Αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν θα "σήκωνα" κεφάλαια

Αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν θα 'σήκωνα' κεφάλαια

Για την εξαγορά της Jump Bikes από την Uber είχαμε γράψει και εμείς προ μηνός, ενώ η συζήτηση για μια ανάλογη εξαγορά από την Lyft (με αντικείμενο την Motivate η οποία διαχειρίζεται την Ford GoBike στο Σαν Φρανσίσκο και την Citi Bike στη Νέα Υόρκη) συνεχίζεται από τις αρχές του μήνα. Και καθώς προσπαθούσα να συλλάβω το κόνσεπτ, μια ακόμα είδηση, αυτή τη φορά σχετικά με την Bird με πέταξε εντελώς εκτός.

Η Bird είναι μια εταιρεία που κάνει αυτό που κάνουν οι Jump Bikes και Motivate αλλά με μέσο τα ηλεκτρικά πατίνια. Και η είδηση είναι ότι σε ένα διάστημα τριών μηνών, ζήτησε και συγκέντρωσε κεφάλαια που ανέβασαν την αξία της από τα 300 εκατομμύρια δολάρια στο ένα δις και τώρα, αν της έρθουν και τα άλλα κεφάλαια που ζητάει, θα την ανεβάσουν ακόμα περισσότερο, στο ενάμισι δις ή ακόμα και στα δύο. Όμως το πράγμα δεν τελειώνει εκεί: το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι η ανταγωνίστρια της Bird, Lime έχει συγκεντρώσει επίσης 250 εκατομμύρια δολάρια με αποτέλεσμα η αξία της να ανεβαίνει στα 750 εκατομμύρια.

Συνοψίζοντας, έχουμε χρηματοδοτήσεις περί το μισό δις και αξιολογήσεις κοντά στα τρία –τα νούμερα δεν είναι τερατώδη για την αγορά τεχνολογίας και για ό,τι κινείται γύρω της όμως αξίζει νομίζω να κάνει κανείς μια παύση και να συνειδητοποιήσει ότι βασικά μιλάμε για την ενοικίαση πατινιών. Ναι, ηλεκτρικών πατινιών αλλά πατινιών, δηλαδή “οχημάτων” που οριακά μπορούν να φτάσουν τα 25 χιλιόμετρα, που αφήνουν τον επιβάτη τους απολύτως εκτεθειμένο από παντού και που σχεδόν απαιτούν βέλτιστες συνθήκες οδοστρώματος προκειμένου να κινηθούν –το θέμα της γελοιότητας της χρήσης τους από ενήλικες το αφήνω τελευταίο καθώς υποπτεύομαι ότι ίσως να ανήκω στη μειοψηφία που πιστεύει κάτι τέτοιο.

Αναγνωρίζω ότι η εποχή μας απαιτεί ευφυείς λύσεις στα πάντα και ο τομέας της προσωπικής μετακίνησης είναι από τους πρώτους που προσφέρονται για πειραματισμούς –από την άποψη αυτή, η ιδέα της Uber μου φαίνεται μια πολύ ευφάνταστη παραλλαγή στην ιδέα της μετακίνησης με αυτοκίνητο (πιθανότατα συμβάλλει σ’ αυτό το γεγονός ότι δεν οδηγώ συνεπώς πάντα στηρίζομαι στην... καλοσύνη των ξένων). Όμως η επέκταση της ιδέας αυτής στα ποδήλατα και ακόμα περισσότερα στα πατίνια (έστω και στα ηλεκτρικά) μου φαίνεται σαν μια ακόμα εκδοχή της βασικής ασθένειας της Νέας Οικονομίας (όρο που έχω αρχίσει να προτιμώ από το “αγορά της τεχνολογίας” - όμως αυτή είναι μια άλλη συζήτηση): την άνευ όρων στήριξη κάθε ιδέας που εμφανίζεται με μόνο επιχείρημα τη νεότητά της. Μάλλον δε μάθαμε τίποτα από την Juicero. Ακόμα...

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,STARTUPS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home