Νέα πρότυπα για display από το ΙΑΒ

Νέα πρότυπα για display από το ΙΑΒ

Έξι καινούρια format για την online διαφήμιση (και συγκεκριμένα για το display) προτείνει το ΙΑΒ, μετά από έναν πεντάμηνο διαγωνισμό στον οποίο έλαβαν μέρος 24 εταιρείες και στον οποίον κατατέθηκαν 36 προτάσεις. Τα έξι καινούρια format (Portrait, Slider, Billboard, Filmstrip, Pushdown και Sidekick) θα γίνουν επίσημα πρότυπα του ΙΑΒ μετά από ένα εξάμηνο «επικύρωσης» από την αγορά –το εξάμηνο ξεκινάει άμεσα, πράγμα που σημαίνει ότι λίαν συντόμως θα αρχίσουμε, πιθανότατα, να τα βλέπουμε και στην Ελλάδα. Για την ιστορία, οι νικήτριες εταιρείες ήταν οι AOL, Unicast & Mediamind, Google/YouTube, Microsoft, Pictela και Unicast.

Κάτι το οποίο μας έκανε εντύπωση και στις έξι προτάσεις (τις οποίες μπορείτε να δείτε στο site του ΙΑΒ, στη διεύθυνση http://www.iab.net/risingstars) είναι ότι παρά το ότι οι σχεδιαστές τους έχουν συμπεριλάβει αρκετά στοιχεία interaction (σε κάποιες μάλιστα, προτείνουν και τη δυνατότητα σύνδεσης με social networks), βασικά κινούνται προς μια πιο τηλεοπτική προσέγγιση: είναι μεγάλες (από 300 Χ 1050 έως και full screen), περιλαμβάνουν δυνατότητες για πολύ βίντεο και ήχο και, κρίνοντας από τα δείγματα που κατέθεσαν, δίνουν μεγάλη έμφαση στο branding. Προφανώς, καθώς πρόκειται για Ίντερνετ, ακόμα δεν διακόπτουν/υποκαθιστούν το περιεχόμενο, όμως η τάση δείχνει να είναι προς τα εκεί.

Εν αναμονή, λοιπόν των καινούριων προτύπων. Οι κατασκευαστές τους δίνουν έμφαση στο ότι οι δημιουργοί διαφήμισης θα έχουν έναν πιο ευρύ καμβά για να εκφράσουν τα μηνύματά τους, όμως το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι από ποιό σημείο και μετά ο χρήστης χάνει τον έλεγχο της επιλογής περιεχομένου. Ναι μεν όλα τα νέα πρότυπα προσπαθούν να παραμείνουν στο περιθώριο του περιεχομένου, όμως το μέγεθος και η δυναμικότητά τους (ειδικά η έμφαση στο βίντεο) σίγουρα λειτουργούν ως περισπασμός. Οι επόμενοι έξι μήνες, θα δείξουν αν οι content providers και οι επισκέπτες τους θα υιοθετήσουν στην πράξη τα καινούρια πρότυπα ή αν θα τα θεωρήσουν υπερβολικά «τηλεοπτικά».

IAB,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home