια έχει αποσπάσει και δύο σημαντικές διακρίσεις: έπαινος για το incrediblecrete.gr στα Ε.Β.Γ.Ε. 2013 στην κατηγορία «Ψηφιακές Εφαρμογές» και στην ενότητα «Εταιρικές και προϊοντικές ιστοσελίδες» και υποψηφιότητά του στα Βραβεία  e-awards.gr στην κατηγορία «Διαφημιστική Καμπάνια» που θα πραγματοποιηθούν σε λίγες μέρες. Την ίδια εικόνα με ακόμα πιο θετικό πνεύμα μας μετέδωσε και η Ήρα Βουτσαλά στο τηλέφωνο: «χιλιάδες θεάσεις στα κανάλια video και πολύ περισσότερες σε άλλα κανάλια που τα ενσωματώνουν και τα προβάλλουν, με τα ηλεκτρονικά μηνύματα και τα σχόλια στα social media όλα δείχνουν ότι έχουμε κάνει κάτι που βρίσκει το δρόμο στις καρδιές και στις αισθήσεις των επισκεπτών (παρόντων και δυνητικών) και των κατοίκων του νησιού. Όλη αυτή η προσπάθεια έχει την υπογραφή των υπαλλήλων της Περιφέρειας Κρήτης που υλοποιεί το όραμα της ηγεσίας της. Ωστόσο η αγάπη για τον τόπο, η ιδέα της ομάδας και της προσφοράς, αλλά κυρίως η ανταπόκριση του κόσμου εντός και εκτός Ελλάδας, μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε». 

Το πνεύμα της ομαδικής προσφοράς για ένα κοινό σκοπό που τόνισαν στις πρώτες του κουβέντες τους ο Νίκος και η Ήρα (μετά από μερικά λεπτά επικοινωνίας καταλαβαίνεις ότι έφυγαν τα επώνυμα και ο πληθυντικός) ανέδειξε και ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο οφείλεται η επιτυχία του Incredible Crete. Ιδιαίτερα στο site incrediblecrete.gr, όπως μας εξήγησαν, η υλοποίησή του και ο εμπλουτισμός με το τεράστιο όγκο του περιεχομένου δεν θα ήταν εφικτά αν δεν υπήρχε η συντονισμένη συνεργασία όλων των απαραίτητων φορέων.

«Η τουριστική πύλη εμπλουτίζεται και επικαιροποιείται συνεχώς. Αποτέλεσε καρπό συνεργασίας της κατασκευάστριας εταιρείας και του ανθρώπινου δυναμικού των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Αξιοποιήθηκε το σύνολο του διαθέσιμου περιεχομένου από προηγούμενες -ηλεκτρονικές και έντυπες- δράσεις τουριστικής προβολής των πάλαι ποτέ νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Απευθυνθήκαμε σε φορείς του νησιού (αυτοδιοίκησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης κ.α. ) και σε πολίτες, οι οποίοι εθελοντικά και δωρεάν μας παραχώρησαν υλικό και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό» ανέφερε ο Νίκος, ενώ από την πλευρά της η Ήρα συμπλήρωσε ότι «αυτό που θα πρέπει να γίνει κτήμα μας είναι ότι η πραγματική επιτυχία στον Τουρισμό είναι η διαρκής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συνεργατική φιλοσοφία από όλους μας. Για να μπορέσει να αναδειχθεί η Κρήτη σε ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό που εφαρμόζει τις αρχές, τη φιλοσοφία και την πρακτική της βιώσιμης αειφόρου ανάπτυξης». 

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, που στο Internet μπορείς να βρεις posts για το incrediblecrete.gr που το σχολιάζουν ως ένα διεθνούς εμβέλειας site σε όλα τα επίπεδα: εικόνα και σχεδιασμό, περιεχόμενο και χρηστικές πληροφορίες. Αν δεν έχεις μπει, αξίζει να το επισκεφθείς έστω και για λίγο.

Βέβαια, οι προσπάθειες τουριστικής προβολής της Κρήτης από την Περιφέρεια δεν αρχίζουν και τελειώνουν στα ηλεκτρονικά μέσα αλλά διευρύνονται σε όλο το εύρος τους, με παραδοσιακές και σύγχρονες ενέργειες. Αυτές όπως τις ανέφερε επιγραμματικά ο Νίκος είναι «η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού με περίπτερο προβολής και διανομής προωθητικού υλικού, η  φιλοξενία  ξένων δημοσιογράφων και τηλεοπτικών συνεργείων για κάλυψη ειδικών θεματικών ενοτήτων τουρισμού (αγροτουρισμός, διατροφή, ήθη και έθιμα κλπ), οι καταχωρίσεις σε ελληνικά και διεθνή έντυπα τουριστικού ενδιαφέροντος και η προβολή των διαφημιστικών βίντεο της Περιφέρειας και άλλου πολυμεσικού υλικού σε οθόνες προβολής σε αεροδρόμια και λιμάνια».

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στη φιλοξενία των βιντεο-παραγωγών από το Travel Channel, όπως ανέφεραν οι συνομιλητές μου από την Κρήτη, το οποίο διαφημίζει το νησί σε 180 χώρες, «διαδίδοντας την ομορφιά του νησιού σε όλα τα σημεία του πλανήτη».  Σαν ένα είδος απολογισμού, η Ήρα ανέφερε ότι «η Περιφέρεια Κρήτης χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους για την προβολή και την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού μας. Αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό της, τις καλές πρακτικές και τις πρωτοποριακές ιδέες και συνεργάζεται με τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου μας, τα εκπαιδευτικά και επιστημονικά μας Ιδρύματα».  Και για μας που αγαπάμε την ψηφιακή τεχνολογία, η Ήρα υποσχέθηκε ότι «σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί μια ακόμη πολύ σημαντική δράση στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής του νησιού μας που θα βασίζεται στην ψηφιακή τεχνολογία».

Τον τελευταίο λόγο στην κουβέντα τον δώσαμε στον Νίκο, ο οποίος την έκλεισε αναφερόμενος (που αλλού;) στο νησί: «Η καμπάνια είναι ένα ταξιδιωτικό εισιτήριο στην Ελλάδα και την Κρήτη που προσφέρει η Περιφέρεια Κρήτης.  Η ομορφιά του τόπου μας, η ιστορία  και ο πολιτισμός μας αποτελούν τη δύναμη μας. Το χαμόγελο, η φιλοξενία και η ζεστασιά της καρδιάς μας είναι ανεξάντλητα και παραμένουν ζωντανά. Η Περιφέρεια Κρήτης καλεί ξένους και Έλληνες από κάθε σημείο του πλανήτη να έρθουν και να τα νιώσουν από κοντά. Οι αξίες και τα ήθη μας αποτελούν πηγή υπερηφάνειας για όλους μας. Να κάνουμε χαρούμενους όλους τους Έλληνες, αλλά και να νιώσει κάθε επισκέπτης άνετος και ασφαλής!»

(Αν δεν έχεις δει ή αν θες να ξαναδείς τα δύο νέα βίντεο της Περιφέρειας Κρήτης θα τα βρεις λίγο πιο κάτω. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και εδώ στη συμμετοχή του γνωστού Κρητικού σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη τη σφραγίδα του οποίου έχουν οι συγκεκριμένες παραγωγές.)

ΚΡΗΤΗ,ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ,SOCIAL MEDIA,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home