busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FACE2FACE
'Στρατηγική η θέση της Ελλάδας για την LG'

"Στρατηγική η θέση της Ελλάδας για την LG"

Φανούρης Δρακάκης @ 16.02.2017
Σχόλια -

Δείγμα ψήφου εμπιστοσύνης προς την ελληνική αγορά αλλά και αναγνώρισης της στρατηγικής θέσης που έχει η Ελλάδα αποτέλεσε σύμφωνα με τον Άρη Κουτελό, γενικό διευθυντή της ελληνικής θυγατρικής της LG, η επιλογή της κορεάτικης εταιρείας να πραγματοποιήσει το ετήσιο πανευρωπαϊκό φεστιβάλ LG Europe Innofest 2017 στη χώρα μας. Όπως μάλιστα πρόσθεσε, στη χώρα μας η LG εμφανίζει πολύ υψηλότερα μερίδια αγοράς σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε πολλές προϊοντικές κατηγορίες.

Το LG Europe Innofest είναι ένας θεσμός που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η εταιρεία σε μια διαφορετική πόλη της Ευρώπης, παρουσιάζοντας τα νέα της προϊόντα αλλά και τη στρατηγική της για την ευρωπαϊκή αγορά. Το LG Europe Innofest 2017 πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην Κρήτη και στο περιθώριο του είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον κ. Κουτελό για την πορεία της ελληνικής θυγατρικής αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς της χώρας μας.

 


Με τη γλώσσα των αριθμών

Την πολύ καλή πορεία της LG στην Ελλάδα μαρτυρούν και οι αριθμοί. Σύμφωνα με τον κ. Κουτελό μέσα στο 2016 η LG στον τομέα της τηλεόρασης διατήρησε το μερίδιο αγοράς της στα επίπεδα πάνω από το 30%, προσθέτοντας ένα επιπλέον ποσοστό 3% σε σχέση με το 2015, ενώ ακόμα πιο σημαντική ήταν η δυναμική της στις οικιακές συσκευές, ψυγεία και πλυντήρια, όπου η εταιρεία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 30%, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην πρώτη θέση και στις δύο παραπάνω κατηγορίες.

Σε ότι αφορά τη γενική εικόνα της ελληνικής αγοράς, ο κ. Κουτελός χαρακτήρισε το 2016 ως μια σχετικά καλή χρονιά, δεδομένου του δύσκολου κλιματος της ελληνικής οικονομίας. Ο κλάδος της τηλεόρασης μέσα στο 2016 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ εκείνος των λευκών συσκευών παρουσίασε αύξηση 4%. Συγκεντρωτικά, η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων είχε μια αύξηση κοντά στα επίπεδα του 2%.

 

Ζωηρό το ενδιαφέρον των καταναλωτών

 Στη γενική σκιαγράφηση της ελληνικής αγοράς ο επικεφαλής της LG στη χώρα μας στάθηκε στο γεγονός ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών παραμένει ζωηρό και δεν παρουσιάζει υστέρηση από το αντίστοιχο που συναντάμε σε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές. Εμβαθύνοντας την περιγραφή του ανά κατηγορία και ειδικότερα για εκείνη της τηλεόρασης, ο κ. Κουτελός σημείωσε τη μεγάλη αύξηση που παρουσιάζουν οι συσκευές πάνω από 50 και 60 ίντσες. «Η κύρια μάζα των καταναλωτών κινείται στις 55 ίντσες», μέγεθος το οποίο τείνει να γίνει standard επιλογή για το σαλόνι. Αντίθετα, οι τηλεοράσεις 32 ιντσών έχουν περιοριστεί ως επί τω πλείστον σε υπνοδωμάτια.

Για τον ίδιο έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο καταναλωτής έχει στραφεί στις μεγάλες ίντσες ανεξάρτητα από μεγάλα αθλητικά γεγονότα, τα οποία στο παρελθόν αποτελούσαν την κύρια αιτία για τη στροφή στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Όμως ακόμα πιο σημαντικό για την LG είναι η έντονη αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016 προς τις OLED τηλεοράσεις, μια τεχνολογία πρεσβευτής της οποίας είναι η κορεάτικη εταιρεία. Η σημαντική αύξηση που παρατηρήθηκε «πυροδοτήθηκε» σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, όπως σημείωσε ο κ. Κουτελός και από τη μείωση της τιμής των τηλεοράσεων αυτών, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα επίπεδα ακόμα και των 100 τεμαχίων ανά εβδομάδα. Μάλιστα, το γεγονός ότι και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Panasonic και η Sony, θα επενδύσουν στις OLED τηλεοράσεις, θα λειτουργήσει ευεργετικά και για την LG, από την οποία άλλωστε θα προμηθεύονται τα panels οι εταιρείες. “Είναι σημαντικό ότι καθιερώνεται πλέον η κατηγορία των OLED τηλεοράσεων” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κουτελός, αποδίδοντας βέβαια το πλεονέκτημα στην κορεάτικη εταιρεία. «Για την LG είναι πιο ωφέλιμο το γεγονός ότι -με την είσοδο άλλων ονομάτων- μεγαλώνει η αγορά των τηλεοράσεων αυτών, στην οποία προσδοκούμε να διατηρήσουμε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς» πρόσθεσε.

Ο κ. Κουτελός στάθηκε και στη νέα Paper OLED TV της σειράς Signature, η οποία είχε κυρίαρχη θέση στον εκθεσιακό χώρο της LG στο Innofest 2017, αποσπώντας την προσοχή των επισκεπτών. Στην ιδιαίτερη αναφορά που έκανε, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο μοντέλο ως «ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα για τους δρόμους που άνοιξε η τεχνολογία OLED τόσο στο σχεδιασμό όσο και στα χαρακτηριστικά των τηλεοράσεων».

H εντυπωσιακή paper OLED TV (LG Signature OLED TV W) είχε δεσπόζουσα θέση στο χώρο της έκθεσης.

Σε ότι αφορά τις περιφερειακές συσκευές, ο κ. Κουτελός σημείωσε την αύξηση πωλήσεων που παρουσιάζουν οι ηχόμπαρες, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει την αντίστροφη πορεία των home cinema προϊόντων.

 

Διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω στις οικιακές συσκευές ο Έλληνας καταναλωτής   

Στην ενημερωτική συνάντηση συμμετείχε και ο Μάνθος Πάγκαλος, διευθυντής πωλήσεων της LG του τομέα των οικιακών συσκευών. Στη δική του περιγραφή της ελληνικής αγοράς για τον τομέα ευθύνης του, ο κ. Πάγκαλος στάθηκε στην στροφή του καταναλωτή σε πιο αξιόπιστες συσκευές, μια τάση που δείχνει ότι είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η συσκευή που θα επιλέξει θα έχει μια μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, να ανέβει η μέση τιμή πώλησης αυτών των προϊόντων.

Σημαντικές επίσης τάσεις της αγοράς είναι η στροφή προς συσκευές με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε πλυντήρια-στεγνωτήρια. Σύμφωνα με τον κ. Πάγκαλο, ήδη οι συγκεκριμένες συσκευές έχουν κατακτήσει μερίδιο αγοράς που φθάνει στα επίπεδα του 9,5%.

 

«Ανοικτοί» στο Internet of Things

Όπως μας έδειξε στο πλαίσιο του LG Europe Innofest 2017, η κορεάτικη εταιρεία τοποθετείται στρατηγικά στο Internet of Things παρουσιάζοντας πλήθος νέων προϊόντων και λύσεων. Στη στρατηγική αυτή στάθηκε και ο κ. Κουτελός, σημειώνοντας ότι η LG αναπτύσσει ένα ανοικτό σύστημα, παρέχοντας την ευχέρεια σε άλλους κατασκευαστές να παρουσιάσουν λύσεις που θα συνεργάζονται με τα προϊόντα της κορεάτικης εταιρείας, μεγαλώνοντας το οικοσύστημα.

Τα IoT προϊόντα της LG έχουν ξεκινήσει ήδη να διατίθενται στην αγορά της Κορέας και θα μπουν σταδιακά και στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Βέβαια, όπως σημείωσε, είναι απαραίτητη προϋπόθεση η τελική οριστικοποίηση των πρωτοκόλλων πάνω στο συγκεκριμένο κλάδο, ώστε να υπάρξει μια συνεχής ροή νέων προϊόντων και λύσεων.

COMMENTS
TOP BRANDS