Ovum: δεν είναι ακριβή η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα

Deasy @ 04.12.2018
Ovum: δεν είναι ακριβή η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα

Κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο είναι το κόστος των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Ovum, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ). Ειδικότερα, με βάση τη μελέτη, η χώρα μας βρίσκεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις τιμές μετά φόρων και είναι σχετικά φθηνή όσον αφορά στις κόστος προ φόρων, μεταφέροντας μια διαφορετική εικόνα της ελληνικής αγοράς από εκείνη των προηγούμενων μελετών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Για την εκπόνηση της μελέτης η Ovum ακολούθησε μια διαφορετική μεθοδολογία από τις προηγούμενες, χρησιμοποιώντας ένα πακέτο υπηρεσιών που αντανακλά τον ελληνικό μέσο όρο χρήσης κατά την τετραετία 2014-2017.

Ειδικότερα, η εταιρεία χρησιμοποίησε ως δείγμα το «καλάθι» που περιλαμβάνει 175 λεπτά ομιλίας, 22 SMS και 0,33 GBs ανά μήνα και εν συνεχεία συνέκρινε το κόστος του με το αντίστοιχο κόστος που ισχύει σε 21 χώρες της ΕΕ, οι οποίες καλύπτουν το 98% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης δείχνει ότι η Ελλάδα είναι σε κόστος προ φόρων πιο φθηνή κατά 11% σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10,71 ευρώ έναντι 12,07 ευρώ), ενώ στο κόστος μετά φόρων είναι στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (14,8 ευρώ έναντι 14,9 ευρώ).

Στο πλαίσιο της παρουσίασης έγινε ιδιαίτερη μνεία στη μείωση των τιμών data, η οποία έχει αγγίξει τα επίπεδα του 73% στο διάστημα 2014-2017 (τιμή αναφοράς ανά GΒ). Επιπλέον, έγινε αναφορά στην ποιότητα των συνδέσεων mobile broadband, με την Ελλάδα να κατέχει επίσης υψηλή θέση, προσφέροντας κατά μέσο όρο ταχύτητα λήψης 36,9 Mbps, με τον ευρωπαϊκό να είναι στα 35,9 Mbps.

Όπως σημείωσαν τα στελέχη της ΕΕΚΤ και της Ovum, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με τις σχετικές μελέτες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τις αγορές κινητών επικοινωνιών υποστηρίζοντας ότι βασίζονται σε μη αντιπροσωπευτικά πακέτα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα πακέτα που χρησιμοποιεί η ΕΛΣΤΑΤ προκειμένου να δει πόσο επηρεάζουν οι επικοινωνίες τον πληθωρισμό και δείχνουν τα τελευταία χρόνια μία αύξηση των τιμών. Σύμφωνα με τον Γιώργο Στεφανόπουλο, γενικό διευθυντή της ΕΕΚΤ, για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες αρκετές συναντήσεις μεταξύ της ΕΛΣΤΑΤ και των παρόχων και μετά από διαβούλευση αποφασίσθηκε η ΕΛΣΤΑΤ να αρχίσει να χρησιμοποιεί περισσότερα πακέτα τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στη μεθοδολογία της. Η αλλαγή αυτή εκτιμάται πως θα δώσει μία διαφορετική εικόνα για το κόστος των υπηρεσιών επικοινωνιών από το 2019.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home