busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FACE2FACE
Vodafone: Ετοιμάζουμε μια νέα τηλεοπτική πλατφόρμα

Vodafone: Ετοιμάζουμε μια νέα τηλεοπτική πλατφόρμα

Συνέντευξη με τον Αχιλλέα Κανάρη, Εμπορικό Διευθυντή Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone Ελλάδας.

Φανούρης Δρακάκης @ 21.11.2017
Σχόλια -

Την είδηση ότι η Vodafone βρίσκεται στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης μιας νέας τηλεοπτικής πλατφόρμας, που θα δώσει καινούριες δυνατότητες στο Vodafone TV μας έδωσε η συζήτηση που είχαμε με τον Αχιλλέα Κανάρη, Εμπορικό Διευθυντή Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone Ελλάδας. Αναλυτικά:


Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πλεονεκτήματα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έναντι των ελεύθερων τηλεοπτικών καναλιών στο χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου; Αντίστοιχα, ποια είναι τα μειονεκτήματά τους;

Στη δική μας βιομηχανία έχουμε μάθει να ακούμε τη φωνή του καταναλωτή και να προσαρμόζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας σε αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα έρχεται από την κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών, Vodafone Family, η οποία περιλαμβάνει τα οικογενειακά προγράμματα Vodafone Family One που καλύπτουν συνολικά τις επικοινωνιακές ανάγκες όλων των μελών σε ομιλία, διαδίκτυο και ψυχαγωγία. Για να φτάσουμε εκεί, πραγματοποιήσαμε έρευνα για την καταγραφή των αναγκών και των συνηθειών της ελληνικής οικογένειας με σκοπό να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας, ώστε να μπορούμε να την υποστηρίζουμε έμπρακτα απέναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Και μία από τις προκλήσεις της είναι ότι ο ποιοτικός χρόνος που περνά συνολικά η οικογένεια είναι μόλις 48 λεπτά κατά μέσο όρο την ημέρα. Έτσι, εστιάσαμε γύρω από το συγκεκριμένο πρόβλημα της σύγχρονης οικογένειας, ενθαρρύναμε μια αλλαγή στάσης αλλά παράλληλα δώσαμε στην οικογένεια περισσότερες δυνατότητες που διευκολύνουν την καθημερινότητα.  Αντίστοιχη στόχευση προς την οικογένεια έχουμε κάνει και στο Vodafone TV, εμπλουτίζοντάς το τόσο με το καλύτερο περιεχόμενο για παιδιά όσο και με το ποιοτικό αθλητικό περιεχόμενο των καναλιών Novasports με σκοπό να αυξήσουμε τις ευκαιρίες για ποιοτική διασκέδαση στο σπίτι.

Η άλλη διαφορά είναι η ευελιξία που παρέχει η τηλεοπτική μας πλατφόρμα Vodafone TV σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια. Ο πελάτης του Vodafone TV μπορεί να δει χωρίς περιορισμούς ό,τι θέλει, όποτε το θέλει, σε αντίθεση με την ελεύθερη τηλεόραση, στην οποία ο τηλεθεατής είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τη ροή του προγράμματος κάτι που, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, δύσκολα μπορεί να κάνει ο σύγχρονος τηλεθεατής.

Η τρίτη διαφορά είναι τεχνολογική, καθώς η ελεύθερη τηλεόραση μεταδίδει το πρόγραμμά της μέσω επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, ενώ εμείς μέσω διαδικτύου (IPTV).  Η ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς θα τονώσει και θα εμπλουτίσει τις δυνατότητές μας στην τηλεόραση, ενώ η νέα over the top (OTT) τηλεοπτική πλατφόρμα που αναπτύσσουμε, θα λειτουργεί ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών, φέρνοντας νέες καινοτομίες για τους καταναλωτές.

Θεωρούμε ότι η τεχνολογική εξέλιξη ενδυναμώνει όλο και περισσότερο τη Vodafone ως πάροχο ολιστικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Για παράδειγμα να αναφέρουμε, το on demand video, έναν τρόπο θέασης που πιστεύουμε καιρό τώρα, έχουμε ήδη χτίσει τον μεγαλύτερο OnDemand κατάλογο στην χώρα και  αποτελεί μία διεθνή τάση που αυξάνεται παγκοσμίως, μέσα από νέες τηλεοπτικές πλατφόρμες και παρόχους περιεχομένου. Αναμφίβολα, το μέλλον φέρνει προκλήσεις για όλους, ωστόσο μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την βαθιά μας πεποίθηση ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας λειτουργεί προς όφελός μας.

 

Έχουμε την αίσθηση ότι μετά από αρκετά χρόνια, όταν και έκαναν μαζικά την εμφάνισή τους τα «ψηφιακά video club» των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, αναθερμαίνεται ξανά η δραστηριότητά τους στο χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου. Πόσο πιο ώριμη είναι πλέον η ελληνική αγορά τόσο από την πλευρά των εταιρειών όσο και από την πλευρά του καταναλωτή, δεδομένης και της οικονομικής δυσπραγίας;

Σίγουρα, η οικονομική συγκυρία δεν βοηθά γενικώς τις ποιοτικές παραγωγές και αυτό δεν αφορά μόνο τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά τόσο την τηλεόραση όσο και τον κινηματογράφο γενικότερα. Το ποιοτικό περιεχόμενο απαιτεί αυξημένες επενδύσεις, οι οποίες γίνονται με φειδώ, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και τις συνθήκες της αγοράς. Ωστόσο, δεν θεωρούμε τυχαίο το γεγονός ότι η ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα προχώρησε παράλληλα με την δημοσιονομική κρίση. Θεωρούμε ότι το περιεχόμενο αποτελεί μία οικονομική εναλλακτική υψηλής αξίας για διασκέδαση στο σπίτι, αφορά όλους και, όπως έχουμε διαπιστώσει, αποτελεί αφορμή για να περνάνε οι οικογένειες ακόμα περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί κάτι που έχουν ιδιαίτερα ανάγκη αυτή την περίοδο

Συνεπώς  παραμένουμε αισιόδοξοι. Μέσα από τη συμφωνία μας στη χονδρική αγορά για τη διανομή του περιεχομένου των καναλιών Novasports στους πελάτες μας, δείξαμε ότι ο εκδημοκρατισμός του περιεχομένου είναι πολύ σημαντικός, εάν οι πάροχοι θέλουν να παρέχουν βιώσιμα, ολοκληρωμένα προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς περιορισμούς. Πιστεύουμε ότι το δικό μας μοντέλο, το οποίο αλλάζει τη λειτουργία της αγοράς, θα φέρει περισσότερες δυνατότητες για τους καταναλωτές. Οι Έλληνες πολίτες σίγουρα δαπανούν λιγότερα χρήματα σε σχέση με το παρελθόν, πιστεύουμε όμως ότι αγκαλιάζουν ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, όταν αυτά προσφέρονται στην κατάλληλη τιμή.

 

Ποιες προκλήσεις για τα δίκτυα δημιουργούν οι απαιτήσεις των καταναλωτών για on demand τηλεοπτικό περιεχόμενο, όπου κι αν βρίσκονται;

Οι Έλληνες γενικώς αγαπούν την εικόνα και το βίντεο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η Ελλάδα έχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στον κόσμο τόσο στην παρακολούθηση τηλεόρασης όσο και στην κατανάλωση περιεχομένου στο Youtube. Μάλιστα, η χώρα μας έχει μία από τις υψηλότερες θεάσεις video στο YouTube στην Ευρώπη ενώ, σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία, η κατανάλωση video μέσω smartphones αποτελεί πια το 1/5 τις συνολικής θέασης από όλες τις συσκευές.

Στη Vodafone χαράσσουμε τη στρατηγική μας προκειμένου να απαντήσουμε στις συγκεκριμένες ανάγκες των καταναλωτών μας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα έρχεται από το Vodafone PASS, ένα νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα που ήρθε να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας των πελατών μας και δημιουργήθηκε από την ανάγκη τους για όλο και περισσότερα data στο κινητό τους, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν ξέγνοιαστα τις αγαπημένες τους εφαρμογές social media, chatting και video, με απόλυτο σεβασμό στην ουδετερότητα του διαδικτύου.

Σήμερα, οι τρεις κατηγορίες που περιλαμβάνονται στο Vodafone PASS (social media, chat και video) αφορούν εφαρμογές που αποτελούν το 87% της χρήσης των συνδρομητών στην Ελλάδα. Το βίντεο προφανώς και διαθέτει τη μερίδα του λέοντος. Τους τελευταίους εννέα μήνες στο Instagram και στο Facebook καταναλώνεται υπερδιπλάσιος όγκος δεδομένων, σε σχέση με το παρελθόν, καθώς νέες δυνατότητες έχουν επιτρέψει στους χρήστες να αναρτούν μικρά video stories. Άλλωστε, σε σχέση με πριν από δύο χρόνια, η χρήση δεδομένων έχει σχεδόν τριπλασιαστεί στο δίκτυό μας και εκτιμούμε ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται ραγδαία και στο μέλλον.  Σε αυτό απαντούμε με συνεχείς επενδύσεις στις καλύτερες ψηφιακές υποδομές.

Στη σταθερή προσφέρουμε το Vodafone TV σε επιλέξιμους πελάτες που έχουν εγγυημένη ταχύτητα τουλάχιστον 5,5 Mbps. Η ανάπτυξη των δικών μας δικτύων οπτικών ινών, αλλά και η διάθεση ευρυζωνικών υπηρεσιών νέας γενιάς από την πλευρά μας στο πλαίσιο του καθορισμού των περιοχών Vectoring, θα δώσουν νέες δυνατότητες και υψηλότερες ταχύτητες για τους καταναλωτές.

Παράλληλα, ετοιμάζουμε μία νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούριες δυνατότητες στο Vodafone TV, καθώς θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), θα παρέχει τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών και θα προσφέρει ευελιξία, σύγχρονες τεχνολογίες και περιεχόμενο που συναρπάζει. Είναι στρατηγικός στόχος της εταιρείας μας να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, απαντώντας στις σύγχρονες ανάγκες του ελληνικού νοικοκυριού συνολικά.


Πόσο εύκολο ή δύσκολο στοίχημα είναι για ένα πάροχο τηλεοπτικού περιεχομένου να απαντήσει στις ανάγκες του νεανικού (και δυναμικού, όπως συνηθίζουμε να λέμε) κοινού;

Είναι ένα ιδιαίτερο στοίχημα. Το νεανικό κοινό έχει μεγαλύτερη εξοικείωση με την τεχνολογία, το ψηφιακό περιβάλλον και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχει μάθει να βλέπει αυτό που θέλει, την ώρα που το θέλει και σε όποια συσκευή το θέλει. Επίσης, θέλει περιεχόμενο χωρίς σύνορα και αποκλειστικότητα. Η συμπεριφορά του κοινού αλλάζει. Οι ώρες γραμμικής θέασης (linear TV) έχουν μειωθεί κατά 16% σε σχέση με το 2010, την ώρα που η κατανάλωση περιεχομένου On Demand έχει αυξηθεί κατά 50%. Έρευνες δείχνουν ότι η πλειονότητα των χρηστών smartphones καταναλώνει περιεχόμενο από το τηλέφωνό του – μία τάση που υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με το 2012. Η τηλεθέαση μέσω TV sets & desktops έχει μειωθεί από περίπου 75% το 2010 στο 55-60% το 2017. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή, η On Demand κατανάλωση περιεχομένου αποτελεί το 43% της συνολικής τηλεθέασης.

Άρα, απαιτείται μία διαφορετική στρατηγική για να απευθυνθεί κανείς σε αυτό το κοινό.  Εμείς, ήδη διαμορφώνουμε τις υπηρεσίες μας, με βάση αυτές τις τάσεις, καθώς μας ενδιαφέρει η φωνή του πελάτη και ακούμε τις ανάγκες του. Ήδη, παρέχουμε τον μεγαλύτερο κατάλογο on demand video, ακριβώς για να υπηρετήσουμε την ανάγκη του καταναλωτή να βλέπει ότι θέλει, όποτε θέλει. Μάλιστα, είμαστε οι πρώτοι που φιλοξενήσαμε την πρωτοποριακή υπηρεσία FOX+ και οι μόνοι που προσφέρουμε την OnDemand υπηρεσία ΑΝΤ1 Next. Παράλληλα, με τα δίκτυα νέας γενιάς διευρύνουμε την πελατειακή μας βάση και μπορούμε να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες που θα περιλαμβάνουν πρωτοποριακές δυνατότητες,. Αποτελεί στρατηγικό στόχο της Vodafone να προσφέρει μία εξ ολοκλήρου νέα εμπειρία για τον πελάτη, να παρέχει ακόμη περισσότερες επιλογές και καινοτομίες και να συμβάλει ώστε οι πελάτες μας να ζήσουν μία νέα εποχή στις υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας.

 

Εκτός του αθλητικών διοργανώσεων δεν βλέπουμε (με ελάχιστες εξαιρέσεις) τις συνδρομητικές πλατφόρμες να επενδύουν σε τοπικό περιεχόμενο. Ποιοι είναι οι λόγοι που συμβαίνει αυτό; Θεωρείτε ότι μπορεί να αλλάξει; 

Είναι και αυτό ένα ζήτημα οπτικής. Εάν πάει κανείς πίσω στο πρόσφατο παρελθόν, θα δει ότι αυτή η αγορά είναι σχετικά καινούρια για τα ελληνικά δεδομένα – εάν λάβει κανείς υπόψη και την αναδιάρθρωση της οικονομίας της χώρας. Πλέον, η αγορά του Pay TV έχει αναπτυχθεί και θεωρούμε ότι ο ανταγωνισμός και ο εκδημοκρατισμός της θα την βοηθήσει να ωριμάσει κι άλλο. Η ωρίμασή της, αλλά και ο τεχνολογικός μετασχηματισμός, ενδεχομένως να φέρει επενδύσεις στο τοπικό περιεχόμενο στο άμεσο μέλλον.  Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον μιλούμε για μία εν πολλοίς παγκοσμιοποιημένη αγορά.

 

H συνεργασία με την Nova είναι προπομπός στενότερης συνεργασίας για παράδειγμα σε συμπαραγωγές;

Η συμφωνία στη χονδρική αγορά για τη διανομή του αθλητικού περιεχομένου είναι επαναστατική για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς «ξεκλείδωσε» μία ολόκληρη αγορά και μας επιτρέπει πια να παρέχουμε περισσότερες επιλογές στους πελάτες μας – κάτι που αποτελεί προτεραιότητά μας. Γνωρίζαμε ότι το ελληνικό πρωτάθλημα της Superleague, καθώς και το κορυφαίο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ, η Euroleague, είναι οι αθλητικές διοργανώσεις με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον Έλληνα τηλεθεατή και θέλαμε να του τα προσφέρουμε. Κάπως έτσι προέκυψε η συνεργασία μας με την Nova. Σε αυτή τη φάση, ο όμιλος Vodafone δεν έχει δραστηριότητα στην παραγωγή περιεχομένου. Ωστόσο, δεν σταματάμε να εξετάζουμε τις επιλογές μας στην κατεύθυνση της προσφοράς του καλύτερου τηλεοπτικού περιεχομένου για τους πελάτες μας.

 

Ποιος είναι ο αντίκτυπος από την εισαγωγή του τέλους για τη συνδρομητική τηλεόραση;

Η φορολόγηση των υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και ψυχαγωγίας ενδεχομένως μπορεί να λειτουργεί ανασταλτικά για εκείνο το κομμάτι της αγοράς που έχει μεγαλύτερη ευαισθησία σε κάποια πιθανή αύξηση των δαπανών του. Μια σταδιακή αποκλιμάκωση της φορολογίας όταν οι δημοσιονομικές περιστάσεις το επιτρέψουν θα συμβάλλει στον ευρύτερο στόχο της διείσδυσης νέων τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης της οικονομίας με αμοιβαία οφέλη για όλους.

 

Τα δίκτυα νέας γενιάς υπόσχονται πολύ υψηλές χωρητικότητες και ταχύτητες δεδομένων. Τι δυνατότητες για νέες υπηρεσίες δημιουργούν και στο χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου;

Η ανάπτυξη του Vodafone TV είναι ένας ακόμη από τους λόγους για τους οποίους επενδύουμε σε δίκτυα νέας γενιάς. Η επιρροή τους θα είναι καταλυτική στη συνδρομητική IPTV, η οποία ούτως ή άλλως εξαρτάται από τις τεχνολογικές εξελίξεις σε μεγάλο βαθμό. Τα νέα δίκτυα θα αλλάξουν τα πάντα, θα επηρεάσουν την παραγωγή περιεχομένου και θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων υπηρεσιών. Με τα δίκτυα νέας γενιάς αποκτούμε κι εμείς τη δυνατότητα για νέες λειτουργίες και προϊόντα, που θα ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις και θα προσφέρουν την εμπειρία που επιθυμεί ο Έλληνας τηλεθεατής.

 

Το μέλλον συναρπάζει, υπόσχεται η Vodafone. Πως περνάει αυτό το μήνυμα και στο χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου; 

Στη Vodafone πιστεύουμε ότι η τεχνολογία θα συμβάλλει σ' ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό είναι άλλωστε και το μήνυμα της νέας μας στρατηγικής τοποθέτησης - το μέλλον συναρπάζει. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της οικονομίας και η εξέλιξη της τεχνολογίας θα μας επιτρέψουν να διαθέσουμε νέα, καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που θα βοηθήσουν τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας για μια καλύτερη ζωή. Σε ότι αφορά την τηλεόραση, τα νοικοκυριά θα έχουν πρόσβαση σε καινούριες επιλογές ψυχαγωγίας και περισσότερη επικοινωνία. Ο σχεδιασμός μας για την ανάπτυξη της καλύτερης ψηφιακής τηλεοπτικής πλατφόρμας, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις μας σε δίκτυα και υποδομές, θα υπηρετήσουν τον στόχο μας να γίνουμε ο καλύτερος πάροχος ολοκληρωμένων υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας στην Ελλάδα.

1.   

Topics: TV
Brands: VODAFONE
COMMENTS
TOP BRANDS