Εχθρός ή φίλος των αυτοκινητοβιομηχάνων η Google;

Εχθρός ή φίλος των αυτοκινητοβιομηχάνων η Google;

Ένα εξαιρετικό ρεπορτάζ σχετικά με τα σχέδια της Google να μπει στα αυτοκινούμενα οχήματα δημοσιεύει σήμερα το Reuters. Το ρεπορτάζ ρίχνει φως στις επαφές της Google με την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία που έχουν ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, στο πως διαμορφώνεται πλέον η σχέση των δύο πλευρών αλλά και στα πλάνα της εταιρείας τεχνολογίας σχετικά με το δικό της αυτοκίνητο που παρουσίασε πριν από ένα μήνα.

Δύο χρόνια μετά τις πρώτες επαφές και ενώ όπως αναφέρουν οι πηγές του Reuters, τότε οι δύο πλευρές φαινόταν να μιλούν εντελώς διαφορετική γλώσσα, πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί τις κινήσεις της Google ως ένα είδος κινδύνου. Η ριζοσπαστική κίνησή της να παρουσιάσει πλήρως αυτοκινούμενο όχημα, χωρίς βασικά στοιχεία (τιμόνι, γκάζι κ.α.) βρίσκεται αρκετά μακρυά από την προσέγγιση της αυτοκινητοβιομηχανίας που υιοθετεί σταδιακά στοιχεία, που παίρνουν μερικώς τον έλεγχο της κίνησης στο δρόμο από τον οδηγό. Ταυτόχρονα, ακόμα και το επιχειρηματικό μοντέλο που προτείνει η Google είναι πολύ διαφορετικό από αυτό των αυτοκινητοβιομηχάνων. Στα σχέδια της αμερικάνικης εταιρείας είναι το όχημά της να νοικιάζεται σε μια on demand βάση, από τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, για να κινηθούν μια μέρα στην πόλη (ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι και ο περιορισμός της ταχύτητας μέχρι 25 μίλια την ώρα). Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι ξέχωρα από την ενοικίαση, η Google θα «κερδίζει» και με τη χρήση των web υπηρεσιών της, με τις οποίες προφανώς θα είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο. Αντίθετα, η αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζει τα κέρδη της στην πώληση των αυτοκινήτων. 

Ωστόσο, όσο μακρυά και αν κινείται από τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας η προσέγγιση της Google, το ρεπορτάζ τονίζει ότι πιθανότατα θα χρειαστεί να συνεργαστεί με τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια για έναν κλάδο, ο οποίος (α) δεν είναι ο πυρήνας των δραστηριοτήτων της και (β) δεν έχει προηγούμενη εμπειρία. Όπως αναφέρει το Reuters, το κόστος παραγωγής ενός μοντέλου για ένα κατασκευαστή αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 1 έως 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ποσό που σίγουρα θα είναι πολλαπλάσιο για μια εταιρεία που θέλει να ξεκινήσει από το μηδέν. Με άλλα λόγια, αν η Google επιλέξει να κινηθεί μόνη της θα είναι μια ενέργεια με αρκετό ρίσκο, στην οποία μπορεί να χάσει πολλά χρήματα.

Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται στην ενδεχόμενη συνεργασία των δύο πλευρών είναι ποια από τις δύο θα ευθύνεται σε ενδεχόμενο ατύχημα ενός αυτοκινήτου. Στην εξίσωση δεν συμπεριλαμβάνουμε τον οδηγό, καθώς το όχημα κινείται πλήρως αυτόνομα. Θα είναι ο κατασκευαστής αυτοκινήτου ή η Google που θα παρέχει όλο το software για την κίνηση στο δρόμο;

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,GOOGLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home