“Κοντά τα χέρια σας”

Το Netflix προειδοποιεί τους παρόχους Internet

Deasy @ 31.01.2014
“Κοντά τα χέρια σας”

Προειδοποιητικές βολές προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εξαπόλυσε πριν από μερικές μέρες ο διευθύνων σύμβουλος του Netflix εφόσον σκέφτονται να εφαρμόσουν την κατάργηση της δικτυακής ουδετερότητας (net neutrality), σε συνέχεια της σχετικής απόφασης δικαστηρίου στις ΗΠΑ.

Με βάση τη σχετική απόφαση, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν τη δυνατότητα να συνάψουν συμφωνίες με παρόχους περιεχομένου, προκειμένου το δικό τους περιεχόμενο να φθάνει στο χρήστη με την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Αντίθετα, πάροχοι περιεχομένου που δεν θα συνάψουν αντίστοιχες συμφωνίες θα δουν το δικό τους περιεχόμενο να καταλήγει στις οθόνες των χρηστών σε χειρότερη ποιότητα, καθώς δεν θα διαθέτουν το απαραίτητο bandwidth που χρειάζονται.

Εφόσον ξεκινήσουν να εφαρμόζουν τη σχετική απόφαση οι πάροχοι, το Netflix θα βρεθεί σε δυσμενή θέση, καθώς για να εξασφαλίσει την απαραίτητη χωρητικότητα για τη διανομή του περιεχομένου του θα πρέπει να τους πληρώσει αδρά. Ήδη το Netflix θεωρείται ότι αποτελεί τη νούμερο 1 εταιρεία σε χρήση bandwidth στον κόσμο, ενώ μόνο για τις ΗΠΑ η data κίνηση μέσω Netflix αντιστοιχεί στο 1/3 της συνολικής κίνησης. Με άλλα λόγια, αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης σημαίνει και αλλαγή του εμπορικού μοντέλου της υπηρεσίας.

Πριν από μερικές μέρες λοιπόν, ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικάνικης εταιρείας, Reed Hastings, σε επιστολή του προς τους μετόχους, τόνισε ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα πρέπει να αποκλείσουν αυτήν την προοπτική, καθώς θα αντιμετωπίσουν την οργή των χρηστών. Ενδεικτικά είναι τα λόγια του: «θα διαμαρτυρηθούμε έντονα και θα ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να απαιτήσουν το ανοικτό Internet για το οποίο πληρώνουν». Η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινήσει η εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης και αλλοιωθεί η ποιότητα της όποιας υπηρεσίας, ο πρώτος στόχος των χρηστών δεν αποκλείεται να είναι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, ανεξάρτητα από το αν γνωρίζουν ή όχι τις αιτίες. Γιατί δεν είναι εύκολο να δικαιολογήσεις στον χρήστη ότι για μία υπηρεσία που μέχρι χθες είχες «άψογο σήμα», από σήμερα θα πρέπει να συμβιβαστείς με χειρότερη ποιότητα.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το YouTube, που επίσης έχει ανάλογες ανάγκες σε bandwidth. Αν ως χρήστης μέχρι σήμερα έβλεπες άψογα τα βίντεο και από αύριο αρχίζεις να διαπιστώνεις ότι σταματάνε κάθε τόσο, ποιον θα έπαιρνες τηλέφωνο για να διαμαρτυρηθείς; Την Google ή τον πάροχο Internet;

Πάντως, στην ίδια επιστολή ο κ. Hastings χρησιμοποιεί πιο φιλική γλώσσα για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (μάλλον τακτική "καρότου και μαστίγιου") πιστεύοντας εκ των προτέρων ότι οι τελευταίοι θα αναγνωρίσουν ότι η ανάπτυξή τους και η επιχειρηματική τους επιτυχία οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στην δημοτικότητα διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως το Netflix, από την πλευρά των χρηστών.

NETFLIX,ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ INTERNET,NET NEUTRALITY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home