Σε ελεύθερη πτώση οι τιμές των κινητών τηλεφώνων

Μεγάλες εκπλήξεις στα μερίδια τα κατασκευαστών.

Σε ελεύθερη πτώση οι τιμές των κινητών τηλεφώνων

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η πτώση στη μέση τιμή πώλησης των κινητών τηλεφώνων στην Ελλάδα, όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε από τα στοιχεία της GfK για το πρώτο επτάμηνο του 2014. Ειδικότερα, όπως αναδεικνύεται από τα συγκεκριμένα στοιχεία, ένα στα πέντε smartphones που πωλούνται στη χώρα μας έχουν τιμή πώλησης κάτω από τα 100 ευρώ, ενώ πάνω από το 70% των “έξυπνων” κινητών τηλεφώνων που διετέθηκαν μέσα στο 2014 στη χώρα μας κόστιζε κάτω από τα 200 ευρώ.

Τους 7 πρώτους μήνες του 2014 διετέθησαν στην ελληνική αγορά λίγο κάτω από 1,5 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας, εκ των οποίων περίπου το 60% ήταν smartphones. Σε σχέση πάντως με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013, υπάρχει μία πτώση της τάξεως του 7,5% παρά την αύξηση κατά 4,9% στις πωλήσεις smartphones. Όσον αφορά το ποσό που δαπάνησαν οι Έλληνες καταναλωτές, κινήθηκε σε επίπεδα λίγο πάνω από τα 215 εκατ. ευρώ. Το νούμερο αυτό είναι κατά 8% μικρότερο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς ο Έλληνας καταναλωτής αναζητά οικονομικότερες προτάσεις. Γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα η μέση τιμή αγοράς να διαμορφωθεί κάτω από τα 150 ευρώ.

 

Όλο και πιο προσιτές συσκευές

Ενδεικτικά αυτής της στροφής είναι τα παρακάτω στοιχεία: το 22% των smartphones που διετέθησαν κόστιζε κάτω από 100 ευρώ, το 25,9% μεταξύ 100 και 150 ευρώ και το 23,3% ήταν μεταξύ 150 και 200 ευρώ. Προσθέτοντας όλα τα παραπάνω, βλέπουμε ότι το 71,2% των smartphones που διετέθησαν στην Ελλάδα κόστιζαν έως 200 ευρώ. Ποσοστό που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη μεταβολή σε σχέση με το 2013. Ωστόσο, την προηγούμενη χρονιά μόλις το 14,5% των smartphones ήταν κάτω από τα 100 ευρώ.

Άλλη μια σημαντική μεταβολή παρατηρείται και στα υψηλά στρώματα της αγοράς, καθώς το ποσοστό των συσκευών αξίας άνω των 500 ευρώ έπεσε κατά σχεδόν 4 μονάδες. Από το 12,2% στο πρώτο επτάμηνο του 2013 έπεσε στο 8,5%, με αποτέλεσμα η αμέσως χαμηλότερη κατηγορία για smartphones αξίας 200 έως 500 ευρώ να παρουσιάσει σχεδόν αντίστοιχη αύξηση.

 

Vodafone και Alcatel οι μεγάλες εκπλήξεις

Οι παραπάνω αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή είχαν ως αποτέλεσμα να δούμε και σημαντικές εκπλήξεις στα μερίδια αγοράς των κατασκευαστών. Στο σύνολο των πωλήσεων (δηλαδή “κλασικά” κινητά τηλεφωνα και smartphones) η Samsung είναι πρώτη με 36% με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη Nokia (22,3%) και την “έκπληξη” Alcatel που είναι τρίτη με 10,7%. Τόσο η Nokia όσο και η Alcatel έχουν μοντέλα που κινούνται σε χαμηλά μοντέλα με την πρώτη να δίνει μεγάλη έμφαση σε “κλασικά” κινητά με τη σειρά Asha. Την πεντάδα κλείνει η Sony (6,4%) και η Vodafone (6,2%), ενώ μερίδια άνω του 5% έχουν ακόμη η Apple και η LG που κινούνται στο 5,3%.

Στα smartphones, με βάση τις πωλήσεις τεμαχίων, έχουμε επίσης ορισμένες ενδιαφέρουσες εκπλήξεις. Η Samsung παραμένει μακράν πρώτη με μερίδιο 36,5%, κυριαρχώντας στην κατηγορία 100-200 ευρώ, με τη Sony να ακολουθεί με 10,7% και τη Vodafone να είναι τρίτη με 10,4%. Το ποσοστό της τελευταίας αποτελεί έκπληξη, καθώς έχει λίγα μοντέλα, τα οποία ταυτόχρονα πωλούνται μόνο από τα καταστήματα της. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Vodafone κατέχει το 31% της αγοράς κάτω από τα 100 ευρώ. Ακόμη, μεγαλύτερη έκπληξη είναι, όμως, η τέταρτη θέση της Nokia, η οποία είναι η μόνη που “ασχολείται” με το λειτουργικό Windows Phone με μερίδιο στα smartphones της τάξεως του 9,2%. Η Nokia ξεπέρασε την Apple που είναι στο 8,9% αλλά και την LG που είναι στο 8%. Άξιο αναφοράς επίσης το 3,7% των συσκευών Turbo-X της Πλαίσιο Computers.

SMARTPHONES,ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home