Clubhouse: το νέο hype στα social media

Clubhouse: το νέο hype στα social media

Λιγότερο από ένα χρόνο μετά την έναρξη της λειτουργίας του, το Clubhouse είναι εδώ και μερικές ημέρες το hot topic στα social media. Διαθέτοντας άγνωστο προς το παρόν ακριβή αριθμό χρηστών (εκτιμώνται κοντά στα 2 εκατομμύρια), το Clubhouse είναι πλέον ο νέος μονόκερος των κοινωνικών δικτύων, με την αποτίμησή του να αγγίζει το 1 δισ. δολάρια.

Ξεφεύγοντας από το γραπτό λόγο ή από την εικόνα που κατά κανόνα χρησιμοποιούν τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα της εποχής μας, το Clubhouse επιχειρεί να μεταφέρει το διάλογο που πραγματοποιείται σε αυτά στον προφορικό. Μόνο δηλαδή με τη φωνή. Στην παρούσα φάση λειτουργεί μόνο με προσκλήσεις και αποκλειστικά για τους χρήστες του iPhone.

Για να εγγραφείτε λοιπόν στο Clubhouse θα πρέπει να έχετε στην κατοχή σας ένα iPhone και κάποιος γνωστός σας (ήδη μέλος του) να σας στείλει μια πρόσκληση. Με την εγγραφή σας μπορείτε να ακολουθήσετε άλλους χρήστες ή θεματικές, αποκτώντας έτσι πρόσβαση σε διάφορα chat rooms. Αποκλειστικά φωνητικά, τα chat rooms είναι προσωρινά. Κάθε χρήστης μπορεί να συμμετέχει στην κουβέντα (σηκώνοντας χέρι από τη σχετική επιλογή, για να του δώσει το λόγο ο administrator) αλλά με την ολοκλήρωσή του σβήνεται (δεν αποθηκεύεται κάπου) και δεν υπάρχει και η δυνατότητα εγγραφής.

Εδώ και ένα περίπου χρόνο το Clubhouse δείχνει να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αρκετών διασημοτήτων, όπως η Όπρα Γουϊνφι, ο Άστον Κούτσερ, πολιτικών, επιχειρηματιών αλλά και του Ίλον Μασκ.

Τον ιδρυτή της SpaceX τον αφήσαμε τελευταίο και ξεχωριστό γιατί το τελευταίο διάστημα αποδεικνύεται ότι είναι τόσο επιδραστικός όσο καμία άλλη προσωπικότητα του καιρού μας. Αυτό αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά σε chat room του Clubhouse, όταν και ο Ίλον Μασκ μίλησε για την SpaceX, το όραμα της μετοίκησης στον Άρη, το bitcoin κ.α. Tο συγκεκριμένο chat room το άκουσαν 5000 άτομα, που είναι και το όριο συμμετοχής που δίνει η εφαρμογή. Στο ίδιο chat room ο Ίλον Μασκ προσκάλεσε στην συζήτηση και τον επικεφαλής της Robinhood, Βλαντ Τένεβ, σε μια μίνι συνέντευξη, στην οποία ο δεύτερος επιχείρησε να εξηγήσει τι είχε συμβεί την προηγούμενη εβδομάδα στo Χρηματιστήριο με τη Gamestop.

Μία κίνηση που από αρκετούς θεωρήθηκε ως «κίνηση δημοσίων σχέσεων» (PR Stunt) από τον επενδυτικό οίκο Andreessen Horowitz, ο οποίος έχει τοποθετήσει κεφάλαια τόσο στην Robinhood όσο και σε startups που συνεργάζονται με τις εταιρείες του Ίλον Μασκ. Τελευταία κίνηση του συγκεκριμένου οίκου είναι και τα χρήματα που επένδυσε στο Clubhouse, όπως έγινε γνωστό την Κυριακή, ανεβάζοντας την αποτίμησή του στο 1 δισ. δολάρια. Δέκα φορές πάνω από την προηγούμενη αποτίμηση του Clubhouse πριν από οκτώ μήνες.

Χρήματα που όπως έγινε γνωστό θα επενδυθούν μεταξύ άλλων για το λανσάρισμα υπηρεσιών και χαρακτηριστικών επί πληρωμή αλλά και για ένα πρόγραμμα χρηματικής επιβράβευσης των δημοφιλών χρηστών.

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι στο "σύμπαν" του Clubhouse δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς ήδη είναι αρκετοί εκείνοι που κατηγορούν την πλατφόρμα ότι δεν καταφέρνει να αντιμετωπίσει καλά τη ρητορική μίσους. Διατηρώντας την δυναμική του και αυξάνοντας τη βάση των χρηστών είναι δεδομένο ότι το Clubhouse θα έρθει και αυτό αντιμέτωπο με τις αντίστοιχες προκλήσεις ελέγχου του περιεχομένου που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες πλατφόρμες, όπως το Facebook και το Twitter. Προς το παρόν ίσως περνάει ακόμα κάτω από το ραντάρ των ρυθμιστικών αρχών...

CLUBHOUSE,STARTUPS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home