Περί διαφημιστικών φυλλαδίων

Περί διαφημιστικών φυλλαδίων

Ίσως δεν κάνω καλά όμως δε χρησιμοποιώ ιδιαίτερα το λογαριασμό μου στο LinkedIn  –λέω ότι δεν κάνω καλά επειδή τα τελευταία χρόνια κερδίζει και στην Ιαπωνία όλο και περισσότερο έδαφος και ξέρω σχεδόν από πρώτο χέρι ότι οι ιάπωνες εργοδότες το θεωρούν ένα από τα πιο αξιόπιστα μέσα για να πάρουν μια πρώτη ιδέα σχετικά με πιθανούς υπαλλήλους ή συνεργάτες τους. Όπως και να 'χει, προσωπικά μου έχει φανεί ελάχιστα χρήσιμο ως τώρα και γι αυτό έχω ξεγραφτεί και από τις διάφορες λίστες ενημέρωσης που προσφέρει.

Από  την άποψη αυτή με συνέλαβε εξαπίνης ένα email το οποίο μου πρότεινε 30 ημέρες δωρεάν μαθημάτων Photoshop μέσω του Lynda.com ενός από τα παλιότερα και γνωστότερα sites που προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης εξ αποστάσεως (online tutorials). Βεβαίως η έκπληξη δεν ήταν ως προς τη σχέση με το Lynda.com (το LinkedIn έδωσε 1,5 δις δολάρια τον προηγούμενο Απρίλιο για να το αγοράσει). Ήταν ως προς το αντικείμενο αλλά και ως προς τον τρόπο επικοινωνίας.

Στο προφίλ μου στο LiknedIn έχω δηλώσει ως ιδιότητες “δημοσιογράφος και μεταφραστής”, καμία από τις οποίες δε δικαιολογεί την πρόταση για μαθήματα Photoshop –ο λόγος που το LinkedIn (ή πιθανότατα κάποιος αλγόριθμος) αποφάσισε ότι το θέμα μπορεί να με ενδιαφέρει είναι επειδή στην ενότητα “Education” έχω βάλει τα δύο χρόνια που πέρασα στο τμήμα φωτογραφίας του AKTO. Πέρα από αυτό, έχω μόνο ένα endorsement για το Photoshop και αυτό από έναν (υπερβολικά) ενθουσιώδη παλιό φίλο που απλώς μάλλον πάτησε αφηρημένα το σχετικό κουμπί κάποια στιγμή που μπήκε στο site.

Τα παραπάνω είναι μάλλον ήσσονος σημασίας –αυτό που βρήκα ενοχλητικό ήταν ότι παρότι έκανα αμέσως unsubscribe από τη λίστα (από την οποία, θεωρητικώς, ήμουν ήδη εκτός) μερικές ημέρες μετά εμφανίστηκε ένα ακόμα μήνυμα για να με ενημερώσει ότι η προσφορά για το Lynda.com εκπνέει σε μερικές μέρες. Το μόνο που μπορούσα να κάνω βεβαίως ήταν να ξεγραφτώ για μια ακόμα φορά όμως αναρωτιέμαι αν την παραμονή της εκπνοής το LinkedIn θα επισκεφτεί για μια ακόμα φορά το mailbox μου.

Το όλο θέμα κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρό-ενοχλήσεων, από αυτές που συνήθως αγνοούμε χωρίς πολλή συζήτηση –και παρότι γράφω γι αυτό, στην πραγματικότητα δε με ενόχλησε τόσο πολύ. Ο λόγος που το κρίνω άξιο μνείας είναι επειδή το LinkedIn προωθεί ένα προφίλ σοβαρότητας, αποστασιοποίησης από τα άλλα social media και επαγγελματισμού. Δεν αμφιβάλλω ότι στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται κατάκτηση του ευρύτερου χώρου της επαγγελματικής  σταδιοδρομίας (αν δεν ήταν, δε θα ξόδευε 1,5 δις στο Lynda.com) και από αυτή την άποψη η πρόταση για μαθήματα είναι ταιριαστή. Πιστεύω ωστόσο ότι θα εξυπηρετούσε καλύτερα το προφίλ του αν οι προτάσεις γίνονταν με κριτήρια σοβαρότερα από αυτά που χρησιμοποιεί το Facebook για να μου προτείνει φίλους ή ενδιαφέροντα –αν θέλω τέτοιες ανεκδιήγητες προτάσεις, οι Ζάκερμπεργκ και ΣΙΑ με εξυπηρετούν μια χαρά.

LINKEDIN,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home