Μια έρευνα, μια φιλοσοφία

Deasy @ 02.05.2013
Μια έρευνα, μια φιλοσοφία

Από δημοσκοπήσεις να φάνε και οι κότες. Μπορει, όμως, να αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής τους;

Εχουμε μια ενδιαφέρουσα έρευνα και έχουμε και μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Μια δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την Pollfish και την Καπα Research (θα επανέλθουμε σε αυτό) δείχνει πως η σχέση του κοινού με τα smartphones είναι ολίγον τι, πώς να το πούμε, αμφίθυμη. Σύμφωνοι, η πλειονότητα λέει πως το “έξυπνο” κινητό τηλέφωνο βελτίωσε τη ζωή της, όμως 1 στους 3 δεν συμμερίζεται την ίδια άποψη. Δεν είναι μικρό ποσοστό το 32,6% που συμμερίζεται τη δεύτερη άποψη. Με μια πιο διασταλτική ερμηνεία θα μπορούσαμε ίσως να πούμε πως 1 στους 3 προμηθεύτηκε ένα smartphone είτε διότι μπορούσε (εξαιτίας επιδότησης ή... κληρονομιάς) είτε διότι δεν είχε εναλλακτική πρόταση για να προμηθευτεί μια “απλή” συσκευή (γνωστή στους επαϊοντες ως featurephone).

Στην επιμέρους ανάλυση, το 61% λέει πως βελτιώθηκε η καθημερινότητά του όσον αφορά στην ενημέρωση, το 52,8% λέει το ίδιο πράγμα για την ψυχαγωγία του και το 42,2% για την επικοινωνία. Εννοείται πως τα ποσοστά αυτά δεν αθροίζονται, αφού υπήρξαν απαντήσεις πολλαπλής επιλογής.

Ερχόμαστε σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σημείο της έρευνας που κάνει τις εταιρείες υποδομών να αισθάνονται λίγο άβολα. Το 85% χρησιμοποιεί την “έξυπνη” συσκευή για πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες μέσω ασύρματων δικτύων, ενώ μόλις 15% είναι εκείνο που κάνει χρήση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα (πάντα έχει σημασία βέβαια να κάνεις τη σωστή ερώτηση, όπως συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση), που αποτυπώνει το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Παραπέμπει, δε, σε αυτές τις διόλου καθησυχαστικές για τις ίδιες τις εταιρείες διαπιστώσεις.

Αυτά όσον αφορά στα ευρήματα. Εξίσου ενδιαφέρον είναι ο τρόπος διεξαγωγής της έρευνας. Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια δημοσκόπηση που διενεργήθηκε μέσω της -ελληνικότατης- Pollfish. Αντί να ψάχνει κανείς να διαμορφώσει ένα δείγμα η Pollfish εγγυάται πως θα δημιουργήσει ένα δείγμα με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους (φύλο, ηλικία, γεωγραφική περιοχή, κτλ) και θα δημιουργήσει μια έρευνα που φτάνει στον χρήστη του κινητού, μέσω των εφαρμογών που χρησιμοποιεί. Αντί να απασχολεί κανείς ένα μικρό στρατό από τηλεφωνητές ή να αναζητάει -πολλές φορές ματαίως- διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να οργανώσει εύκολα και γρήγορα μια έρευνα για τις δικές του ανάγκες.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση και νομίζουμε πως σύντομα θα δούμε το όνομα της Pollfish σε έρευνες όπως οι πολιτικές δημοσκοπήσεις.  

MOBILE APPLICATION,ΓΚΑΛΟΠ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home