Ένας ατυχής αποχαιρετισμός

Ένας ατυχής αποχαιρετισμός
Credits: Jimmy King

Ως Μέσο, ήδη γράψαμε το συλλογικό μας “αντίο” στον Λευκό Αδύνατο Δούκα του Ροκ εν Ρολ ενώνοντας τη φωνή μας με αυτή εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο το Δίκτυο. Όπως ήταν αναμενόμενο πάντως, από τους φόρους τιμής στο μεγάλο εκλιπόντα, δεν έλειψαν και τα παρατράγουδα όπως αυτό που κατέγραψε το “Mashable” –αναπόφευκτα χρησιμοποιώ το λινκ καθώς το αρχικό tweet σβήστηκε μετά την κατακραυγή της κοινότητας του Twitter.

Ο ένοχος ήταν η Crocs, η εταιρεία πίσω από τα ιδιόμορφα πλαστικά τσόκαρα που μετά τον κύκλο τους στην ευρύτερη αγορά μάλλον τείνουν να καταλήξουν στη γκαρνταρόμπα των γιατρών και των νοσηλευτών (εκτός από την Ιαπωνία: για κάποιο λόγο η δημοτικότητά τους εκεί παραμένει αμείωτη!) Ενώ το Internet βοούσε με πάσης φύσεως εκδηλώσεις ευχαριστίας και πένθους για την ανάληψη του Ντέιβιντ Μπόουϊ στα άστρα, η εταιρεία ανέβασε ένα tweet με τη φωτογραφία ενός λευκού Croc πάνω από το οποίο υπήρχε η δίχρωμη αστραπή του Aladdin Sane, ένα από τα σήματα κατατεθέντα του Μπόουϊ και η οποία συνοδευόταν από το μήνυμα “Θα μας λείψει η μαγεία σου όμως η έμπνευσή σου θα ζει για πάντα #DavidBowie”.

Η αντίδραση ήταν αυτή που αναμενόταν: όλοι θεώρησαν ότι η εταιρεία απλώς προσπαθούσε να μπει μέσα στο “παιχνίδι” και αναμετέδωσαν το tweet με τα δυσμενέστερα σχόλια –σύμφωνα με το άρθρο του “Mashable”, το tweet εξαφανίστηκε εντός 30 λεπτών όμως με λίγη έρευνα στο Twitter θα το βρει κανείς στα σχόλια και τα retweets (ένα παράδειγμα, εδώ). Παραδόξως (;) η εταιρεία δεν έκανε κανένα σχόλιο για την εμφάνιση και την εξαφάνισή του θεωρώντας ότι είναι καλύτερα να αφήσει το πράγμα να εκπνεύσει εν ειρήνη.

Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν, συχνά δυσκολεύομαι πραγματικά να αντιληφθώ τον τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι του μάρκετινγκ: μπορώ να καταλάβω ότι όλοι θέλουν να καρπωθούν έστω και ένα μικρό κομμάτι της δημοσιότητας που συνοδεύει ορισμένα γεγονότα όμως μια μικρή έστω ματιά στο περιεχόμενο των σχετικών ποστ στα social media θα ήταν αρκετό για να καταλάβει ο υπεύθυνος για το Twitter της Crocs ότι τα περιθώρια στην προκειμένη περίπτωση ήταν πολύ στενά. Και πάλι όπως επισημαίνει το “Mashable”, κάποιες άλλες εταιρείες κατάφεραν να τα διαχειριστούν με χάρη –η περίπτωση της Levi's ή του αεροδρομίου του Χίθροου είναι χαρακτηριστικές- όμως ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εμπλοκή με ένα πρόσωπο τόσο αγαπητό, χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα κακόγουστο φωτομοντάζ. 

Το θλιβερό είναι ότι ενδέχεται οι άνθρωποι της Crocs να ήθελαν όντως να συμμετάσχουν στην Internetική “γιορτή” που συνόδευσε την απώλεια του μεγάλου μουσικού. Θα πρέπει ωστόσο κάποτε όσοι κάνουν αυτή τη δουλειά (και αυτό δεν περιορίζεται στην Crocs) να αντιληφθούν ότι το Δίκτυο έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες και ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσουν να τις αντιμετωπίζουν σοβαρά. Κυρίως για το δικό τους καλό...

DIGITAL MARKETING,MARKETING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home