Amazon overload

Amazon overload

Τις τελευταίες μέρες, έχει συμβεί κάτι περίεργο: χωρίς να έχω κάνει κάτι για να το προκαλέσω, έχουν πέσει μπροστά μου απροσδόκητα πολλές αναφορές στην Amazon σε διάφορα ΜΜΕ –το “αναφορές” εδώ είναι ίσως κάπως παραπλανητικό γιατί δεν πρόκειται μόνο για κείμενα που πυροδοτούνται από την ειδησεογραφία. Βεβαίως υπάρχουν τα σχετικά με το παντοπωλείο “Amazon Go” και δικαίως καθώς υπήρξαν ορισμένα τεχνικά ζητήματα που μειώνουν κάπως το θριαμβευτικό μέρος που θα περίμενε κανείς όμως αυτό που εννοώ είναι κάτι άλλο.

Εννοώ για παράδειγμα δημοσιεύματα όπως αυτό των “New York Times” που αναφέρεται στα μεγαλόπνοα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, συνοδεία ενός πολύ κολακευτικού πορτρέτου του Τζεφ Μπέζος ή τα δύο του “Economist” (εδώ και εδώ τα σχετικά links) που σε ένα διάστημα 48 ωρών παρουσιάζουν την εταιρεία –περίπου- σαν το πιθανότερο μεγαλύτερο φαινόμενο του παγκόσμιου καπιταλισμού ή αυτό του “Fortune” που αναφέρεται στη δράση της εταιρείας στο Χόλιγουντ.

Όπως εύκολα βλέπει κανείς, δεν πρόκειται για τις συνηθισμένες αναφορές από τις συνηθισμένες πηγές της αγοράς αλλά για εκτενή κείμενα δημοσιευμένα σε πολύ παραδοσιακά ΜΜΕ και δη σε ΜΜΕ που διαμορφώνουν τις αγορές και τους ανθρώπους που κινούνται σ’ αυτές. Και, παρότι αυτό ακούγεται σαν κάτι που μετά χαράς θα προσυπέγραφε ο πρόεδρος των ΗΠΑ ή κάποιος από το στενό επιτελείο του, στους χώρους αυτούς τέτοια μπαράζ δημοσιότητας σπάνια είναι συμπτωματικά. Πρόκειται για μια συνωμοσία υπέρ της Amazon; Και αν ναι, γιατί; Επειδή μετά την εξαγορά της “Washington Post”, ο Τζεφ Μπέζος έχει γίνει αυτό που πολλοί στην Ελλάδα θα αποκαλούσαν “διαπλεκόμενος”;

Το μέγεθος της εταιρείας είναι τέτοιο που αψηφά το μεγαλύτερο μέρος των θεωριών συνωμοσίας: ακόμα και αν, όπως επισημαίνει ο “Economist” ένα μεγάλο μέρος από τα 400 δις που αξίζει αυτή τη στιγμή η εταιρεία είναι ευσεβείς πόθοι για έσοδα που θα έρθουν μετά το 2020, η εταιρεία είναι μια από τις πολυτιμότερες στον κόσμο συνεπώς δικαιούται να ακούγεται πολύ και εκτός του χώρου “της” (αν και όπως έχουμε πει και άλλοτε, ειδικά η Amazon με τα αμέτρητα σίδερα που έχει στη φωτιά, πρακτικά δεν έχει “χώρο”). Αν η Apple έχει καταφέρει να είναι η πολυτιμότερη κατασκευάζοντας επί σχεδόν μια δεκαετία παραλλαγές δύο συσκευών, γιατί η Amazon να μην είναι στην πεντάδα και σύντομα στην τριάδα;

Παρόλα αυτά, δε θα απέκλεια και ένα μικρό ποσοστό διαπλοκής: ειδικά μετά τις κορώνες του κ. Τραμπ και των συν αυτώ περί των δαιμονικών ΜΜΕ και τις διαρκείς και φιλότιμες προσπάθειές τους να παρουσιάσουν τα παραδοσιακά σοβαρά ΜΜΕ σαν ψεύτικα, δεν είναι περίεργο που τα εν λόγω Μέσα υποστηρίζουν την εταιρεία του ανθρώπου που κατέχει ένα από αυτά, ειδικά όταν η εταιρεία το αξίζει και με το παραπάνω. Αρκετές φορές έχουμε αναφέρει ότι είναι θέμα χρόνου πότε θα αρχίσουμε να βλέπουμε ανθρώπους της Σίλικον Βάλεϊ να ενεργοποιούνται άμεσα στην πολιτική αρένα –ίσως η επόμενη μεγάλη κίνηση να έρθει από κάπου βορειότερα από αυτή...

JEFF BEZOS,ΜΜΕ,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,AMAZON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home