Grow Your Business: η δίψα των επιχειρήσεων για εξωστρέφεια αναδείχθηκε και στην Αλεξανδρούπολη

Grow Your Business: η δίψα των επιχειρήσεων για εξωστρέφεια αναδείχθηκε και στην Αλεξανδρούπολη

Ο πιο απομακρυσμένος νομός από την Αθήνα, η πόλη που απέχει από την πρωτεύουσα 840 χιλιόμετρα, η Αλεξανδρούπολη ήταν ο πρώτος σταθμός για το 2020 των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Cosmote, Grow Your Business – Meet the experts. Το #GrowYourBusiness είναι μία πρωτοβουλία που μετράει ήδη τρία χρόνια, έχει επισκεφθεί περισσότερες από 10 πόλεις σε όλη την Ελλάδα και έχει ως στόχο να εκπαιδεύσει μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες στα εργαλεία και κυρίως στις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία για την ανάπτυξη της δραστηριότητάς τους.

Στην πτήση της προηγούμενης Κυριακής για την ακριτική πόλη μπήκα με αρκετούς προβληματισμούς και ενδεχομένως με τις εικόνες που είχα διαμορφώσει για την ακριτική πόλη, 15 και πλέον χρόνια πίσω στην τελευταία μου επίσκεψη. Πόσο μπορεί να έχει διαφοροποιηθεί η οικονομία της πόλης από επιχειρήσεις που κατά κύριο λόγο είναι επικεντρωμένες γύρω από την στρατιωτική παρουσία της περιοχής; Πόσες εξωστρεφείς επιχειρήσεις μπορούν να δραστηριοποιούνται στην περιοχή; Και τελικά, πόσο μεγάλο ήταν το ρίσκο της πρωτοβουλίας να κάνει ποδαρικό στο 2020 από την Αλεξανδρούπολη;

Η πραγματικότητα με διέψευσε. Όχι μόνο γιατί η αίθουσα την επόμενη ημέρα ήταν γεμάτη, όχι μόνο γιατί όλοι οι συμμετέχοντες αφιέρωσαν μία ολόκληρη ημέρα για την εκπαίδευσή τους, αλλά και γιατί η ανάλυση των ανθρώπων που έδωσαν το παρόν στην εκδήλωση μαρτυρούσαν μια διασπορά από διάφορους κλάδους: επικοινωνία & διαφήμιση, εμπόριο, τουρισμός, παραγωγικός τομέας, λιανεμπόριο είναι μόνο μερικοί από εκείνους τους τομείς που εκπροσωπήθηκαν στο Meet The Experts της Αλεξανδρούπολης. Άνθρωποι που (αρχίζουν να) κατανοούν τις αλλαγές που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία στη λειτουργία των επιχειρήσεών τους και θέλουν να ενημερωθούν από ειδικούς για τις πρώτες ενέργειες που θα μπορούσαν να κάνουν στον ψηφιακό κόσμο για να τις αναπτύξουν. Για να τις μεγαλώσουν, για να τις διαφημίσουν πιο αποτελεσματικά, για να απευθυνθούν ενδεχομένως σε αγορές μεγαλύτερες από το γεωγραφικό διαμέρισμα στο οποίο δραστηριοποιούνται.

Αυτή η δίψα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της επαρχίας για εξωστρέφεια είναι κάτι που το έχει διαπιστώσει επανειλημμένες φορές μέσα από τις ημερίδες του Grow Your Business, ο Θάνος Φαλάγγας (Enterprize & Business Marketing & CRM Director του Ομίλου ΟΤΕ), κάτω από τη διεύθυνση του οποίου υλοποιείται η πρωτοβουλία.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα εκείνες που εδρεύουν στην επαρχία, θέλουν πολύ να εξελιχθούν αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις δεν γνωρίζουν τον τρόπο, δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις, ή δεν διαθέτουν το απαιτούμενο budget, συνεπώς χρειάζονται υποστήριξη και έξυπνες λύσεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν το δικό τους ψηφιακό ταξίδι. Αυτόν τον στόχο εξυπηρετεί η πρωτοβουλία του Grow Your Business. Δίνει βαρύτητα στην εκπαίδευση και την τεχνογνωσία της αγοράς, που οι ειδικοί σε διάφορους κλάδους μοιράζονται με τους επιχειρηματίες κάθε πόλης» μου ανέφερε σε ένα από τα διαλείμματα του Grow Your Business της Αλεξανδρούπολης.

O Θάνος Φαλάγγας, Enterprize & Business Marketing & CRM Director του Ομίλου ΟΤΕ, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.

 Μία θερμή ανταπόκριση τελικά, που οδήγησε στο δεύτερο κύκλο των ημερίδων, ο οποίος δεν ήταν αρχικά στο πλάνο, όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο κ. Φαλάγγας, ο οποίος πρόσθεσε στην κουβέντα μας ότι οι συμμετοχές σε όλη την Ελλάδα προσεγγίζουν τις 4.000 επιχειρήσεις. Αριθμός που δείχνει ότι οι τοπικές επιχειρήσεις, ακόμα και πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα, αντιλαμβάνονται ότι ο online κόσμος τις αφορά, ότι μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη από την ψηφιακή τους παρουσία. Ότι τελικά μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός για την ανάπτυξή τους.  

 

To βασικό ερώτημα: πώς ξεκινάω το ταξίδι στην τεχνολογία

Η απόφαση για να ξεκινήσει κάποιος αυτό το ταξίδι στον ψηφιακό κόσμο είναι από μόνη της σημαντική. Όμως πριν γίνουν τα πρώτα βήματα προς τα μπροστά, χρειάζεται ένα βήμα πίσω. Στον online κόσμο που καταργούνται τα σύνορα των παραδοσιακών περιορισμών, όσο απέραντες είναι οι ευκαιρίες για μια επιχείρηση άλλο τόσο μεγάλος είναι και ο ανταγωνισμός. Άρα αυτή η απόφαση πρέπει να είναι συμπαγής και πρέπει να υπηρετηθεί με συνέπεια. Η ψηφιακή τεχνολογία δεν είναι από μόνη της το κλειδί της επιτυχίας. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της επιχείρησης, ένα εργαλείο που μπορεί να αναδειχθεί ως η περιουσία του επιχειρηματία, όμως ο καθοριστικός παράγοντας εξακολουθεί να είναι ο άνθρωπος. Ο ένας στην περίπτωση μίας προσωπικής επιχείρησης, η ομάδα ανθρώπων σε μεγαλύτερα σχήματα. «Η τεχνολογία μας βοηθάει, όμως δεν κάνει τα πάντα. Το ταξίδι είναι δικό μας, ο άνθρωπος είναι πίσω από όλα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Θάνος Φαλάγγας,

Το βήμα αυτό λοιπόν δεν είναι βήμα αποτροπής, είναι μια απαραίτητη ενέργεια προκειμένου το ταξίδι στον ψηφιακό κόσμο να είναι πιο αποτελεσματικό. Να έχει πιο στέρεα θεμέλια, να οδηγήσει σε μια πιο ειλικρινή επαφή με το κοινό / υποψήφιο πελάτη. Είναι ένα βήμα που δεν εξαρτάται από το μέγεθος της επιχείρησης, έχει εφαρμογή σε όλο το εύρος.

 

Το budget δεν έχει σημασία

Αντίστοιχα, η ψηφιακή τεχνολογία προσφέρει στις επιχειρήσεις την ευχέρεια να κινηθούν αποτελεσματικά ανεξάρτητα από το budget που μπορούν να διαθέσουν. Στη διάθεση κάθε επιχείρησης υπάρχουν πλήθος ψηφιακών εργαλείων, ακόμα και μηδενικού κόστους, που μπορεί να εκμεταλλευτεί για την προώθησή της. Μία ανατρεπτική σκέψη, μία σωστή στρατηγική, μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα.

H Άρτεμις Λαμπρινίδη, Online Marketing & Social Media Section Manager, Όμιλος ΟΤΕ.

Προς αυτήν την κατεύθυνση μίλησε τόσο ο Χρήστος Λάτος (Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Ogilvy), δείχνοντας παραδείγματα εταιρειών που κινήθηκαν έξω από το κουτί και αναδείχθηκαν, όπως επίσης και η Άρτεμις Λαμπρινίδη (Online Marketing & Social Media Section Manager, Όμιλος ΟΤΕ), η οποία ανέλυσε τα επτά βασικά βήματα στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση στην παρουσία της στα social media. Στη στρατηγική αυτή, σύμφωνα με την κ. Λαμπρινίδη, σημασία δεν έχει η ποσότητα των καναλιών που θα επιλέξει να έχει παρουσία η επιχείρηση. «Είναι προτιμότερη η παρουσία σας σε ένα κανάλι από τη διατήρηση λογαριασμών σε όλα τα social media, χωρίς ουσιαστική επαφή με το κοινό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Περίπου στο ίδιο κλίμα ήταν και η ομιλία του Ηλία Σούση (Head of Domestic Market & YouTube, Google Ελλάς), ο οποίος υπέδειξε τις βασικές αρχές στόχευσης διαφήμισης αλλά και τη μεθοδολογία της εύστοχης ανάλυσης των δεδομένων, προκειμένου οι επιχειρήσεις να είναι σε θέση να κατανοούν καλύτερα τη συμπεριφορά του κοινού στο περιβάλλον της Google.

 

Μονόδρομος η ψηφιακή τεχνολογία

Σε ένα κόσμο που είναι (ζει) όλο και περισσότερο online η ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων καθίσταται πιο σημαντική από τη φυσική, ανέφερε ο Θάνος Φάλαγγας, παραθέτοντας παραδείγματα εταιρειών που δεν διέγνωσαν νωρίς τα σημάδια αυτού του ψηφιακού μετασχηματισμού (Nokia, Motorola κλπ.) και τελικά κατέρρευσαν. Σε αντίστοιχο κλίμα ήταν και η αναφορά της Άρτεμις Λαμπρινίδη, η οποία σημείωσε ότι «δεν υπάρχει επιλογή αν θα κάνουμε ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά πόσο καλά θα το κάνουμε».

O Μιχάλης Τσικνάκης, διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport.

Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένου ψηφιακού μετασχηματισμού είναι και η επιχείρηση Cosmos Sport, με τον Μιχάλη Τσικνάκη, διευθύνοντα σύμβουλο, να αφηγείται στο κοινό της Αλεξανδρούπολης τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία έχτισε στα χρόνια της εφαρμογής των capital controls την ψηφιακή της παρουσία, δημιουργώντας μια πολυκαναλική αλυσίδα αθλητικών ειδών. Μία απόφαση, που εμπεριείχε αρκετό ρίσκο, όπως σημείωσε, που ήρθε σε κόντρα με τις παραδοσιακές δομές πάνω στις οποίες είχε χτιστεί μέχρι τότε η Cosmos Sport. Μία απόφαση όμως που αποδείχθηκε επωφελής, όχι μόνο γιατί οι online πωλήσεις πλέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% του τζίρου της εταιρείας αλλά και γιατί συνετέλεσε στην αύξηση του δικτύου καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. «Πολλές φορές είναι η έμπνευση του επιχειρηματία» ανέφερε, προσθέτοντας ότι η Cosmos Sport επενδύει πλέον αδιαλείπτως στην ψηφιακή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της.

Κατά συνέπεια, «το ταξίδι μιας επιχείρησης στο digital δεν αφορά μόνο την προσέλκυση του πελάτη αλλά και την αλλαγή της λειτουργίας της ίδιας της επιχείρησης». Ποιο είναι η πιο δύσκολη διάσταση από τις δύο; «Μπορεί να υπάρξει η μία χωρίς την άλλη;», ρωτήσαμε τον Θάνο Φαλάγγα. «Θεωρώ ότι και οι δύο πυλώνες είναι εξίσου σημαντικοί και σίγουρα αλληλένδετοι. Αυξάνοντας την εξωστρέφειά τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες και έτσι να αυξήσουν τα έσοδά τους. Αντίστοιχα, με την ψηφιοποίηση των λειτουργιών τους, για παράδειγμα με την υιοθέτηση cloud υπηρεσιών ή CRM λύσεων, μπορούν να μειώσουν τις λειτουργικές τους δαπάνες και να ενισχύσουν την ευελιξία τους, βελτιώνοντας, ταυτόχρονα, την εμπειρία του πελάτη. Ωστόσο, για να ξεκινήσουν το ψηφιακό τους ταξίδι, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σε νέα εργαλεία, ψηφιακές λύσεις, καθώς και στην εκπαίδευση - τη δική τους και των ανθρώπων τους. Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο, κυρίως για τους μικρούς και τους μικρομεσαίους, όμως είναι αποδεδειγμένο ότι μπορεί να φέρει απτά αποτελέσματα».

GROW YOUR BUSINESS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,COSMOTE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home