busyπαρακαλώ περιμένετε...
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
CATCHY
Η Amazon ανοίγει παράρτημα στη Σλοβακία, ε και;

Η Amazon ανοίγει παράρτημα στη Σλοβακία, ε και;

Η σωστή διάσταση των πραγμάτων

Deasy @ 19.03.2017
Σχόλια -

Την περασμένη εβδομάδα η Amazon ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει ένα κέντρο logistics στην πόλη Σέρεντ της Σλοβακίας, το οποίο θα δημιουργήσει 1.000 προσωρινές θέσεις εργασίας στην ερχόμενη τριετία. Δεν το λες και σημαντικό πράγμα και δεν χρειάζεται να είσαι σνομπ, το αυτό ακριβώς λέει και η Moody’s που σημειώνει πως η σλοβακική οικονομία δημιούργησε 272.400 θέσεις εργασίας το 2016. Πάει να πει (δεν το λέει η Moody’s το deasy το λέει) η προσθήκη της Amazon θα είναι το 1/272 με βάση τα δεδομένα του 2016 σε όρους νέας απασχόλησης και αν αυτό το σπάσουμε σε βάθος τριετίας, η άμεση συνδρομή θα είναι το 1/716 (άντε να προφέρεις τώρα τέτοιο κλάσμα) των νέων θέσεων εργασίας και αν θέλεις να το δεις σε ποσοστό μιλάμα για το 0,001%. Φυσικά αν είσαι Σλοβάκος άνεργος και είσαι ένας από τους 333 που θα προσλαμβάνει κάθε χρόνο η Amazon ουδόλως σε ενδιαφέρουν τα ποσοστά και τα κλάσματα, αλλά ας μείνουμε λίγο σε αυτά που λέει η Moody’s.

Ήδη η Amazon έχει γραφεία στην Μπρατισλάβα, την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, όπου εργάζονται 850 άνθρωποι. Το νέο κέντρο που θα δημιουργηθεί στο Σέρεντ θα εξυπηρετήσει μεταξύ άλλων και τους ανεξάρτητους εμπόρους που πωλούν προϊόντα τους μέσω της πλατφόρμας Amazon Marketplace και ως εδώ καλά. Η Moody’s σχολιάζει πως η επιτυχία της Σλοβακικής οικονομίας έγκειται στο γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία ισχυροποίησε τους δεσμούς της με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως δημιουργώντας το περιβάλλον για την κατασκευή αυτοκινήτων στο έδαφός της. Το 40% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας της χώρας αφορά στα αυτοκίνητα, που φυσικά έχουν ισχυρή παρουσία στην εξαγωγική δραστηριότητα, αντιστοιχούν στο 43% του συνόλου των εξαγωγών της Σλοβακίας. Αυτό ακούγεται εντυπωσιακό είναι όμως και επικίνδυνο διότι ένα στραβοπάτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα βυθίσει τη Σλοβακία στο μαράζι.

Η απόφαση της Amazon, σχολιάζει η Moody’s, να τοποθετήσει το νέο της κέντρο στη Σλοβακία είναι απόδειξη πως η χώρα είναι σε θέση να κατευθύνει τις άμεσες ξένες επενδύσεις και τις εξαγωγές της πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία και επίσης να εξάγει περισσότερες υπηρεσίες και αγαθά στην Ευρώπη. Μια τέτοια εξέλιξη προστατεύει τη χώρα από πιθανά σκαμπανεβάσματα στον χώρο του αυτοκινήτου. Οπότε μικρή στο μάτι η επένδυση της Amazon αλλά σημαντική εφόσον φυσικά επιβεβαιωθεί ο έμμεσος πλην σαφής “χρησμός” της Moody’s πως και άλλες εταιρείες ετοιμάζουν εισιτήρια με προορισμό την Σλοβακία. Βλέπουμε να μαθαίνουμε (ελπίζουμε)…

Topics: B2B
Brands: AMAZON
COMMENTS
TOP BRANDS